ارسال به دیگران پرینت

مترو پرند چه زمانی افتتاح می شود؟

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای احداث متروی پرند تکلیف قانونی نداریم ولی برای سرعت یافتن پروژه و رفاه حال شهروندان، متعهد به پرداخت ۳۰ میلیارد تومان کمک به شهرداری تهران شده‌ایم.

مترو پرند چه زمانی افتتاح می شود؟

۵۵آنلاین :

حبیب‌الله طاهرخانی با تأکید بر اینکه ایجاد حمل و نقل ریلی بین شهرهای جدید و شهر مادر از اولویت‌های اساسی شرکت در این دوره به شمار می‌رود اظهار داشت: در این راستا تلاش داریم هر چه زودتر قطار برقی کرج-هشتگرد را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم چرا که بدون شک در توفیق شهر جدید هشتگرد برای جذب جمعیت بیشتر و خدمات‌رسانی به مناطق پس کرانه آن مانند نظرآباد و آبیک تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از این قطار همچنین می‌تواند ضمن بالا بردن جذابیت سکونتی در شهر جدید هشتگرد تأثیر چشمگیری در ایجاد تحولات بازار مسکن در کلانشهر تهران نیز داشته باشد که نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه متروی شهر جدید پرند نیز تصریح کرد: با وجود آن که شرکت عمران شهرهای جدید دستگاه اجرایی موظف برای ساخت این پروژه ریلی نیست ولی برای ایجاد هرچه سریع‌تر این خط و رفاه حال شهروندان متعهد به پرداخت کمک 30 میلیارد تومانی به شهرداری شده است تا این قطار برقی هرچه سریع‌تر از ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه تلاش داریم تا یک سال آینده خط متروی تهران - پرند را به افتتاح برسانیم گفت: پرند با توجه به جمعیت‌پذیری بالایی که داشته و ظرفیت اسکانی که در آن ایجاد کردیم می‌تواند به بازار مسکن کلانشهر تهران به ویژه در حوزه اقشار متوسط و کم درآمد کمک کند.

وی ادامه داد: متأسفانه این ظرفیت هنوز به دلیل فقدان سیستم حمل و نقلی مناسب بین شهر جدید پرند و تهران به طور کامل فعال نشده است که قطعاً با راه‌اندازی این قطار می‌تواند ظرفیت مناسب‌تری نسبت به قبل فراهم کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص طرح احداث متروی پردیس نیز بیان کرد: اجرای این پروژه در دستور کار سال جاری شهرهای جدید وجود داشته و تلاش است تا عملیات اجرایی آن هرچه سریع‌تر آغاز شود، در حال حاضر توافقات لازم با شهرداری برای اتصال مترو از شهر جدید پردیس به پایانه شرق تهران انجام شده و پروژه در مرحله تهیه اسناد و انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد.

طاهرخانی با بیان اینکه تصمیم داریم شهر جدید اندیشه را با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به سیستم قطارهای حومه‌ای متصل کنیم گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین شرکت مادر، شرکت راه آهن و شهرداری به امضا رساندیم تا این پروژه را نیز به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شهرهای جدید در سال جاری به نتیجه برسانیم.

وی در ادامه از اختصاص 95 درصدی اعتبار ابلاغی قطارهای شهری شهرهای جدید در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه از 57 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی قطارهای شهری شهرهای جدید نزدیک به 55 میلیارد تومان آن اختصاص داده شد که نکته قابل توجهی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی در سایر شهرهای جدید نیز بیان کرد: در حال حاضر پروژه قطار برقی شهر جدید بهارستان به اصفهان در مرحله روسازی، فولادشهر به اصفهان در مرحله نهایی شدن و گلبهار به مشهد، ضمن اتمام بخش عمده‌ای از تملک اراضی و مرحله سیویل در بخش روسازی و پیگیری فاینانس قرار دارد.

طاهرخانی افزود: در حال حاضر شرکت عمران شهرهای جدید در مجموع حدود 130 کیلومتر پروژه قطار برقی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار دارد که هر کدام در مراحل پیشرفت فیزیکی متفاوتی گزارش شده‌اند.

وی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد حمل و نقل ریلی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در کاهش ترافیک و آلودگی هوا خاطرنشان کرد: استفاده از حمل و نقل ریلی در صرفه‌جویی انرژی و هزینه تأثیر بسزایی دارد، با توجه به گزارش‌های ارائه شده 30 تا 40 درصد از ترافیک شهری تهران بر اثر ورود خودروها از حومه به مرکز شهر است که قطعاً رفع آن راهکاری جز توسعه سیستم حمل و نقل ریلی نخواهد داشت

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه