ارسال به دیگران پرینت

طلب ۴ میلیاردی داروخانه بیماران هموفیلی

سخنگوی کانون هموفیلی ایران در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی، توضیحاتی ارائه داد.

طلب ۴ میلیاردی داروخانه بیماران هموفیلی

۵۵آنلاین :

احمد قویدل، در پاسخ به اظهارات مدیر عامل سازمان بیمه سلامت مبنی بر پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها، گفت: گزارشی که منتشر شده حداقل شامل داروخانه مرکز درمان جامع هموفیلی ایران نیست. اینکه آیا گزارش صحیحی درباره مراکز دانشگاهی است، باید منتظر نظر مسئولین دانشگاه‌ها ماند.

وی افزود: اینکه بیمه سلامت ماه‌های زمستان را جا بگذارد و پرداخت نکند و پرداخت‌های بهار را رسانه‌ای کند، از انصاف به دور است. مطالبات داروخانه مرکز درمان جامع هموفیلی ایران و تمامی بخش‌های مختلف درمانگاه برای ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ۱۳۹۷ تا کنون پرداخت نشده است که نزدیک به ۴ میلیارد تومان است. قویدل ادامه داد: بیمه سلامت در کمال شگفتی مطالبات فروردین ۹۸ را پرداخت نموده است، بسیار مشتاقیم توضیحات مدیر عامل بیمه سلامت درباره این شیوه پرداخت را بدانیم.

وی افزود: یک داروخانه کوچک ۴ ماه از سال گذشته مطالبه دارد و در سال جاری نیز مطالبات اردیبهشت و خرداد پرداخت نشده است. با توجه به اینکه همین حدود مطالبات را این داروخانه از سازمان تأمین اجتماعی دارد. قویدل با عنوان این مطلب که افق ارتباط و تعامل با شرکت‌های پخش دارو بسیار تیره است، گفت: بدون تردید مسئولیت هر نوع دوری جستن شرکت‌های پخش دارو از تحویل دارو، متوجه سازمان‌های بیمه گر است. وی افزود: بسیار امیدوار بودیم مدیر عامل بیمه سلامت چگونگی هزینه شدن ۵۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی را که قرار بود به حل مشکل تأمین دارو اختصاص دهد را به افکار عمومی گزارش می‌داد. ما اظهار امیدواری می‌کنیم دستگاه‌های نظارتی این گزارش‌ها را به مردم اطلاع رسانی نمایند.

وی در پایان گفت: مقرر بود ردیف‌های پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر بابت دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی نشاندار گردد تا از هزینه شدن این وجوه در حوزه‌های دیگر جلوگیری گردیده و امکان نظارت دیوان محاسبات بر چرخه تأمین وجوه دارو میسر گردد. ضرورت دارد مسئولین وزارت بهداشت از چگونگی اجرای این تصمیم گزارش‌های شفافی به مردم و رسانه‌ها ارائه نمایند.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه