ارسال به دیگران پرینت

پیکر 5 مهندس دانشگاه خواجه ‌نصیر هنوز در عراق است

هویت 6 جانباخته حادثه تصادف اتوبوس زائران ایرانی در عراق مشخص شد. 5 دانشجوی مهندسی دانشگاه خواجه نصیر همراه با کودکی یک‌ساله، جانباختگان این حادثه هستند. احسان، نجمه، حدیثه، مطهره و مینا پنجشنبه‌شب در حالی‌که تنها 15کیلومتر از مرز مهران دور شده بودند، در خاک عراق جانشان را از دست دادند؛ دانشجویانی که همراه با عده‌ای از همکلاسی‌هایشان عازم کربلا بودند، اما به مقصد نرسیدند.

پیکر 5 مهندس دانشگاه خواجه ‌نصیر هنوز در عراق است

۵۵آنلاین :

اتوبوس این دانشجویان در حالی‌که عازم نجف بود، با اتوبوس دیگری برخورد کرد و برخی از سرنشینان ایرانی این اتوبوس عراقی کشته و برخی زخمی شدند. آن‌طور که گفته می‌شود، همه مصدومان این حادثه به ایران منتقل شده‌اند، اما با گذشت چند روز از وقوع حادثه هنوز پیکر هیچ یک از این افراد به کشور بازنگشته است.مسئولان دانشگاه خواجه نصیر هویت هر 6 جانباخته این حادثه را اعلام کرده‌، اما تلاش آنها برای انتقال اجساد به کشور بی‌نتیجه مانده است. ظاهرا ازدحام زائران و ضعف طرف عراقی باعث ایجاد این ناهماهنگی شده است. این درحالی است که خانواده‌های این دانشجویان کشته‌شده، چشم به راهند تا پیکر عزیزانشان به کشور بازگردد.

آن‌طورکه روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر می‌گوید، 120 نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه در قالب دو کاروان عازم کربلا شدند. این افراد بدون هیچ مشکلی به مرز مهران رسیدند، اما پس از وارد شدن به خاک عراق، به دلیل نبود وسایل حمل‌ونقل کافی، آنها در گروه‌های کوچکتر سوار اتوبوس شدند تا به نجف برسند و ظاهرا این پنج نفر همراه با 15 نفر دیگر از دانشجویان این دانشگاه هم سوار همان اتوبوسی شدند که چند کیلومتر بعد از مرز مهران تصادف کرد. بنی‌احمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر به شهروندآنلاین می‌گوید: «ظاهرا تصادف ساعت 9 پنجشبه شب رخ داده است. اتوبوسی خالی از طرف مقابل با اتوبوس این عزیزان برخورد کرد. آن‌طور که به ما اعلام شد، شدت برخورد به‌حدی بود که یکی از اتوبوس‌ها آتش گرفت و متاسفانه 6 نفر از سرنشینان آن جانشان را از دست دادند.» او درباره هویت جانباختگان هم توضیح داد: «مینا کرامتی راد همراه پسر یک‌ساله‌اش جانشان را از دست دادند. این خانم دانش‌آموخته رشته مکانیک این دانشگاه بود. متاسفانه مهدی برهانیان همسر این خانم هم که از دانش‌آموختگان همین دانشگاه بود در این حادثه بشدت مجروح شد و درحال حاضر هم در کماست. احسان نوبخت، دانش‌آموخته رشته مکانیک همراه با همسرش نجمه ‌هارونی، دانش‌آموخته مهندسی صنایع هم جانشان را از دست دادند. قرار بود این دو نفر بعد از پایان ماه صفر مراسم ازدواجشان را برگزار کنند.» او ادامه داد: «مطهره ‌هاشمی‌فر، دانشجوی هوافضا و حدیثه ملکی، دانشجوی عمران این دانشگاه هم در بین جانباختگان این حادثه هستند.» به گفته بنی‌احمدی، همه مجروحان این حادثه طی روزهای جمعه و شنبه به ایران منتقل شده‌اند که عده‌ای از آنها در بیمارستان مهران و بقیه هم در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تحت مداوا قرار گرفته‌اند. سه نفر از مجروحان این حادثه به دلیل وخامت حالشان به تهران منتقل شدند: «حال سه نفر از مجروحان وخیم بود. آنها به بیمارستان بقیه‌الله(عج) منتقل شدند. مهدی برهانیان که همسر و فرزندش را در این حادثه از دست داده، یکی از این سه نفر است. البته با تلاش کادر درمانی وضع هر سه مصدوم پایدار شده است.» اما هنوز انتقال جان‌باختگان این حادثه به ایران انجام نشده است.ظاهرا طرف عراقی همکاری مناسبی ندارد، تا جایی که حتی محل قرارگیری اجساد هم به‌درستی اعلام نشده است. آن‌طور که بنی‌احمدی می‌گوید، عراقی‌ها اعلام کرده‌اند که پیکر هر 6 جانباخته حادثه به پزشکی قانونی عراق منتقل شده است، اما این‌که دقیقا در کدام شهر عراق نگهداری می‌شوند، به‌درستی معلوم نیست. همچنین از جمعه‌شب خبرهای ضد و نقیضی درباره ورود پیکر این دانشجویان به ایران منتشر شده است، اما بنی‌احمدی می‌گوید که با وجود استقرار نمایندگان دانشگاه خواجه نصیر در مرز مهران، هنوز هیچ انتقالی از مرز انجام نشده است: «خانواده این عزیزان واقعا در شوک هستند. حال و روز خوبی هم ندارند. حالا در این مصیبت، باید زجر بی‌خبری را هم تحمل کنند. این خانواده‌ها پیکر عزیزانشان را می‌خواهند و حق دارند؛ این کمترین کاری است که باید برای آنها انجام شود. ما از همه مسئولان، دست‌اندرکاران و نیروهای امدادی مستقر در مرز و خاک عراق می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند.»

منبع : شهروند انلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه