ارسال به دیگران پرینت

روحانی | در مناطق آزاد تنها نیستیم؛ در حال رقابت با کشور‌های منطقه هستیم

رئیس‌جمهور گفت: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه دارد و مبنا بر این بود این مناطق سرمایه و تکنولوژی جلب کند.


روحانی  |   در مناطق آزاد تنها نیستیم؛ در حال رقابت با کشور‌های منطقه هستیم

رئیس‌جمهور گفت: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه دارد و مبنا بر این بود این مناطق سرمایه و تکنولوژی جلب کند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در آئین افتتاح ۶۱ طرح در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در استان‌های هرمزگان، گیلان، بوشهر، قم، آذربایجان شرقی و مرکزی گفت: بسیار خوشحالیم در چهل و یکمین پنجشنبه شاهد افتتاح های مهم در مناطق آزاد و ویژه بودیم که ۹ هزار و پانصد میلیار تومان ارزش دارد و باعث ۳ هزار و ۲۰۰ اشتغال می شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه دارد و مبنای بر این بود این مناطق با جاذبه، سرمایه و تکنولوژی جلب کند. بنا بود با معافیت های مالیاتی این مناطق به اقتصاد کمک کند و در مناطق مرزی هستند تا یک حلقه ارتباطی بین کشور و دنیا باشد.

روحانی گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکید من این بود که مناطق آزاد نباید منطقه واردات باشد و مردم از آنجا جنس خریداری کنند، مقصود این نبود. پیش از این، مناطق آزاد به جای این ‌که منطقه صادرات باشد بیشتر وارد کننده بود که این مد نظر ما نبود و این مدت طبق آمار ما حدود ۱۳۸ میلیارد دلار بوده و واردات ما ۴۷ میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: سامانه نشان می‌دهد کارها در حال انجام است؛ دولت الکترونیک توانسته مشکل مردم را که در گذشته برای گرفتن مجوز این اتاق و آن می‌رفتند حل کند‌. مردم امروز از طریق سایت سرمایه گذاری خود را انجام می دهند . امروز در طی ۳۰ روز افراد سرمایه‌ گذاری خودشان را انجام می‌دهند، که در پایان دولت دوازدهم باید به ۲۰ روز برسد. از سوی دیگر سامانه و سایت جلوی رانت و فساد را می گیرد.

وی تاکید کرد: مسیر نشان می دهد از سال ۹۷ روند ما توسعه بوده است و سرمایه گذاری خارجی تا امروز ۵۶ درصد شده است و این نشان می‌دهد تروریسم اقتصادی شکست خورده است. سرمایه گذاری داخلی هم ۵۸ درصد بیشتر شده است و در این شرایط تحریمی بسیار خوب است.

روحانی با بیان اینکه ما در مناطق آزاد تنها نیستیم، اظهار کرد: ما در حال رقابت با کشورهای منطقه هستیم و روز به روز باید امتیازات معقول و معافیت‌ها را در مناطق آزاد بیشتر کنیم تا زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم که در لایحه بودجه نسبت به مناطق آزاد توجه داشته باشند و امتیازات مناطق آزاد را کاهش ندهند چون این به نفع ما نیست و موجب می‌شود که سرمایه‌گذاری به جای ایران در کشورهای همسایه صورت بگیرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه