ارسال به دیگران پرینت

کودک آزاری 8 درصد از مداخلات اورژانس اجتماعی را تشکیل می‌دهد

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: هشت درصد از مداخلات اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است که ۵۰ درصد آن کودک آزاری مربوط به غفلت و بی‌توجهی، ۳۰ درصد از نوع آزار عاطفی و روانی، ۱۵ تا ۱۶ رصد آزار جسمی و سه تا چهار درصد آزار جنسی است.

کودک آزاری 8 درصد از مداخلات اورژانس اجتماعی را تشکیل می‌دهد

۵۵آنلاین :

یکی از سیاست‌های اصولی و راهبردی دولت در این سال‌ها اورژانس اجتماعی بوده است و براین اساس در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر پایگاه خدمات اجتماعی داریم.

وی با بیان اینکه خانه امن یک پارادایم اجتماعی است و رویکرد ضد خشونت دارد، گفت: در خراسان جنوبی ۱۰ مجموعه اورژانس اجتماعی فعال است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: ۲۳۸ پایگاه خدمات اجتماعی در کشور فعالیت دارد و در سال گذشته نیز یک میلیون و ۸۰ هزار نفر از خدمات حوزه اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

جعفری ادامه داد: در سال گذشته اورژانس اجتماعی در ۸۰۰۰ مورد اقدام به خودکشی مداخله کرد و مانع از موفقیت در این آسیب اجتماعی شد.

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده هر جایی که اورژانس اجتماعی ورود پیدا کرده، به‌تدریج شاهد افزایش آمار گزارشات بوده‌ایم، تصریح کرد: آسیب محصول کارکرد نامناسب بسیاری از نهادهای اجتماعی است و طی دراز مدت ایجاد می‌شود.

جعفری در ادامه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها که طی چند ماه آینده راه اندازی می‌شود، سامانه اورژانس اجتماعی است که می‌تواند منبع پژوهشی خوب و قابل استنادی برای دیگر نهادها باشد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه اظهار کرد: حدود ۹۸ درصد کسانی که کودک را آزار می‌دهند، از اعضای خانواده و بستگان و دو درصد از آنان غریبه هستند.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات ما با تدوین قانون حمایت از آسیب دیدگان حل نمی‌شود، تاکید کرد: مهم ترین مسئله مسئولیت پذیری اعضای جامعه و شهروندان به عنوان همسایه، همکار، اعضای فامیل و ... است که در صورت مشاهده این خشونت‌ها آن را با ۱۲۳ در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها همواره نقش حداکثری را در جامعه ایفا می‌کنند، اظهارکرد: انتظار از رسانه‌ها در سه بخش گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری اجتماعی و شفاف‌سازی اهمیت پیدا می‌کند.

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه