ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی آموزش و پرورش تهران: برگزاری هر نوع امتحان در روزهای تعطیل تخلف است

سخنگوی آموزش‌وپرورش تهران گفت: در روزهای تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا برگزاری امتحان داخلی تخلف است و برگزاری کلاس‌ جبرانی در حال بررسی است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران: برگزاری هر نوع امتحان در روزهای تعطیل تخلف است

۵۵آنلاین :

مسعود ثقفی درباره این موضوع که با وجود اعلام تعطیلی مدارس تا پایان هفته، برخی والدین از نقض این مصوبه توسط مدارس غیردولتی و نمونه‌دولتی و برگزاری امتحانات داخلی یا کلاس‌های فوق برنامه خبر می‌دهند، گفت:‌ حضور دانش‌آموزان در روزهایی که مدارس به دلایل مختلف همچون آلودگی هوا تعطیل هستند، تخلف است. اگر اتفاقی برای دانش‌آموزان بیفتد چه کسی مسئولیت آن را عهده‌دار خواهد شد؟

وی افزود: در ایام تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا هرگونه حضور دانش‌آموزان به بهانه‌هایی همچون برگزاری امتحانات، کلاس درسی و فوق‌برنامه ممنوع است، اگر این مسئله از سوی مدارس نادیده گرفته شود، در صورتیکه هر اتفاقی برای دانش‌آموز رخ دهد مدیر مدرسه مسئول مستقیم است.

ثقفی در پاسخ به این پرسش که تعطیلات دانش‌آموزان در شهر تهران به بیش از ۱۲ روز رسیده است، آیا برای جبران زمان آموزشی از دست رفته که می‌تواند دانش‌آموزان پایه‌های نخست دبستان را با مشکل مواجه کند، تدابیری اندیشیده‌اید؟ گفت: برخی موارد قانون مجلس است و نمی توان آنها را تغییر داد. به عنوان مثال سال تحصیلی از اول مهر آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و زمان برگزاری امتحانات نیز از اول خرداد است بنابراین نمی‌توانیم این موارد را تغییر دهیم اما در سایر ساعاتی که فرصت به دست می‌آید برای جبران ساعات آموزش اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: به عنوان مثال ما همچنان روزهای پنجشنبه و ساعات بعد از مدرسه را داریم و در حال بررسی شرایط هستیم تا پس از تصویب آن را اعلام کنیم.

در ایام تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا فقط امتحانات نهایی دانش‌آموزان برگزار می‌شود که شامل دانش‌آموزان سال دوازدهم روزانه و امتحانات دانش‌آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای و پیش‌دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخـل و خــــارج کشور است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه