ارسال به دیگران پرینت

تأکید شورای همکاری و اتحادیه اروپا بر حل‌وفصل بحران یمن باتکیه بر سه اصل

اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت خود از تلاش‌ها برای حل‌وفصل مناقشه یمن و پایان جنگ با تکیه بر سه اصل تأکید کردند.

تأکید شورای همکاری و اتحادیه اروپا بر حل‌وفصل بحران یمن باتکیه بر سه اصل

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای که در وبسایت خود منتشر کرده، اعلام کرد که «نایف فلاح مبارک الحجر» دبیرکل شورای همکاری و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه ضمن گفت‌وگو با یکدیگر در ریاض بر «اهمیت حمایت از تلاش های بین المللی برای پایان جنگ از راه دیپلماتیک و بر اساس اصول سه‌گانه شامل طرح ابتکاری شورای همکاری و مکانیزم اجرایی آن، نتایج گفت‌وگوی ملی یمن و قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تأکید کردند».

به گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: در این دیدار، دو طرف آخرین تحولات مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر اهمیت هماهنگی، تبادل نظر، افزایش امنیت و ثبات منطقه، مقابله با چالش‌های تروریسم و ​​آب و هوا تأکید کردند.

در این نشست همچنین به بررسی پیشرفت کار در زمینه‌های همکاری بین شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت و توسعه آنها در چارچوب توافقنامه همکاری سال ۱۹۸۸، علاوه بر تلاش برای پیشبرد مسیرهای مذاکرات تجارت آزاد بین دو طرف و تقویت همکاری تجاری و اقتصادی دوجانبه با هدف تامین منافع مشترک پرداخته شد.

بورل در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت که این ملاقات با هدف «راهبردی‎تر شدن روابط اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس و تقویت همکاری مشترک بین دو طرف برای افزایش ثبات منطقه‌ای و مسائل مربوط به آب و هوا و تجارت» انجام شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که مشارکت این دو نهاد برای دهه‌ها و بر اساس اعتماد متقابل و منافع مشترک ادامه می‌یابد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه