ارسال به دیگران پرینت

گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر در معرض طلاق قرار دارند

ناهید رام پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد بدون اشاره به آمار افزود: در سال‌های قبل، نیمی از طلاق ها در پنج سال اول و همچنین تعداد قابل توجهی در یک سال اول زندگی رخ می داد که اکنون کاهش یافته و میزان ماندگاری ازدواج های افزایش یافته است.

گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر در معرض طلاق قرار دارند

۵۵آنلاین :

وی خاطرنشان کرد: البته کماکن هم هنوز بیشترین طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است البته در شهرهای بزرگ، صنعتی و استان‌های پرجمعیت در گروه سنی بالاتر طلاق اتفاق می افتد و این مخاطره آمیز است.

رام پناهی با اشاره به حساس بودن پنج سال نخست زندگی مشترک و زیاد بودن احتمال جدایی در این دوره اظهار داشت: از بین رفتن قبح طلاق موجب شد که هم اکنون در ازدواج های با سابقه ۱۵ سال و بالاتر نیز شاهد افزایش تعداد طلاق باشیم که این امر نیازمند کنترل و برنامه ریزی هدفمند است.

وی افزود: خوشبختانه سال‌های اخیر بعد از تدوین برنامه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق که با همت دستگاه‌های ذی ربط در دبیرخانه شورای عالی انقلاب مورد توجه قرار گرفت که شیب افزایش طلاق کنترل شده است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: در استان‌های مختلف کشور هم که شتاب فزاینده ای قبلا در زمینه طلاق وجود داشت اکنون کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: البته برخی از جمعیت شناسان و جامعه شناسان دلایل کم شدن شیب طلاق در کشور را کاهش ازدواج ها بیان می کنند یعنی اینکه ازدواج کمتر صورت گرفته است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: استان های مرزی و مهاجرپذیر بیشتر در معرض طلاق قرار دارند.

رام پناهی تصریح کرد: نگرانی در این زمینه وجود دارد، این است سن ازدواج روبرو به افزایش است و بسیاری از جوانان در سن بسیار بالا رغبت به ازدواج پیدا می کنند که در این بحث خانواده ها و دستگاه‌های و نهادها باید ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به دغدغه های موجود در زمینه ازدواج و طلاق اقدام به تصویب برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق کرد، گفت: گرچه اسناد بالادستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سیاست های خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه جامع تشکیل و تحکیم خانواده، بر ضرورت مدیریت و کاهش طلاق و افزایش ازدواج تاکید دارد.

رام پناهی خاطرنشان کرد: اکنون برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق به برنامه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق بازنگری شده است.

منبع : خبر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه