ارسال به دیگران پرینت

برخی شهادت و جانبازی های ماموران ناجا برای بنیاد شهید قابل قبول نیست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ برخی از شهادت ها و جانبازی های ماموران ناجا که در حین ماموریت رخ داده است،‌ از نظر بنیاد شهید برای پوشش حادثه دیدگان و خانواده های آن ها قابل قبول نیست.

برخی شهادت و جانبازی های ماموران ناجا برای بنیاد شهید قابل قبول نیست

۵۵آنلاین :

سردار ایوب سلیمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع یکی از بحث هایی است که سال ها به دنبال آن هستیم اما بنیاد شهید می گوید بر اساس ضوابط نیروی های مسلح عمل می کند.

وی اظهار داشت: در این میان یک خلاء قانونی وجود دارد که باید برای ایجاد هرچه بیشتر انگیزه در بین تلاشگران عرصه امنیت، برطرف شود تا موجب آرامش بیشتر برای خانواده های آن ها شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر ماموری در بین جاده برای حل و فصل مشکل ۲ خودرو در حال انجام ماموریت باشد و ناگهان یک خودرو عبوری با این مامور برخورد کند، شامل قوانین بنیاد شهید نمی شود.

سردار سلیمانی گفت: با توجه به تلاش و زحمات شبانه روزی همه کارکنان عرصه امنیت و از خودگذشتگی آن ها باید در هر حادثه ای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

وی گفت: با ضوابط و شرایط فعلی برای اینگونه حادثه دیدگان نیروهای انتظامی علاوه بر اینکه این مشکل حل نخواهد شد و استرس به صورت همیشگی در خانواده آن ها سایه افکنده است، حفظ امنیت روز و شب و تعطیلی ندارد و دولت مردان باید با تدبیری خاص این خلا را برطرف کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه هر ماموری که برای ارائه خدمت یا تامین نظم و امنیت به مکانی اعزام می شود باید دغدغه ای نداشته باشد، گفت: این مهم در حالی است که نیروی های پلیس با تحمل سخت ترین شرایط آب و هوایی از کمترین حقوق و مزایای دریافتی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: نیروهای پلیس به رغم سختی کار و شرایط موجود از کمترین حقوق و مزایای دریافتی برخوردار هستند چرا که مجموع نظام هماهنگ پرداختی که در کشور وجود دارد مولفه های اصلی و تقویت کننده است اما به اینگونه کارهای عملیاتی توجه جدی نشده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: آحاد نیروهای پلیس واقعا مظلوم هستند زیرا که این نیروی خدوم به صورت ۲۴ ساعت باید برای حفظ نظم و امنیت و مقابله با قانون گریزان بیدار، هوشیار، آگاه و از جان گذشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: شغل پلیس جزو پراسترس ترین و سخت ترین مشاغل کشور است زیرا نیروهای آن باید در شرایط جوی اعم از گرما، سرما، گرد و غبار، بارندگی، برف و غیره حضور داشته و خدمت کنند.

وی افزود: به رغم اینکه دارای نظام جامع خدمات کشوری هستیم اما باید برای ناجا هم نظام جامع خدمات پلیسی داشته باشیم زیرا که پلیس با هیچ سازمان یا دستگاهی قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: پلیس باید دارای نظام پرداخت مستقل حقوقی باشد البته در این ارتباط بارها پیگیری کرده ایم اما توجه خاصی به آن نشده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه