ارسال به دیگران پرینت

جنجال بر سر نصب مجسمه در کره جنوبی

نصب مجسمه مردی که رسانه های کره جنوبی از آن به عنوان «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن یاد کرده اند در یک باغ گیاه شناسی در این کشور، واکنش های متفاوت مردم کره جنوبی در رسانه های اجتماعی و همچنین موضع گیری مقامات توکیو را به دنبال داشت.

جنجال بر سر نصب مجسمه در کره جنوبی

یک باغ گیاه شناسی در کره جنوبی مجسمه مردی که زانو زده است و در مقابل مجسمه زنی که نماد «زنان آرامش بخش» است سر تعظیم فرود آورده است را در این باغ قرار داد.

کره شمالی و جنوبی معتقد هستند ارتش ژاپن در جنگ جهانی دوم از زنان کره ای که به آنان «زنان آرامش بخش» می گویند سوء استفاده کرده است و خواهان عذر توکیو به خاطر این مساله و پرداخت غرامت هستند.

به عقیده محققان ژاپنی بیش از ۲۰ هزار و به عقیده برخی محققان مستقل تا ۴۰۰ هزار زن و دختر در طول استعمار ژاپن بر منطقه در جنگ جهانی دوم، به عنوان زنان آسایشگر و بردگان جنسی، قربانی نظامی گری ژاپن شده اند.

مقامات این باغ در پیونگ چانگ واقع در شمال شرقی کره جنوبی در یک کنفرانس خبری به رسانه های این کشور گفتند که این مجسمه مرد که با عنوان «کفاره ابدی» نامگذاری شده است نمادی از «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن است، آنها گفتند این مجسمه را با این امید در این باغ قرار داده اند که ژاپن با گذشته خود روبرو شده، عذرخواهی کرده و دوباره احیا شود.

اما «کیم چانگ ریول»  رئیس این باغ روز سه شنبه به تلویزیون دولتی ژاپن گفت: این اثر با این امید که از زنانی که این مجسمه سمبل آنان است، عذرخواهی شود نصب شده و مجسمه این مرد لزوما نمادی از آبه نیست.

اظهارات کیم با آنچه که مقامات این باغ در کنفرانس خبری گفتند مغایرت دارد برخی از کاربران رسانه های اجتماعی کره جنوبی می گویند که آبه باید عذر خواهی کرده، زانو زده و تعظیم کند اما برخی دیگر می گویند که این باغ پا را فراتر گذاشته است و نگران احساسات منفی ژاپنی ها نسبت به کره جنوبی هستند.

طبق گزارش ها، این باغ مراسم پرده برداری از این مجسمه که برای ماه آینده برنامه ریزی شده بود را لغو کرده است.

 

واکنش ژاپن؛ غیرقابل قبول است

اما در توکیو سخنگوی ارشد دولت ژاپن مراتب نارضایتی شدید خود را نسبت به نصب این مجسمه ابراز کرد و گفت: دولت هنوز این گزارش ها را تایید نکرده است.

«سوگا یوشی هیده»  گفت که اگر گزارش های دریافتی درست باشند، این اقدام نقض غیرقابل قبول پروتکل های بین المللی خواهد بود و تاثیر سرنوشت سازی بر روابط ژاپن با کره جنوبی خواهد داشت.

وی افزود که دولت ژاپن همچنان از کره جنوبی خواهد خواست تا به توافقنامه دوجانبه سال ۲۰۱۵ که طی آن مناقشات دو کشور بر سر مساله زنان آرامش بخش بطور نهایی و غیر قابل برگشت حل و فصل شد، احترام بگذارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه