ارسال به دیگران پرینت

راه اندازی پویش صاحبخانه خوب در ایران

افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن در ایران و عدم توان مستاجران برای یافتن مسکنی مناسب باعث شده تلویزیون دولتی ایران پویشی برای ترغیب صاحب خانه ها به عدم افزایش اجاره بها راه بیاندازد.

راه اندازی پویش صاحبخانه خوب در ایران

۵۵آنلاین :

فصل تابستان مهم ترین فصل جابه جایی در ایران محسوب می شود و در این فصل مستاجران یا به دنبال تمدید مسکن فعلی یا پیدا کردن مسکن اجاره ای جدیدی هستند.

امسال اما با توجه به افزایش شدید قیمت ارز طی یک سال اخیر و همچنین افزایش نرخ تورم و گران شدن سایر کالاها، قیمت اجاره مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ نیز با افزایش بی سابقه ای روبرو شده است.

بسیاری از مستاجران که مدت اجاره سالانه آنها به پایان رسیده قادر به یافتن مسکنی مناسب نبوده و بسیاری از آنها مجبور به انتقال به محله هایی پایین تر یا حتی حاشیه شهرها شده و برخی نیز به مهاجرت به شهرهای کوچک تر روی آورده اند.

مشکل افزایش قیمت اجاره بهای مسکن آنقدر جدی شده که دولت و مجلس ایران در هفته های اخیر تلاش داشتند سقفی برای افزایش اجاره توسط مالکان تعیین کنند که البته این تلاش به جایی نرسید.

اکنون تلویزیون دولتی ایران با راه اندازی پویشی با عنوان «صاحب خانه خوب» از مالکان می خواهد با توجه به مشکلات اقتصادی در سال جاری، اجاره بها را افزایش ندهند یا افزایش حداقلی دهند. در این پویش همچنین از مستاجران خواسته شده نام صاحب خانه ای که رعایت شرایط کنونی را کرده و اجاره بها را افزایش نداده اند عنوان کنند.

معلوم نیست این طرح تا چه اندازه با استقبال صاحب خانه ها روبرو شود؛ اما به نظر می رسد مشکل مسکن در ایران با چنین طرح هایی رفع نخواهد شد و دولت باید سیاست هایی اصولی و درست در این زمینه تدوین و اجرا کند.

منبع : پرشیا دایجست
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ندا ارسالی در

      من از صاحب خانه خودم تشکر میکن که بخاطر عقب افتاد یک برج اجاره خونه وسایل من بیرون ریخت

    • آساره ارسالی در

      سری به سایت صاحب خونه خوب زدم حسودیم شد با خودم گفتم تو این ۱۵ سالی که مستاجرم یه سال مستاجر خوب نداشتم همه ش با خانه های قلک مانند و بابوی بد فاضلاب خانه رو گرفته و لوله های بند .اجاره ورهن زیاد. میشه یه روزی صاحبخونه شیم تورو بخدا هرکی این پیامو میخونه برام دعا کنه خونه دارشیم یا حداقل پول رهنم زیاد بشه از حاشیه شهر بریم تو شهر

    • اساره ارسالی در

      تورو بخدا دعا کنین وضع مالیم خوب بشه که بتونم یه خانه خوب اجاره کنم از حاشیه شهر بریم تو شهر .بخدا خیلی شرمنده زن و فرزندانم هستم .خانه که هیچی نه یه لباس درستی نه یه لقمه نون درستی می تونم بخرم تورو به عزیزانت دعا کنید شب جمعه یه دعاتون مستجاب شه من هم خونه دارشیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه