ارسال به دیگران پرینت

تراشیدن کوه باباموسی برای عبور هواپیما در خراسان شمالی

ایزدی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به وضعیت شهرها و فرودگاه‌های خراسان شمالی رسیدگی کند.

تراشیدن کوه باباموسی برای عبور هواپیما در خراسان شمالی

۵۵آنلاین :

علیرضا ایزدی نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه موضوع تعیین حریم روستا‌های واقع در حریم شهر‌ها و افزایش جمعیت روستا‌های حریم صرفاً در حد نرخ رشد طبیعی زاد و ولد است، گفت: مهاجرت‌های بسیاری که به این روستا‌ها انجام می‌شود از محاسبه خارج است و نتیجه این محاسبه غیر واقعی عدم تأمین اراضی کافی جهت توسعه جمعیت است.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در مواردی نرخ رشد واقعی برخی از روستا‌ها ۳ برابر نرخ رشد طبیعی آن‌هاست.

وی افزود: در صورت اعمال مصوبه تعیین محدوده و حریم روستا‌های واقع در حریم شهر‌ها اراضی خالی داخل بافت نیز باید از محدوده خارج شوند، در حالی که روستا‌های مورد نظر به زمین‌های بیشتری برای توسعه نیاز دارند و به عبارتی دیگر اعمال این مصوبه طرح‌های هادی را در مهار ساخت و ساز‌های روستایی حریم بی‌اثر می‌کند.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت استان خراسان شمالی، ادامه داد: با وجود اینکه این استان پهناور نیست، اما محرومیت حاکم بر آن سبب شده که زیرساخت‌های اعتباری در آن در بدترین وضعیت ممکن باشد.

ایزدی با بیان اینکه از زمان پهلوی دوم تا به حال یک جاده چند کیلومتری که مرکز استان را به بزرگراه تهران_ مشهد متصل کند، هنوز در دست ساخت است، گفت: هیچ راه صعب‌العبوری وجود ندارد و جاده از وسط زمینی مسطح و بدون موانع جدی عبور می‌کند، اما در هر صورت نیم قرن تلاش وزارت راه برای ساخت چند کیلومتر جاده آسان باید در کتاب گینس ثبت شود.

وجود تنها یک ایستگاه قطار در خراسان شمالی

وی با بیان اینکه خراسان شمالی فقط یک ایستگاه قطار دارد که قابل استفاده برای ۸۵۰ هزار نفر از مردم استان است، گفت: فاصله ۳۰ کیلومتری این ایستگاه با شهر جاجروم و غیر ایمن بودن آن سال‌های زیادی است که موجب بروز مشکلات فراوان شده است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه فرودگاه بجنورد به دلیل کوه باباموسی همواره با لغو پرواز روبرو می‌شود، اظهار کرد: مسافران مجبورند از فرودگاه مشهد، سبزوار و گلستان استفاده کنند و از آنجایی که در خراسان شمالی جاجروم ایده‌آل‌ترین وضعیت را برای تردد هواپیمای بزرگ دارد به آنجا می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیران استان صلاح را در این دیده‌اند که کوه بابا موسی را بتراشند تا هواپیما با خطر کمتری فرود آید، گفت: اما معضل همچنان در جای خود است.

ایزدی با بیان اینکه فرودگاه جاجروم با زمینی به وسعت ۵۵۰ هکتار سال‌هاست که تأسیس شده است، گفت: فرودگاه جاجروم به دلیل موقعیت ویژه می‌تواند به مسافران استان خراسان شمالی، گلستان، سمنان و خراسان رضوی خدمات سفر ارائه دهد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن تهران_مشهد از ایستگاه جاجروم به کارخانه آلومینا متصل شده است، افزود: اگر فقط یک ایستگاه در این مسیر تأسیس شود، مسافران این استان و استان گلستان می‌توانند برای سفر به مشهد و تهران از آن استفاده کنند.

ایزدی در پایان خطاب به وزیر راه که در جلسه امروز حضور داشت، گفت: به مدیران استانی خود بگویید که میدان کار و عمل فارغ از دفتر پرزرق و برقشان است و آستین خود را بالا بزنند.

منبع : باشگاه خبر گزاری جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه