ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت در جامعه پزشکی به وفور مشاهده می‌شود

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر مهاجرت در جامعه پزشکی به وفور مشاهده می‌شود که باید فکری به حال این وضعیت کرد.

مهاجرت در جامعه پزشکی به وفور مشاهده می‌شود

۵۵آنلاین :

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه سازمان نظام پزشکی کشور نیز پیشتر گفته بود که پزشکان برای کار در کشور انگیزه لازم را ندارند و در کشورهای دیگر مانند کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی، خدمات ارائه می‌دهند. همچنین محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسبت مهاجرت این افراد زیاد نیست، گفته است که در حوزه پزشک عمومی سالانه ٣٠٠ تا ٣۵٠ نفر و در حوزه تخصصی ٣٠٠ نفر از کشور مهاجرت می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد، ‌محمدعلی همتی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و دارو ساز در سالن همایش های غرضی بیمارستان میلاد در ادامه افزود: درصد زیادی از درمان بیماران مربوط به ارتباط پزشک با بیمار است و پزشکی تلفیق هنر و علم است.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ارتباط پزشکان و مردم را از سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه ای ذکر کرد که منجر به اعتماد فردی می شود و گفت: متاسفانه شاهد کاهش اعتماد فردی هستیم. اگرچه خدمات اثرگذار پزشکان در زمان جنگ بر هیچ کسی پوشیده نیست و این مهم بیانگر فداکاری پزشکان است.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر در موضوع ارتقای هتلینگ کمترین مشکل را داشتیم و در این زمینه شاهد رضایمندی بیماران، پزشکان، کارکنان و شرکای اجتماعی خود هستیم.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته نسخه الکترونیک در بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی اجرایی شد، وعده داد که به زودی در بیمارستان میلاد نیز شاهد اجرای نسخه الکترونیک باشیم که باعث سرعت و دقت در کارها می شود.

محمود فیاض مدیرعامل بیمارستان میلاد نیز در این مراسم با تبریک روز پزشک و داروساز گفت: حدود ۹۵ درصد بیماران بیمارستان میلاد بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند، بنابراین خدمت به بیماران و کارگران رسالت بیمارستان میلاد است. وی با بیان اینکه جای جای بیمارستان میلاد یادآور خاطرات دکتر نوربخش است، ‌تصریح کرد: پزشکی به عنوان احسان است، اکثر افراد جامعه حق شناس جامعه پزشکی هستند و محبت خود را از پزشکان دریغ نمی کنند.

در این مراسم از پزشکان نمونه بیمارستان میلاد و همچنین از همسر مرحوم دکتر نوربخش نیز با اهداء لوح تقدیر شد.

محمد حسین مهدوی عادلی رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، محمد علی همتی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا قائم مقام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، مهرداد محقق زاده معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی و مهدی درخشان معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز در بیمارستان میلاد حضور داشتند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه