ارسال به دیگران پرینت

دالتون‌های قرن ۲۱!

در این گزارش عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر را می‌خوانید.

دالتون‌های قرن ۲۱!

۵۵آنلاین :

«دزدان بی‌رحم آرزوی هزاران بازدیدکننده را نابود کردند. مردم بریتانیا و گردشگران مدت‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند که آخر هفته به کاخ بلنهایم، زادگاه وینستون چرچیل، بروند. ورودی کاخ را پرداخت کنند تا بتوانند برای سه دقیقه روی توالت فرنگی تمام طلا بنشیند و قضای حاجت کنند! اما بامداد صبح روز شنبه ۲۳ شهریور، توالت فرنگی طلایی که با نام «آمریکا» شناخته می‌شود به سرقت رفت. ابتدای سال ۲۰۱۸ زمانی که دونالد ترامپ از رئیس موزه «گوگنهایم» خواست تابلوی «منظره برفی» ونگوگ را برای مدتی به منظور نصب در کاخ سفید به او امانت دهد، رئیس موزه ضمن رد درخواست، پیشنهاد امانت گرفتن توالت «آمریکا» را داد. پاسخی جنجالی که به شهرت اثر افزود. این توالت فرنگی از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است و حدود پنج میلیون دلار ارزش دارد. حالا به بهانه این سرقت چند فقره از سرقت های عجیب سال های اخیر را با هم مرور می‌کنیم.

دزد خونسرد در مسکو

۹ماه پیش، گالری هنر مسکو در ساعت اداری خود پر از بازدید کننده بود و جلوی هر تابلو چند نفر ایستاده و به اثر خیره شده بودند. سارق ۳۱ ساله روس، همچون دیگران جلوی نقاشی یک میلیون دلاری «آی پتری کریمه» که آرکیپ کویندژی در سال ۱۹۰۸ آن را کشیده بود، ایستاد. به آن خیره شد و سپس آن را از روی دیوار برداشت و به سمت در خروجی رفت! او آن قدر با آرامش سرقت را انجام داد که هیچکس به او شک نکرد. پلیس پس از چند روز اثر را پیدا و سارق را دستگیر کرد. کنونف، وزیر فرهنگ روسیه، این سرقت را «شایسته ثبت به‌عنوان یکی از احمقانه‌ترین جرایم قرن ۲۱» خوانده بود.

سرقت اطلاعات تمام مردم بلغارستان

دو ماه پیش بی‌بی‌سی در گزارشی نوشت که اطلاعات شخصی تقریبا «همه جمعیت بالغ کشور» هفت میلیون نفری بلغارستان به سرقت رفته است. این اطلاعات توسط یک جوان ۲۰ ساله در حمله سایبری به سازمان مالیات این کشور ربوده شده بود. اطلاعات به سرقت رفته شامل نام افراد، آدرس محل سکونت و اطلاعات درباره میزان درآمد شخصی بوده است. این که سرنوشت اطلاعات سرقت شده، چه شد مشخص نیست اما این اطلاعات می‌تواند مورد سوءاستفاده‌های بسیاری قرار گیرد.

غذا خوردن دزدان در ظرف ۷ میلیون دلاری

همیشه برای سرقت، یک راننده حرفه‌ای جلوی در بانک یا مغازه منتظر سارق نیست. اوایل مرداد امسال، جراحان منطقه بنگال از معده یک زن ۲۶ ساله در هند مقادیر زیادی طلا و جواهر شامل ۲۱۵ قطعه به اضافه یک ساعت مچی خارج کردند. جواهرات شامل ۶۹ قطعه زنجیر، ۸۰ گوشواره، ۱۱ حلقه بینی، ۴ کلید، ۵ آویز پا، یک ساعت و ۴۶ سکه بودند. این زن که رونی خاتون نام دارد، این جواهرات و سکه‌ها را از فروشگاه برادرش برداشته و بلعیده بود.

چندی قبل خبر دیگری هم منتشر شد که چند سارق هندی مجموعه ظروف زرین را به ارزش هفت میلیون دلار از کاخ - موزه میرعثمان علی‌خان، آخرین حاکم حیدرآباد در آشپزخانه خود مورد استفاده قرار می‌دادند و در آن غذا می‌خوردند و به نوعی زندگی شاهانه‌ای را با آن تجربه کرده بودند!

ناپدید شدن ۲۰ خودروی نمایندگان مجلس

تیرماه سال گذشته باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که طی یک سال گذشته (۹۶ تا ۹۷) حدود ۲۰ دستگاه خودرو متعلق به نمایندگان خانه ملت با برچسب مجلس شورای اسلامی به سرقت رفته است. هنوز مشخص نیست از این تعداد چند خودرو توسط پلیس کشف یا بازگردانده شده است. محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در آن زمان گفته بود: «اگر ارزش مادی این خودروها را هم کنار بگذاریم، اگر فردا این خودروها را با برچسب مجلس پر از مواد منفجره وارد خانه ملت کنند، چه کسی پاسخگوست؟»

او همچنین انتقاد کرده و گفته بود: «زمانی که یک کیلومتر سرعت بالاتر می‌رویم، بلافاصله جریمه برایمان پیامک می‌شود اما هنوز این خودروها پیدا نشده‌اند.»

سکه طلای ۱۰۰ کیلویی ملکه آب شد

موزه «بوده» در برلین که مجموعه عظیمی از سکه‌های منحصربه‌فرد دنیا، همچون ۱۵۲ هزار سکه متعلق به دوران یونان باستان و امپراتوری روم باستان را در خود جای داده، هدف سرقت بزرگ قرار گرفت. فروردین سال ۹۶ سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی به نام «برگ بزرگ افرا» که کانادا آن را ضرب کرده بود، توسط باند تبهکار لبنانی به سرقت رفت. پلیس هیچگاه نتوانست این سکه طلا با ۵۳ سانتی‌متر قطر و سه سانتی‌متر ضخامت را که نیمرخ ملکه بریتانیا روی آن ضرب شده بود، پیدا کند؛ چرا که سارقان این سکه چهار میلیون دلاری را برای فروش آب کرده بودند!

پیک‌موتوری‌های مفت‌خور

مشمئز کننده است. پیک سالاد یا پاستا و ... را از رستوران یا فست‌فود دریافت کند و بین راه بخشی از آن را بخورد. طی یک سال گذشته حداقل غذاخوردن دو پیک موتوری از غذای سفارش داده توسط مشتریان خبرساز شده است. یکی مربوط به پیک‌موتوری هندی ساکن شهر مادورای در ایالت تامیل نادو در کشور هند بوده و دیگری دلیوری یک رستوران در استرالیا.

رونمایی از پت‌و‌مت‌های عصر جدید

دو کودک روس تمام خاطرات کودکی مخاطبان سریال پرطرفدار «پت‌ومت» را زنده کردند. ویدئوی مربوط به سرقت یک فرغون توسط دو کودک روس تنها در یوتیوب ۶.۲ میلیون بار دیده شده است. در این ویدئو که توسط کاربری منتشر شده، دو کودک مقابل دوربین مداربسته سعی می‌کنند یک فرغون را از بالای در ورودی یک محوطه غیر مسکونی به بیرون منتقل کنند. قفل بودنِ درِ محوطه محصور و نیز جثه کوچک آنها در برابر ارتفاع این در، ابتدا مصائبی را برای آنها ایجاد می‌کند ولی در نهایت این دو موفق می‌شوند با آزمودن ابتکارهای مختلف، فرغون را به سرقت ببرند.

تابلویی برای دزدیده شدن

در عین حال از یک سرقت قرن بیستمی هم به لحاظ عجیب بودن وضعیت آن نمی‌شود گذشت. تابلوی رامبرانت با نام ژاکوب «Jacob de Gheyn III» تاکنون چهار بار و در سال های ۱۹۶۶، ۱۹۷۳، ۱۹۸۱ و ۱۹۸۶ از یک گالری در بریتانیا به سرقت رفته است. این تابلو، رکورد جهانی سرقت شدن یک اثر هنری را در اختیار دارد و حتی نام آن به مزاح به «رامبرانت برای دزدیدن» تغییر یافته است.»

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه