ارسال به دیگران پرینت

رشد سه برابری جمعیت زائران ایرانی در اربعین امسال

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه مشکلی در طرف ایرانی مرزها وجود ندارد، گفت: زیرساخت‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت بسیاری داشته و امکانات نیز در مرزهای کشور چند برابر شده است.

رشد سه برابری جمعیت زائران ایرانی در اربعین امسال

۵۵آنلاین :

محمود واعظی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان استانی، کشوری و همچنین مردم ایران در هر چهار مرز کار بسیار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند و مشکلی در طرف ایرانی مرزها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی این بود که شاهد رشد 30 تا 40 درصدی زائران اربعین باشیم، افزود: اکنون آمارها نشان می‌دهند که شاهد رشد سه برابری جمعیت زائران ایرانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند، هستیم. سال گذشته در چنین روزی ۳۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کرده بودند اما اکنون بیش از ۱۱۰ هزار زائر عبور کرده‌اند و بر اساس پیش‌بینی، امروز تردد زائران از مرز شلمچه از ۱۵۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه با زیرساخت‌هایی که در طرف ایرانی مرز برای زائران ایجاد شده، هیچ مشکلی برای زائران در سمت ایران وجود ندارد.

واعظی عنوان کرد: از طرف دولت و رییس جمهور، از همه مردم خوزستان، استاندار و همچنین همه افرادی که در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین تلاش کرده‌اند ، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه متاسفانه طرف عراقی برای حضور چنین جمعیتی در کشور عراق آمادگی ندارد، گفت: استاندار خوزستان در تلاش است که برای تردد زائران در خاک عراق اتوبوس‌هایی را از ایران به این کشور ارسال کند تا کار جابجایی زائران را در عراق به عهده بگیرند.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: همچنین در این زمینه استاندار خوزستان در حال هماهنگی است تا کمبودهایی که در کشور عراق وجود دارد را تامین کند.

واعظی اظهار کرد: در مرز شلمچه، استاندار بصره هماهنگی بسیار خوبی با ما دارد اما در مرز چذابه هماهنگی لازم وجود ندارد و در این زمینه مجبور شدیم با وزارت امور خارجه و وزارت کشور تماس بگیریم و مسائل را از طریق آنها پیگیری کنیم تا این مرز بر روی زائران گشوده شود و بتوانند به کشور عراق سفر کنند.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت بسیاری داشته و امکانات نیز در مرزهای کشور چند برابر شده است. امیدواریم همه زائران بتوانند با سلامتی و امنیت کامل به کشور عراق سفر کنند و مجددا به ایران بازگردند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه