ارسال به دیگران پرینت

مسیر انتقال آب خزر به فلات مرکزی مشخص شد

مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مسیر انتقال آب خزر به فلات مرکزی مشخص شده است، گفت: بابت 200 میلیون متر مکعب آبی که از خزر منتقل خواهد شد باید 400 میلیون مترمکعب آب برداشت شود.

مسیر انتقال آب خزر به فلات مرکزی مشخص شد

۵۵آنلاین :

حمید جلالوندی در برنامه تیتر امشب با موضوع انتقال آب خزر به فلات مرکزی با اشاره به اینکه هدف از انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب استان سمنان است گفت: بر اساس آنچه که در اسناد وزارت نیرو در ارائه به سازمان محیط زیست وجود دارد هدف از انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب استان سمنان است.

وی افزود: بر اساس قانون وزارت نیرو منحصرا وظیفه تخصیص و اجازه بهره‌برداری از منابع آب عمومی کشور را در حوزه صنعت، کشاورزی و شرب به عهده دارد و سازمان محیط زیست هم به استناد قانون توزیع عادلانه آب، وظیفه پیشگیری، ممانعت و جلوگیری از تخریب و آلودگی آب را دارد بنابراین آنچه که وزارت نیرو به عنوان هدف ارائه داده است سرفصل اصلی این موضوع است.

جلالوندی در پاسخ به این سوال که آیا حجم آب انتقالی، مسیر و سازوکار انتقال آب مشخص شده است یا خیر، گفت: بخش عمده آن مشخص شده است و بر اساس تخصیصی که وزارت نیرو در اسناد خود ارائه کرده است، برای 200 میلیون متر آبی که انتقال پیدا می‌کند باید برداشت 400 میلیون مترمکعب آب صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو مسیر انتقال آب خزر به فلات مرکزی را در مطالعات فاز یک معرفی کرده‌ است اما قابلیت تغییر را هم دارد خاطر نشان کرد: این مسیر یک سند قطعی نیست و مطالعات بعدی می‌تواند این مسیر را دقیق‌تر کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه