ارسال به دیگران پرینت

تصاویری از اقدامات خودرو حامل مشروبات الکلی در تهران

مصرف مشروبات الکی در ایران به سرعت برق و باد در حال افزایش است و مثل سن اعتیاد،‌ سن مصرف الکل در ایران نیز در حال کاهش است. مشروبات دست ساز و تقلبی،‌ سالانه صدها میلیون دلار به اقتصاد و بهداشت ایران آسیب می زند و جان صدها هموطن را می‌گیرد.

تصاویری از اقدامات خودرو حامل مشروبات الکلی در تهران

۵۵آنلاین :

سوداگران مرگ برای فعالیت در این کسب و کار، دست به هر کاری می زنند. دیروز پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، تاکسی سمند زرد رنگی را تعقیب و متوقف کرد که حامل مشروبات الکلی از نوع TUBORG و HIENEKN بود و با پلاک جعلی، قصد انتقال محموله خود به نقاطی از تهران داشت.

این خودرو،‌ دودزا بوده و از پلاک جعلی استفاده می کرد. در پوشش تاکسی زرد رنگ بهره برده و برای این که از تعقیب پلیس در امان باشد، جعبه ای را در خودرو تعبیه کرده بود که داخل آن، میخ های سه پر جا سازی شده بود که با فشردن یک دکمه،‌جعبه باز شده و خودروهای اطراف، پنجر می شدند تا ترافیک مصنوعی در مسیر ایجاد شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی چندی پیش به نقل از گزارش آماری سازمان بهداشت جهانی درباره میزان مصرف الکل در ایران اعلام کرد که ۹۶ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران، هرگز تجربه مصرف الکل نداشتند که به نظر نمی رسد با واقعیت های ایران امروز که سن اعتیاد به ۱۴ سال رسیده است، هم خوانی داشته باشد.

دسترسی به مشروبات الکلی در کانال های پیام رسان و شبکه های اجتماعی، با اسم رمز ظرف کم تر از یک ساعت امکان پذیر بوده و متاسفانه انواع تقلبی ودست ساز مشروبات الکلی، جان برخی از هموطنان را هر ماه می گیرد که آمارش در لابلای بلبشوی اقتصادی و سیاسی امروز ایران، گم می شود. تکذیب شبهه آفرین رتبه نهم ایرانیان در مصرف الکل در جهان، هم‌چنان قابل تامل است.

آمار، سرانه، میزان، مصرف و شیوع مشروبات الکلی در ایران را می توان در لابلای هشتگ مرتبط با مشروبات الکی در فضای مجازی ایرانیان دنبال کرد. از شمار فالورها و تصاویر کانال ها و صفحات و گروه های VIP که برای پارتی و مراسم خاص، دیجی و مشروب و فینگرفود و ماسور قد بلند تدارک می‌بینند، می‌توان پرده هایی از واقعیت را مشاهده کرد. کار سختی پیش روی ما نیست برای درک یک واقعیت غیر قابل انکار در ایران امروز. جایی همین نزدیکی ها . . .

مشروبات الکلی

تصویر تاکسی دودزای زرد رنگی که مشروبات الکی با برندهای مختلف حمل می کرد

راننده خودرویی که مشروبات الکی در تهران حمل می کرد، میخ سه پر را داخل جعبه ای ریخته بود و با فشردن دکمه ای، جعبه باز شده و میخ ها به داخل معبر ریخته می شد. ساختار میخ ها را در عکس بالا مشاهده می کنید.

تصویری که پلیس امنیت فاتب از ماشین دودزا منتشر کرده است که از میخ ها به منظور ایجاد ترافیک مصنوعی استفاده می کرد

چند هفته پیش نیز در خانه ای در شمال شهر تهران، بیش از ۱۰۰۰ لیتر مشروبات الکی کشف و ضبط شد.

الکل

مشروبات الکی کشف شده در پاییز ۹۸ تهران در مناطقی چون نیاوران و ولنجک

مشروب دست ساز کور می‌کند!

تصادفات جاده ای و مشروب دست ساز،‌ بلای جان ایرانیان شده است! افزودنی‌های غیر مجاز و بی‌ربطی مانند دیازپام، هیستامین و به‌خصوص آمفتامین‌‌ها که ریسک بالایی دارند را هم نباید فراموش کرد و همه اینها برای کاهش هزینه تولید مشروب دست‌ساز است.

متانول به‌ عنوان حلّال در محلول‌های چاپ و تکثیر، چسب‌ها، رنگ‌ها و جلادهنده‌ها، استفاده می‌شود. متانول با فرمول شیمیایی CH۳OH ساده‌ترین الکل است. متانول همچنین به نام‌های الکل چوب، نفتای چوب، کاربینول یا متیل هیدرات نیز شناخته می‌شود و استفاده از آن یکی از دلایل شایع «مسمومیت با الکل» محسوب می‌شود.

متانول ارتباط نزدیکی با اتانول دارد. اتانول نوعی الکل است که همواره در نوشیدنی‌های الکلی مانند آبجو و … یافت می‌شود اما متانول بسیار سمی‌تر از آن است. متانول از نظر رنگ، بو و مزه شبیه اتانول به نظر می‌رسد اما مصرف مقدار کمی از آن نیز می‌تواند موجب آسیب‌‌های جدی یا حتی مرگ انسان شود. مراقب باشیم. . . .

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه