ارسال به دیگران پرینت

یک سوم آمریکایی‌ها «دود دست دوم» استنشاق می‌کنند

براساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، 35.4 درصد از بچه‌ها و نوجوانان بین سه تا 17 سال آمریکایی در معرض دود دست دوم سیگار هستند.

یک سوم آمریکایی‌ها «دود دست دوم» استنشاق می‌کنند

۵۵آنلاین :

به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد بیش از یک سوم کودکان و نوجوانان آمریکایی دود دست دوم سیگار استنشاق می‌کنند.

براساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، 35.4 درصد از بچه‌ها و نوجوانان بین سه تا 17 سال در معرض دود دست دوم سیگار هستند.

این بررسی تأکید می‌کند، کودکان بین سه تا 11 سال بیشتر از نوجوانان 12 تا 17 ساله در معرض دود دست دوم هستند؛ همچنین کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست نیز بیش از همتایان سفیدپوست خود در معرض استنشاق دود دست دوم دخانیات هستند.

محققان باور دارند، قرار گرفتن در معرض دود ثانویه خطر ابتلا به آسم، عفونت گوش و بیماری‌های تنفسی در بچه‌ها را افزایش می‌دهد.

گزارش‌های منتشر شده بیانگر‌ آن است تا سال 1964، حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر فرد غیر سیگاری در نتیجه مشکلات مرتبط با سلامتی ناشی از استعمال دود دست دوم دخانیات جان خود را از دست داده‌اند.

در یک گزارش جدید از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تأکید شده است: طی چند سال گذشته، میزان کودکانی که در معرض دود دست دوم قرار دارند ثابت مانده است که می‌تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

محققان باور دارند، برنامه‌ها و شیوه‌هایی که سیگار کشیدن را در فضاهای عمومی و خصوصی محدود می‌کند و منجر به کاهش مصرف دخانیات می‌شود می‌تواند به کاهش افرادی که در معرض دو دست دوم قرار دارند نیز کمک کند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه