ارسال به دیگران پرینت

آلزایمر | ده نشانه آلزایمر

ده نشانه مهم بیماری آلزایمر | از این ده نشانه بترسید

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، آن‌ها را نادیده نگیرید و در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ده نشانه مهم بیماری آلزایمر | از این ده نشانه بترسید

10 علائم مهم بیماری آلزایمر

از دست دادن حافظه‌ای که زندگی روزمره را مختل کند می‌تواند از علائم آلزایمر یا زوال عقل باشد. آلزایمر یک بیماری مغزی است که باعث اختلال در حافظه، تفکر و مهارت‌های استدلالی می‌شود.

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، آن‌ها را نادیده نگیرید و در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

1. فراموشی و ایجاد اختلال در زندگی روزمره

یکی از شایع‌ترین علائم این بیماری به خصوص در مراحل اولیه، فراموش کردن اطلاعات است. موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد عبارتند از: فراموش کردن تاریخ‌ها یا رویدادهای مهم، پرسیدن پی در پی سوالات یکسان و نیاز روز افزون به اعضای خانواده برای انجام کارهایی که قبلا به تنهایی انجام می‌دادند.

2. عدم تمرکز در برنامه‌ ریزی یا حل مشکلات

برخی از افرادی که در شروع ابتلا به آلزایمر قرار دارند، ممکن است در تمرکز برای برنامه ریزی با مشکل روبرو شوند و انجام آن را بسیار بیشتر از قبل طول دهند.

3. نا‌توانی در انجام کارها و وظایف

به طور معمول افراد مبتلا به آلزایمر در انجام وظایف روزانه به مشکل برمی‌خورند و انجام کارها برایشان دشوار می‌شود. گاهی اوقات ممکن است حین رانندگی، سازماندهی لیست خرید و یا به خاطر سپردن قوانین بازی مورد علاقه‌شان دچار مشکل شوند.

4. سردرگمی در زمان و یا مکان

افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است تاریخ، فصول و گذر زمان را گم کنند و فراموش کنند که کجا هستند یا چگونه به مکانی رفته‌اند.

5. نا‌توانی در درک تصاویر بصری

برای برخی افراد داشتن مشکلات بینایی، نشانه آلزایمر است و ممکن است منجر به مشکل در خواندن نیز شود. همچین ممکن است بر اثر عدم تخمین مسافت و عدم تشخیص رنگ رانندگی آن‌ها با مشکل مواجه شود.

6. مشکل در گفتار یا نوشتار کلمات جدید

افراد مبتلا به آلزایمر به ندرت می‌توانند گفتگوها و مکالمات خود را بدون مشکل ادامه دهند و ممکن است حین مکالمه و گفتگو مطلب را فراموش کنند و متوقف شوند و یا گفته خودشان را دوباره تکرار کنند. با واژگان مشکل پیدا می‌کنند و در به کار بردن نام یک شی از لفظی دیگر استفاده می‌کنند.

7. جابجایی وسایل و از دست دادن توانایی بازگشت مجدد آن

افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است اشیا را در مکان‌های غیر معمول قرار دهند. وسایل خود را گم کنند و نتوانند دوباره آن را پیدا کنند و با پیشرفت بیماری ممکن است دیگران را به دزدی متهم کنند.

8. مشکل در قوه تشخیص

یکی دیگر از این نشانه‌ها صرف مبلغ قابل توجهی پول جهت امور بی‌ارزشی که قبل از این برای آن‌ها هزینه نمی‌کرده است و بی‌توجهی نسبت به نظافت شخصی نیز از علائم آلزایمر است.

9. کناره‌گیری ازخانواده و جامعه

این افراد به دلیل بیماری خود و عدم تمرکز در گفتگو و یا انجام کارهای خود از خانواده، جامعه، سرگرمی‌های مورد علاقه‌شان، فعالیت‌های اجتماعی و از کارشان کناره‌گیری می‌کنند.

10. تغییر در خلق و خو و شخصیت

افراد مبتلا ممکن است تغییرات خلقی و شخصیتی همچون گیجی، افسردگی، اضظراب و شک و تردید را تجربه کنند و هنگامی که در خانه هستند یا با دوستان خود وقت می‌گذراند، می‌توانند سریع و به راحتی احساس ناخشنودی کنند.

 (استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه