ارسال به دیگران پرینت

من؛ دریک جانسن تنها وزنه‌بردار آمریکایی حاضر در ایران هستم

از فردا پنج‌شنبه رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر در ایران با حضور ۱۰ کشور برگزار خواهد شد.

من؛ دریک جانسن تنها وزنه‌بردار آمریکایی حاضر در ایران هستم

۵۵آنلاین :

از فردا پنج‌شنبه رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر در ایران با حضور ۱۰ کشور برگزار خواهد شد.

دریک جانسن تنها وزنه‌بردار آمریکایی است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. او رکورد وزنه‌برداری وزن ۶۲ کیلوگرم آمریکا را در دست دارد و از سال ۱۹۶۵ تاکنون اولین وزنه‌برداری است که در ایران رقابت خواهد کرد.

جانسن که از سوم مارچ سفر خود به ایران و شهر اهواز را آغاز کرده است بیش از ۲۰ سال سابقه در وزنه‌برداری دارد.

او درباره حضورش در ایران می‌گوید: این که تنها وزنه‌بردار آمریکایی در رقابت‌های "جام فجر" هستم نگرانم نمی‌کند زیرا همیشه تنها تمرین کرده‌ام و می‌توانم به خودم انگیزه بدهم. داستان من در وزنه‌برداری با دیگر وزنه‌برداران آمریکایی متفاوت است.

جانسن در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمان پان آمریکن در رده جوانان و بزرگسالان حضور داشته است. او همچنین برنامه‌هایی برای جوانان وزنه‌بردار در آمریکا برگزار می‌کند. او می‌داند که ورزش چگونه به نوجوانان و جوانان در معرض آسیب کمک می‌کند. او خود نیز در یکی از محله‌های پر خطر میزوری بزرگ شده است.

او می‌گوید: در چند قدمی من مواد مخدر خرید و فروش و به مردم با اسلحه شلیک می‌شد. خانه ما تحت محاصره پلیس قرار گرفته است زیرا آنها فکر می‌کردند برادرهای بزرگترم آن جا هستند. من تنها ۱۰ سال داشتم. برخی از اعضای خانواده‌ام در این حوادث جان باختند و برخی دوستانم. برادر کوچکترم و بعضی از اقوامم به زندان رفته‌اند. من در برنامه‌های شرکت کردم که برای جمع کردن بچه‌ها از خیابان برگزار می‌شد. می‌توانستیم آن جا بسکتبال بازی کنیم یا وزنه بزنیم. وقتی برای دومین بار آن‌جا رفتم ۱۲ سال داشتم. بسکتبال بازی می‌کردم. زمانی که تمام شد وزنه زدم. برای اولین بار بود که این کار را کردم. هنگامی که قهرمانی‌های مختلف در وزنه‌برداری کسب کردم برنامه جوانان را راه‌اندازی کردم.

جانسن در سن ۱۹ سالگی مربی وزنه‌برداری و در سن ۲۷ سالگی مربی بین‌المللی شد.

او قصد دارد برای اولین بار در المپیک سال ۲۰۲۰ در المپیک توکیو حضور پیدا کند. تاکنون پنج نفر از کودکانی که جانسن به آنها وزنه‌ زدن یاد داده است در تیراندازی کشته شده‌اند. او می‌گوید وقتی خبر مرگ پنجمین کودک را دریافت کرد، به گریه افتاده است. او می‌گوید : من همان موقع فهمیدم که اگر حتی جان یک کودک را نجات دهم ارزش دارد. به خودم گفتم باید بیشتر تلاش کنم و به این دلیل برنامه‌های وزنه‌برداری آغاز شد.

جانسن درباره علت حضورش در جام فجر ایران می‌گوید: وقتی برنامه مسابقات IWF را دیدم گفتم امیدوارم وزن من در جام فجر باشد زیرا اگر دعوت شوم حتما به آنجا می‌روم. ورزش شما را به جاهایی می‌برد که چیزهای دیگر نمی‌تواند ببرد. من می‌خواهم تجربه‌های زیادی در زندگی‌ام داشته باشم.

جانسن که در زمینه علوم سیاسی تحصیل کرده است به روابط بین‌المللی علاقه دارد. او می‌گوید: من به روابط ایران و آمریکا و همین طور آمریکا و کره شمالی علاقه دارم. می‌خواهم خودم جایی در این بین داشته باشم. منتظر این نیستم که ببینم دولت به عنوان نماینده مردم چه کار خواهد کرد. ایران تاریخ غنی دارد و من دوست داشتم که جزو نمایندگان آمریکا در ایران باشم. جانسن به همراه اورسلا پاپاندرئا، رییس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا به ایران سفر کرده است.

منبع : هفت صبح
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه