ارسال به دیگران پرینت

توافق تاریخی | منافع بزرگی برای اسرائیل

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضمن تهدید گروه‌های مقاومت در نوار غزه درباره ارسال بالن‌های آتش‌زا به سرزمین‌های اشغالی، توافق با امارات را تقویت‌کننده امنیت تل‌آویو برشمرد.

 توافق تاریخی  |   منافع بزرگی برای اسرائیل

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود به اظهار نظر درباره توافق عادی‌سازی روابط با امارات عربی متحده و همچنین حملات هوایی هشت روز اخیر به نوار غزه پرداخت.

نتانیاهو ابتدا با بیان اینکه اماراتی‌ها بسیار تمایل دارند که در اسرائیل سرمایه‌گذاری کنند، نوشت: «در این امر یک فرصت نهفته است. این یک توافق تاریخی است که منافع بزرگی برای اسرائیل دارد. توافق با امارات امنیت ما را تقویت می‌کند. ما صلح را در ازای صلح عملی کردیم، صلح در ازای عواید گسترده صلح».

وی ضمن اشاره به تلاش‌های تل‌آویو برای برقراری روابط دیپلماتیک با برخی کشورهای عربی، ادعا کرد: «واقعیت این است که ما به حصول صلح با جهان عرب متعهد هستیم و وتوی فلسطینی‌ها بر روند صلح با دیگر کشورهای عربی را باطل کردیم. کشورهای عربی دیگر هم با ما صلح خواهند کرد».

هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و نتانیاهو به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توئیت‌های دیگری درباره ناآرامی‌های اخیر با نوار غزه نوشت: «ما هر آتشی که [در اراضی اشغالی] بر اثر بالن‌های آتش‌زای ارسالی از غزه به پا شود را به مثابه یک موشک می‌دانیم. ما از ۱۱ روز پیش به صورت شبانه‌روزی به حماس حمله کرده‌ایم و اگر لازم باشد باز هم انجام می‌دهیم».

نتانیاهو در ادامه تهدید خود علیه گروه‌های مقاومت در غزه افزود: «حماس و جهاد اسلامی باید درک کنند چیزی که بار قبلی برای آنها رخ داد، از جمله ترورهای هدفمند، این بار مضاعف خواهد بود. به آنها توصیه می‌کنم به این رویکرد ادامه ندهند».

منابع محلی فلسطینی بامداد امروز از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در نوار غزه خبر دادند.

 

منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه