ارسال به دیگران پرینت

بازگشت حجاج از مدینه ۱۷ شهریور پایان می‌یابد

رئیس ستاد مدینه منوره گفت: پرواز بازگشت حجاج اکنون به موقع و حتی گاهی زودتر از زمان مقرر انجام می‌شود و این پروازها تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

بازگشت حجاج از مدینه ۱۷ شهریور پایان می‌یابد

۵۵آنلاین :

به گزارش پایگاه ستاد خبری حج، ناصرحویزاوی، رئیس ستاد مدینه منوره با بیان اینکه فضای مدینه آرام و برای زیارت زائران مناسب است، اظهار داشت: فرایند حرکت کاروان ها برای بازگشت به کشورمان با برنامه‌ریزی مناسب و مطلوب در حال انجام است. تاکنون بیش از ۱۱۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور ثبت شده است. رئیس ستاد مدینه منوره افزود: به جز روزهای اول که کشور میزبان و برخی واحدهای مرتبط با حمل و نقل شهری و خدمات هواپیمایی هماهنگ نبوده و باعث تغییرات جزئی در پرواز بازگشت حجاج شد، اکنون شاهد پرواز به موقع و حتی گاهی زودتر از موعد زمان مقرر هستیم که این موضوع باعث رضایت و خشنودی زائران شده است. وی ادامه داد: خدمات پروازی برای حجاج بیت الله الحرام تا ۱۷ شهریور ادامه دارد و امیدواریم این خدمات رضایت زائران را به همراه داشته و مورد قبول درگاه خداوند متعال باشد.

* امروز ۱۸ کاروان به ایران باز می‌گردند

براساس اطلاعیه ستاد مدینه منوره، امروز (۴ شهریور) بیش از ۹۶۱۰ زائر بیت الله الحرام در قالب ۶۷ کاروان در ۲۱ هتل‌ مدینه اقامت دارند. همچنین ۱۹ کاروان با ۲ هزار و ۷۴۰ نفر از مکه مکرمه به شهرپیامبر (ص) می‌آیند. بر اساس این گزارش، ۱۸ کاروان نیز با ۲۴۵۸ زائر پس از ۵ روز اقامت و زیارت قبور مطهر رسول گرامی و ائمه بقیع (ع) به کشور بازمی‌گردند. کل پروازهای برگشت انجام شده از فرودگاه مدینه ۱۱۰ پرواز است.

* آمار مرکز پزشکی

بر اساس اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت، آمار عملکرد درمانگاه‌های مدینه در موسم حج ۹۸ نشان می‌دهد از ابتدای فعالیت تا پایان صبح امروز (۴ شهریور) بالغ بر ۲۶ هزار و ۳۴۸ ویزیت عمومی و تخصصی از سوی پزشکان برای زائران مدینه النبی ثبت شده است. از روزگذشته یکشنبه تا پایان صبح امروز (دوشنبه) نیز بالغ بر ۸۱۱ مورد ویزیت عمومی و تخصصی انجام شده است. طبق این اطلاعیه از ابتدای فعالیت تا صبح امروز بالغ بر ۱۲۰ نفر به مراکز درمانی سعودی اعزام شده‌اند که ۱۱۹ نفر آنها ترخیص شده و یک نفر بستری است. در حال حاضر ۳ درمانگاه راما، ریاض مهاجرین و الجاد المدینه به صورت شبانه روزی خدمات درمانی به زائران ایرانی ارائه می کنند.

* قاضی عسکر برگزاری موفقیت‌آمیز حج ۹۸ را به سرپرست حجاج ایرانی تبریک گفت حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پیامی به نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت، برگزاری موفقیت‌آمیز حج ۱۳۹۸ را تبریک گفت. نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در پیامی به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت، برگزاری موفقیت‌آمیز حج ۱۳۹۸ را تبریک گفت. وی در این پیام اعلام کرد: «برگزاری موفق حج را به جنابعالی و کلیه کارگزاران حج تبریک می‌گویم، خداوند از همه شما قبول کند و موفق باشید». حجت الاسلام و المسلمین نواب در پاسخ به این پیام تبریک اعلام کرد: خداوند را بر این توفیق بزرگ خالصانه سپاسگزارم وامید است که از همه زائران قبول فرماید و درصحیفه‌ی حسنات آنان ثبت و ضبط گردد. البته آنچه انجام شد نتیجه کار جمعی بود که حضرتعالی و راهنمائی های مفید نیز درحسن انجام آن دخیل بود. سلامتی وتوفیقات روز افزونتان را از خدای بزرگ خواستارم. گفتنی است، امسال بیش از ۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند که هفته گذشته مناسک حج تمتع ۱۳۹۸ با موفقیت انجام گرفت و برنامه بازگشت حجاج به میهن اسلامی از ۲۵ مردادماه آغازشده و تا ۱۷ شهریور ادامه خواهد داشت

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه