ارسال به دیگران پرینت

ساچمه علت تلف شدن توله خرس گلستان

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست از تلف شدن یک توله خرس مجروح که از استان گلستان به تهران منتقل شده بود، خبر داد و گفت : وجود ساچمه در بدن این توله خرس، علت تلف شدن حیوان است.

ساچمه علت تلف شدن توله خرس گلستان

۵۵آنلاین :

شهاب‌الدین منتظمی با اعلام این خبر افزود: این توله خرس حدود هفت ماهه، سه‌شنبه هفته گذشته توسط گردشگران در جاده زیارت استان گلستان مشاهده و بعد از آن توسط همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان زنده‌گیری شد.

وی ادامه داد: علائم ظاهری اولیه از آسیب‌دیدگی در ناحیه یکی از پاها و ناتوانی در حرکت دادن اندام‌های خلفی حکایت داشت، به همین دلیل توله خرس به تهران منتقل شد و صبح چهارشنبه به پارک پردیسان رسید.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تصریح کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده، توله خرس به بیمارستان دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شد و تحت اقدامات تشخیصی و سی‌تی اسکن قرار گرفت که متاسفانه مشخص شد حیوان مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و با توجه به اندازه ساچمه‌ها به نظر می‌رسد که دو نوع ساچمه مختلف به طرف حیوان شلیک شده است.

به گفته منتظمی، یکی از ساچمه‌ها که اندازه بسیار کوچکی داشت وارد کانال نخاعی توله خرس شده و موجب شده بود تا توانایی حرکت اندام‌های خلفی و پاها را نداشته باشد.

وی گفت: از صبح پنج‌شنبه حال توله خرس رو به وخامت گذاشت و متاسفانه به دلیل شدت جراحات و با وجود تلاش تیم دامپزشکی، این توله خرس تلف شد.

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه