ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر ارشاد: محتوای رسانه باید متناسب با نیاز خواننده باشد

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمیت اثر رسانه را دچار اختلال می‌کند و امروز جریان رسانه دچار اختلال کمی گرایی شده است.

معاون وزیر ارشاد: محتوای رسانه باید متناسب با نیاز خواننده باشد

۵۵آنلاین :

محمد خدادی چهارشنبه شب در آئین تجلیل از خبرنگاران استان بوشهر افزود: باید به این اصل توجه کرد که حمایت از رسانه کارکرد رسانه را دچار اختلال می کند.

وی بیان کرد: ایران بیشتر از تعداد کل کشورهای اتحادیه اروپا خبرگزاری دارد به نحوی که ۵۰ کانال صداو سیما، ۴۱ خبرگزاری و۳۰۰ روزنامه در کشور فعالیت می‌کنند و این خود نیازمند بازنگری است که از سطح به عمق برویم.

خدادی اضافه کرد: خواننده کارفرمای رسانه و رسانه مجری خواننده است برهمین اساس باید دید اطلاعات تهیه شده مورد نظر کارفرما است؟

وی تاکید کرد: ما باید از خواننده به رسانه برسیم برای این کار محتوای رسانه باید متناسب با نیاز خواننده باشد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها پایه‌های بلندگوی دیگران نیستند بلکه خودشان موضوع هستند و زوایه های پنهان جامعه را باید پیدا کنند.

وی یادآور شد: محتوای رسانه باید مبین اسم آن باشد و به قدری در متن تسلط داشته باشد که متن هر رسانه برند، نشان و قدرت آن رسانه باشد.

خدادی گفت: تامین امنیت شغلی، بیمه و نداشتن دغدغه معیشت حق رسانه است چون رسانه‌ها دغدغه معیشت مردم را دارند.

وی بیان کرد: در این شرایط باید دید رسانه ها داخل زندگی و بخشی از سبد زندگی مردم هستند و درحالی که مردم هزینه هرچیزی به غیر از اطلاعات را پرداخت می‌کنند اما در این بخش هزینه نمی کنند.

وی گفت: در راستای رسیدن به اقتصاد رسانه باید نظام عرضه و تقاضا ایجاد شود و درآمد اصحاب رسانه از فروش اطلاعات نه از حمایت و آگهی تامین شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آگهی موجب افزایش خواننده نمی‌شود ولی افزایش خوانندگان باعث افزایش آگهی می‌شود.

وی بیان کرد: امسال سه هزار خبرنگار از طریق صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران در سطح کشور بیمه و مشغول مذاکره برای افزایش تعداد این جمعیت هستیم.

خدادی تاکید کرد: باید تلاش شود نظام واقعی جریان اقتصاد رسانه را به رسانه برگرداند تا رسانه ها ماندگار شوند.

وی در خصوص هویت رسانه یادآورشد: قانون سازمان نظام رسانه ای به هر دلیلی دچار مشکل شده که باید تلاش کرد این قانون به سرانجام برسد.

خدادی گفت: امروز با اختلال تولید اطلاعات روبه رو هستیم که به اسم خبرنگار بد نیوز و شایعه تولید و مورد سواستفاده و به ندرت موجب باج خواهی می شود این آفتی است که با آن مواجه هستیم ولی با قدرت اعلام می کنیم که رسانه و خبرنگار فاسد و رسانه و خبرنگار رانت خوار در کشور نداریم.

وی تاکید کرد: نسخه اصلی امنیت شغلی خبرنگاران اقتصاد رسانه است که در گرو زنده کردن عرضه و تقاضا، بردن هزینه اطلاعات در سبد هزینه خانوار است، کارفرما بودن خواننده، کارکرد رسانه از تبلیغ به شبیه سازی و تبیینی است.

خدادی گفت: برای حفظ چرخه قدرت رسانه‌ای کاغذ امروز به اندازه دارو برای ایران حیاتی است در همین ارتباط ۴۰ میلیون دلار تخصیص داده شده است و تا کنون چهار هزار تن کاغذ توزیع و ۱۸ هزار تن تامین ارز شده و به مرور در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رسانه محل اعلام موضوع نیست و اگر معضلی در جامعه دیده شده باید به همراه موضوع برویم.

وی برتشکیل خط مقدم همبستگی ملی، امید آفرینی و یکپارچگی در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

استاندار بوشهر نیز گفت: رسانه‌ها در زمان جنگ جاده صاف کن تحریم‌ها بودند و نقش آنها قابل کتمان نیست و همانطور که در دفاع از حریم ولایت رسانه‌ها کار کردند در حوزه امید آفرینی و کارآمدی نظام نیز باید با برنامه‌های خوب دشمن را مایوس کنند.

عبدالکریم گراوند افزود: استان بوشهر طلوع مطبوعات کشور است و خوشحال هستیم که معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه‌اندازی موزه مطبوعات جنوب کشور در بوشهر موافقت کردند.

وی اضافه کرد: آن چیزی که جامعه مطبوعات را رنج می‌دهد تبعیض و بی‌عدالتی است که انتظار می‌رود این بی‌عدالتی در توزیع کاغذ در سطح کشور پایان یابد.

در این آئین از پیشکسوتان و خبرنگاران استان بوشهر تجلیل شد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه