ارسال به دیگران پرینت

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با صدور یک اخطاریه آنی نسبت به ورود یک سامانه بارشی در استان هشدار داد. این سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اواسط یکشنبه (۲۸ و۲۹ دی ۹۸) رگبار و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان و در سایر مناطق بارش پراکنده و رعدوبرق را به همراه خواهد داشت.

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی

۵۵آنلاین :

براساس اخطاریه روز ۲۶دی ماه جاری مدیریت بحران و با توجه به اخطاریه دوباره روز ۲۷دی ماه هواشناسی خوزستان، این سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اواسط یکشنبه (۲۸ و۲۹ دی ۹۸) رگبار و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان و در سایر مناطق بارش پراکنده و رعدوبرق را به همراه خواهد داشت.

در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان نیز پیش بینی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای با احتمال گرد و خاک محلی از اوایل روز تا غروب شنبه (۲۸دی ۹۸) و همچنین ایجاد امواج همراه با رگبار و رعدوبرق شدن شمال خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستاد‌های بحران شهرستان‌ها دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناور‌های سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

در این اطلاعیه به رانندگان در زمینه احتیاط لازم در تردد جاده‌ای و همراه داشتن تجهیزات زمستانی تاکید شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه