ارسال به دیگران پرینت

اربعین، درس مقاومت است

حسین شیخ الاسلام مردم ایران ، کرد ، ترکمن ، ارمنی و... هرساله در مراسم اربعین شرکت می کنند، همگی اقوام اعتقاد راسخ به شرکت در پیاده روی اربعین دارند.

اربعین، درس مقاومت است

۵۵آنلاین :

آنها حتی اعتقاد به مراسم عتبات و خصوصا روز اربعین دارند و می دانند که این هم برای عراق، هم جهان اسلام و البته کل جهان راه نجات است. همه با نهایت همکاری برای پشتیبانی زوار اربعین در صحنه خواهند بود.با تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی، مراسم آقا امام حسین به قوت و قدرت برگزار خواهد شد. زائر اربعین لقمه را از دهان خودش می گیرد به دیگری می دهد. بلا شک اربعین مورد هدف ان هایی است که اربعین ریشه آنها را می کند. اربعین ریشه ظلم را می کند، ریشه ی استبداد را می کند. ریشه ی جنایت و اشغال گری را می کند؛ بنا بر فرمایش حضرت امام (ره) : «راه قدس از کربلا می گذرد» این تفکری است که بین مسلمین مبارز و آزاده ها اصالت دارد. این تفکر و این آیین با شکو ه مذهبی ریشه ی ظالمین را می کند. طبیعی است که دشمنان از این وضعیت به نفع خود سو استفاده کنند و ما نباید خام حیله دشمن شویم.

اربعین بر ضد همه ی دیکتاتور ها ،همه استبداد گر ها و همه ی اشغال گر ها است به همین خاطر آنها سعی بر ایجاد خلل در راهپیمایی با شکوه اربعین دارند.

اربعین یعنی چه؟ اربعین یعنی جشن پیروزی حضرت زینب (س) بر تابوت یزید و ابن زیاد و این جنایتکار ها است. آنها به خیال شوم و وقیح خودشان تصور قصد داشتند بانو حضرت زینب (س) را به زعم خودشان ذلیل کنند و از روی بدن برادرش اسب دواندند، سر های شهدا را جلوی اسرا بردند و اسرا را اینگونه شکنجه کردند. حضرت زینب (س) اسوه مقاومت است و این شکست ظاهری را تبدیل به یک پیروزی حقیقی و جاویدان کرد. این پیروزی حقیقی درس مقاومت به شیعیان است. شیعیانی که امروز زیر بار تحریم های ظالمان هستند و از سوی گروه های تروریستی مورد ظلم قرار گرفته اند.

اربعین درس مقاومت و ایستادگی است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه