ارسال به دیگران پرینت

قفل درب | ایمنی درب‌های بدون قفل

چطور درها را بدون قفل ببندیم؟ | 10 ترفند برای بستن در بدون نیاز به قفل

اما شما می‌توانید با انجام چند اقدام سریع و موقتی قبل از حضور قفل‌ساز کمی خیالتان را آسوده کنید.

چطور درها را بدون قفل ببندیم؟ | 10 ترفند برای بستن در بدون نیاز به قفل

10 روش عالی برای ایمن‌سازی در‌ب‌های بدون قفل

از گذشته تا به امروز از قفل به منظور ایمن‌سازی در‌ها استفاده می‌شده. بعضی مواقع ممکن است شرایطی پیش بیاید که قفل در خراب شده باشد و یا به راحتی باز نشود، در حالی که بهترین راه‌حل تعویض و یا تعمیر قفل است، اما شما می‌توانید با انجام چند اقدام سریع و موقتی قبل از حضور قفل‌ساز کمی خیالتان را آسوده کنید.

• زیردری

زیردری‌ها معمولا به منظور جلوگیری از بسته شدن در‌ها استفاده می‌شوند، اما هنگامی که پشت در بسته قرار بگیرند از باز شدن در جلوگیری می‌کنند. استفاده از زیردری‌ها روشی ساده و موثر و راحت برای باز نشدن در‌ها هنگام خرابی و یا شکستگی قفل است.

• پشتی صندلی

صندلی‌های مقاوم و با‌دوام می‌توانند گزینه خوبی برای بسته نگهداشتن در‌ها باشند. زیرا می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای زاویه داد که بالای صندلی زیر دستگیره در قرار گیرد و پایه‌ها به زمین محکم شوند. قرار گرفتن پشتی صندلی زیر دستگیره، مانع از حرکت دستگیره به سمت پایین شده و از باز شدن در جلوگیری می‌کند. اما اگر با حرکت دستگیره به سمت بالا بتوان در را باز کرد، استفاده از این روش چندان مفید نیست.

• کمربند یا طناب

شما می‌توانید با استفاده از کمربند یا طناب حرکت دستگیره در‌ها را محدود و مهار کنید. فقط کافیست که سر کمربند یا طناب را به دستگیره و سر دیگر آن را به یک جسم ثابت وصل کنید. اگر دستگیره در به دو جهت بالا و پایین حرکت می‌کند به منظور جلوگیری از حرکت دستگیره می‌توانید از دو طناب و یا کمربند استفاده کنید. برای محکم نگهداشتن در‌هایی که به بیرون باز می‌شوند، می‌توانید در را با طناب و ریسمان محکم به جسم سنگین همچون یخچال یا کاناپه وصل کنید. برای در‌های فرانسوی، هر دو دستگیره را با بند به هم بپیچید و از باز شدن آن جلوگیری کنید.

• قفل‌های قابل حمل

این قفل‌های کارآمد برای مستاجرین و مسافران بسیار گزینه خوبی به حساب می‌آید. همان طور که از اسم آن پیداست، این قفل‌ها قابل حمل هستند و طوری طراحی شده‌اند که می‌توان آن را نصب کرد و در صورت لزوم آن را برداشت. این قفل‌ها از یک قطعه فلزی تشکیل شده‌اند که روی چفت در و یا دستگیره قرار می‌گیرند و گزینه خوبی برای در‌هایی که رو به بیرون باز می‌شوند، نیست.

• میله امنیتی

میله‌های امنیتی برای محافظت در برابر نیروی یک فرد مزاحم که تلاش می‌کند در را لگد بزند و یا با شانه خود در را بشکند، بسیار کمک کننده است و به عنوان مانع برای پشت در عمل می‌کند. میله‌های امنیتی از یک جفت قلاب مقاوم و با‌دوام تشکیل شده‌‌اند که به دیوار یا چهارچوب در بسته می‌شوند و سپس یک میله ضحیم فلزی یا چوبی روی قلاب‌ها قرار می‌گیرد و عرض در را مسدود می‌کند. لازم به ذکر است که میله‌های امنیتی برای در‌هایی که رو به بیرون باز می‌شوند، مناسب نیستند.

• چنگال

در صورت ضروت می‌توانید از یک چنگال ساده برای قفل کردن موقت دری که به سمت داخل باز می‌شود، استفاده کنید. دندانه‌های چنگال را خم کنید به طوری که دندانه‌ها داخل قفل در قرار گیرند و باقی چنگال در شکاف مابین در و چهارچوب در هنگام بسته شدن در باقی بماند. دسته چنگال را از بین دندانه‎ها چنگال عبور دهید و یک مانع افقی برای جلوگیری از باز شدن در ایجاد کنید. استفاده از چنگال برای در‌هایی که به سمت داخل باز می‌شوند، کارساز است.

• مسدودکننده در

استفاده از مسدودکننده در جایگزینی ساده برای قفل کردن در بدون قفل است. این ابزار شامل یک میله امنیتی قابل تنظیم است که یک سر آن گرد است و زیر دستگیره در قرار می‌گیرد و انتهای دیگر آن روی زمین قرار می‌گیرد و مانع از باز شدن در می‌شود.

• راهبند کف زمین

راهبند از دو قطعه که شامل یک پایه و یک نگهدارنده است تشکیل شده‌اند. پایه را با پیچ به کف زمین وصل کنید و هنگام قفل کردن نگهدارنده را روی آن قرار دهید تا مانع باز شدن در به سمت داخل شود.

• درآوردن دستگیره

اگرچه درآوردن دستگیره برای ایمن نگهداشتن در مناسب نیست، اما می‌تواند یک گزینه پیش روی شما باشد. پر‌واضح است که بدون دستگیره نمی‌توان در را باز کرد اما باید در نظر داشته باشید که با تلاش و استفاده از چند ابزار می‌توان مکانیسم در را تغییر داد. شاید بهتر باشد همزمان با درآوردن دستگیره از روش‌های موقتی دیگرکه گفته شد مثل زیر دری یا حتی راهبند استفاده کنید.

• قفل لولایی

این قفل وسیله کوچکی است که می‌توان آن را بر چارچوب در نصب کرد. عملکرد آن شبیه قفل‌های آویزدار است با این تفاوت که قفل لولایی دارای یک حلقه فلزی است که روی دستگیر در می‌لغزد تا از باز شدن در جلوگیری کند.

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه