ارسال به دیگران پرینت

پهلوان خسته را دریابید به خاطر ایران

ایرانیان اگر احساس کنند حکومتشان در شرایط سخت با افراد معتبرش درست برخورد می کند و هوای آنها را در سختی ها را دارد تحملشان در سختی ها بیشتر می شود .

پهلوان خسته را دریابید به خاطر ایران

۵۵آنلاین :

پهلوانی با رکورد گینس اما زاغه نشین

معین حافظی زاده؛ پژوهشگر علوم سیاسی

خلیل طریقت پیما معروف به خلیل عقاب پهلوان ۹۵ ساله شیرازی است که به پدر سیرک ایران مشهور میباشد. وی چند روز پیش در مصاحبه ای دردناک اعلام کرده است که با خفت از تهران بیرون رانده شده است و الان در زادگاه خود شیراز به سر میبرد و اوضاع مناسبی ندارد.

او اولین برگزارکننده نمایش‌های پهلوانی با بلیط فروشی بود. همچنین اولین کسی بود که از هندوستان، شیر و خرس به ایران آورد و آن‌ها را تربیت نمود و به روی صحنه برد. وی در سال ۱۳۵۰ به دعوت سیرک «فاست» به ایرلند مهاجرت کرد. پس از آن به سیرک «جری کاتل» انگلستان رفت. در این سیرک موفق به بلند کردن فیل۱۴۰۸ کیلویی شد. او در این مورد می‌گوید:

آن زمان ۵۰ ساله بودم و در مدت ۴ سالی که در انگلستان اقامت داشتم شبی دو بار این فیل را بلند می‌کردم.

در ۳۰ سالگی وزنه ای ۴۵۰ کیلویی را با دندان بلند کرد. این رکورد در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده‌است. او بین سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ نمایش‌های خود را در بسیاری از شهرهای ایران اجرا نمود.

این پهلوان همچنین در فیلمهای سینمایی متعددی ایفای نقش کرده است.

همچنین فردی به گفته خودش از تهران و توسط مسولان شهری تهران از این شهر بیرون رانده شده است. کسی که حتی در تهران نیز اوضاع مناسبی نداشته د در کانکس های بوستان ولایت زندگی میکرده است.

سرخوردگی در مصاحبه این پهلوان با روزنامه شهروند کاملا مشهود است.

اما آنچه باید انجام شود مشخص است. اینکه پهلوانی با این اسم و رسم سابق و همچنین رکورد جهانی گینس و پدر سیرک ایران اکنون در شرایطی اسفناک زندگی میکند فضا را برای فعالیت های آینده اینچنینی تنگ میکند.

مسولان محترم؛ آن هایی که برای نمایندگی مجلس آینده تلاش میکنید، سلبریتی های عزیز، شهردار تهران، نمایندگان شیراز،شهرداری شیراز، وزارت محترم ورزش،سخنگوی دولت، شورای اطلاع رسانی دولت و ... این پهلوان، این پدر سیرک ایران، این آدم با عزت و شرف با این عاقبت دارد زندگی میکند چه تضمینی برای آیندگان است؟؟ فضایی فراهم کنید که امنیت اجتماعی برای ایشان فراهم شود تا احساس آرامش میان جوانان هم برقرار شود. هزینه های درمانی این مرد آن چنان زیاد نیست، این مرد سکونت مناسبی ندارد، مگر چند سال دیگر عمر خواهد کرد؟ لطف نموده برای ایشان آرامش و امنیت فراهم کنید که هم برای خودتان آبروست و هم برای این مرد که عمری با عزت زندگی کرده است و هم فضای اجتماعی امن را میان مردم رواج میدهد.

ایرانیان اگر احساس کنند حکومتشان در شرایط سخت با افراد معتبرش درست برخورد می کند و هوای آنها را در سختی ها را دارد تحملشان در سختی ها بیشتر می شود .

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه