ارسال به دیگران پرینت

ترامپ: به مراسم تحلیف نخواهم رفت| بایدن: بهتر

بایدن به کنایه گفت تصمیم ترامپ به عدم حضور در مراسم تحلیف، از معدود مواردی است که او با ترامپ درباره آن توافق دارد.

ترامپ: به مراسم تحلیف نخواهم رفت|  بایدن: بهتر

دونالد ترامپ در توییتی نوشت به مراسم تحلیف "جو بایدن" رییس جمهوری منتخب آمریکا در روز 20 ژانویه (11 روز دیگر) نخواهد رفت.

به گزارش عصرایران، ترامپ ساعاتی پیش از اینکه حساب توییتری‌اش با بیش از 88 میلیون دنبال کننده برای همیشه از سوی توییتر بسته شود، در توییتی نوشت در مراسم تحلیف جو بایدن شرکت نخواهد کرد.

توییتر دیشب از بسته شدن کامل حساب کاربری ترامپ خبر داده است و ترامپ نیز در واکنش این شبکه اجتماعی را به توطئه با چپ‌های تندرو علیه خود متهم کرده است.

توییتر، علت تصمیم به بستن حساب کاربری ترامپ را نگرانی از ترغیب ترامپ به خشونت بیشتر از سوی هوادارانش دانسته است.

ترامپ توییت جدید خود علیه همدستی توییتر و دموکرات‌ها را از حساب رسمی دیگر خود در توییتر که متعلق به ریاست جمهوری است نوشت که توییتر این نوشته او را هم حذف کرد.

ترامپ توییت بازترین رییس جمهوری و شخصیت سیاسی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. او بیشتر اظهار نظرها و حتی در مواردی اعلام برکناری وزرا و منصوبان خود را از طریق توییتر اعلام عمومی می‌کرد.

در تحولی دیگر متن استیضاح ترامپ از سوی نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا آماده شده و انتظار می‌رود از روز دوشنبه همین هفته در دستور کار این مجلس قرار بگیرد.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است تلفن همراه او از شدت ارسال پیام‌های نمایندگان کنگره برای استیضاح ترامپ در حال منفجر شدن است.

در خبری دیگر همزمان با نزدیک شدن به  روز 20 ژانویه و موعد برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب، جو بایدن از تصمیم ترامپ به عدم حضور در این مراسم استقبال کرده است.

بایدن در نشست خبری/عکس: نیویورک تایمز

[ترامپ: به مراسم تحلیف نخواهم رفت/ بایدن: بهتر]

بایدن دیروز در یک نشست خبری که برای معرفی وزیر بازرگانی کابینه خود برگزار کرده بود در این باره گفت:" در مسیر آمدن به این جا مطلع شدم که دونالد ترامپ گفته است که در مراسم تحلیف شرکت نمی‌کند. این از معدود مواردی است که ما با هم توافق داریم."

بایدن با اشاره به اینکه ترامپ ناصالح‌ترین و بی‌کفایت‌ترین رییس‌جمهوری در تاریخ ایالات متحده آمریکاست، افزود:" این موضوع خوبی است که او حضور نخواهد یافت...او مایه شرمساری کشور شد، ما را در سراسر جهان شرمسار کرده است. او شایسته تصدی این سمت نیست."

ترامپ نخستین رییس‌ جمهوری نیست که در مراسم تحلیف رییس‌ جمهوری بعدی شرکت نمی‌کند. پیشتر در تاریخ ایالات متحده آمریکا 4 رییس جمهوری در مراسم تحلیف اخلاف‌شان شرکت نکرده‌اند:

- جان آدامز در سال 1801

- جان کویینسی آدامز در سال 1829

- اندرو جانسون در سال 1869

- ریچارد نیکسون پس از استعفا در سال 1974 در مراسم تحلیف معاونش جرالد فورد حضور نیافت.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه