ارسال به دیگران پرینت

علی اعطا | انتقاد از کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصمیم کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی تا ۲۰ شب را خلق الساعه نامید و از این تصمیم معاونت حمل و نقل عمومی شهرداری تهران، انتقاد کرد


علی اعطا  |  انتقاد از کاهش ساعت کاری حمل و نقل عمومی

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران «علی اعطا» اظهار داشت: معاونت حمل و نقل و ترافیک طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با مجوز شهردار تهران و نظر به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت یک ماهه برای فعالیت مشاغل، کاهش ساعت کاری خطوط حمل و نقل عمومی از سوی این معاونت اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم موجب نگرانی شهروندان شده است، گفت: بسیاری از شهروندان مجبور به تردد در شهر هستند و با این تصمیم آنان را از حق استفاده از حمل و نقل عمومی محروم کرده و هزینه هایشان افزایش خواهد یافت.

اعطا گفت: این نوع تصمیم گیری های خلق الساعه، نه تنها باعث کاهش شیوع کرونا نمی شود بلکه ازدحام بیش از حد جمعیت را در ساعات پایانی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به دنبال خواهد داشت و موجب نارضایتی شهروندان می شود.

وی افزود: این تصمیم که بدون پشتوانه محکم کارشناسی و مشورت با شورای اسلامی شهر تهران و با نادیده گرفتن سبک زندگی بخش وسیعی از شهروندان اتخاذ شده است، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر را با مشکل مواجه می‌کند.

اعطا با اشاره به لزوم‌ یکپارچگی و همسویی تصمیمات اتخاذ شده در زمینه مدیریت مبارزه با بیماری کرونا گفت: اگر تعطیلی دو هفته ای که مورد اجماع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود؛ اجرا می‌شد،  شاید کاهش ساعات فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی مفید واقع می‌شد.

اعطا با تاکید مجدد بر لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران گفت: در صورتی این مهم اجرا نشود؛ شاید بتوان با شناور کردن ساعات کار ادارات،  مشاغل و اصناف؛ پیک جمعیتی در ناوگان حمل و نقل عمومی را توزیع و کنترل کرد و این در تضاد با کاهش ساعات فعالیت ناوگان مترو و اتوبوسرانی است‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تذکر به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: شهرداری باید در مواجهه با کرونا با تکیه بر نظرات و مطالعات کارشناسی و با در نظر گرفتن شیوه‌ی زندگی عموم شهروندان اقدامات خود را برنامه ریزی و اجرا کند تا موجبات نگرانی و دغدغه بیشتر شهروندان نشود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه