ارسال به دیگران پرینت

آغاز درگیری‌ها با گاف یک دختر نظامی صهیونیست

با گذشت دو روز از درگیری متوهمانه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان مشخص شد که اشتباه و گاف یک دختر نظامی ۱۹ ساله این رژیم باعث درگیری ها در این منطقه شده است.

 آغاز درگیری‌ها با گاف یک دختر نظامی صهیونیست

هرچند مقامات رژیم صهیونیستی همچون "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر جنگ طلب این رژیم و دیگر مقامات نظامی این رژیم سعی کردند که این اشتباه امنیتی – نظامی را کتمان کنند، ولی رسانه های صهیونیستی با افشای این گاف، اطلاعات خوبی را منتشر کرده اند.

 شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در گزارشی با ارائه روایت جدیدی از درگیری متوهمانه ارتش این رژیم تلاش کرد تا تمام تقصیرها را به گردن یک دختر نظامی ۱۹ ساله صهیونیست بیاندازد که ظاهرا او اولین گلوله را به خاک لبنان شلیک کرده است.

بر اساس روایت شبکه رژیم صهیونیستی، این دختر نظامی جوان که سابقه چندانی در فعالیت های نظامی ندارد مدت کوتاهی بود که به پایگاه نظامی اسراییل در مزارع شبعا منتقل شده و در حال نگهبانی بود که تصور می کند، گروهی مسلح (نیروهای حزب الله) به سوی پایگاهشان در حال حرکت هستند که به دلیل ترس شروع به تیراندازی به خاک لبنان می کند و همین موضوع باعث شروع درگیری یک طرفه از سوی ارتش اسراییل علیه لبنان می شود.

نظر سرلشکر "عمیرام لوی" جانشین سابق رئیس موساد درباره درگیری متوهمانه عصر دوشنبه ارتش اسراییل با حزب الله نیز درباره جالب است؛ او در گفت وگو با رادیو ۱۰۳ اف ام این رژیم، این درگیری را یک رسوایی بزرگ برای مقامات اسراییل به ویژه بنیامین نتانیاهو دانسته و تاکید کرده که این عملیات ساختگی آبرویشان را برد.

این ژنرال برجسته صهیونیست، با تاکید بر این رسوایی تصریح کرده که، این اقدام را هم باید به سوء مدیریت های کابینه نتانیاهو افزود؛ این هم شکست مضاعفی همانند شکست در برابر مقابله و مهار کرونا (در سرزمین های اشغالی) است؛ تمام ساختار تشکیل دهنده (رژیم صهیونیستی) چهار روز است که به خود می لرزد، همه نیروها از جمله نیروی هوایی در آماده باش قرار دارند، اما خروجی آن یک عملیات بسیار بد بود.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرده که (سید حسن) نصر الله (دبیرکل (حزب الله) هر آنچه را که می خواهد به عنوان دستور کار به ما دیکته می کند، در حالی که آنها (نتانیاهو و دیگر مقامات اسراییل) فقط کنفرانس مطبوعاتی تشکیل می دهند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه صهیونیستی کان هم در بخش عبری زبان خود نوشت: ظاهرا آنچه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو به آن حادثه امنیتی بزرگ اطلاق کرده هیچ پایه و اساسی نداشته و در این درگیری (!!) هیچ یک از دو طرف حتی زخم هم برنداشتند و به گروهی که  ارتش در مورد آن سخن گفت هیچ آسیبی نرسید.

ماجرای درگیری متوهمانه چه بود؟

رسانه‌های صهیونیستی و منطقه عصر روز دوشنبه در خبری جنجالی از درگیری میان ارتش رژیم اشغالگر فلسطین و «جنبش حزب الله» در مرز میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی خبر دادند، درگیری که با گذشت حدود ۳ ساعت، پایان آن اعلام شد.

رسانه‌های صهیونیستی در همان روز به طور هماهنگ از وقوع چند انفجار و تبادل آتش در مزارع اشغالی «شبعا» و تپه‌های «کفرشوبا» در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند، خبری که معلوم بود هدایت شده است و صهیونیست‌ها به دنبال پروپاگاندای مورد نظر خود بودند.

نکته جالبی که در درگیری متوهمانه عصر دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی وجود داشت این بود که پس از ۳ ساعت درگیری و گلوله باران مناطق جنوب لبنان در مزارع شبعا مشخص شد که حتی یک نیروی حزب الله نیز در آن منطقه حضور نداشته و اشغالگران صهیونیست به دلیل ترس از سایه خود، اقدام به تیراندازی و گلوله پراکنی به خاک لبنان کرده اند.

یکی از خبرهایی کاملا دروغی که در این زمینه در همان روز منتشر شد، از سوی تارنمای روزنامه «اسرائیل الیوم» بود که این تارنما در خبر اولیه خود از این درگیری متوهمانه نوشت: نیروهای حزب الله، یک تانک «مرکاوا» ی اسرائیل را با موشک هدف قرار دادند.

همچنین بر اساس گزارش دروغ دیگری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نیروهای این رژیم به سمت نیروهای حزب‌الله که سعی داشتند وارد فلسطین اشغالی شوند، ‌ آتش گشودند.

دقایقی از آغاز درگیری متوهمانه در مرز سرزمین‌های اشغالی و لبنان نگذشته بود که "بنیامین نتانیاهو" طی سخنانی در واکنش به این موضوع گفت، آنچه که در مرزهای مشترک با لبنان روی داده، حادثه امنیتی ساده‌ای‌ نیست؛ وضعیت مرزهای شمالی را تحت نظر داریم و ارتش اسرائیل آماده هر سناریویی است و برای تضمین امنیت نزدیک یا دور از مرزها، اقدام خواهیم کرد.

نتانیاهو، دولت لبنان و حزب الله را مسئول حملاتی دانست که از خاک این کشور انجام شود، حملاتی که اصلا رخ نداده و فقط در فکر صهیونیست‌ها بوده است.

"اویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به دنبال سخنان نتانیاهو با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که ارتش (اسراییل) «عملیات تخریبی» در منطقه "جبل روس" را خنثی کرد. نیروهای ارتش توانستند عملیاتی را که یک گروه سه الی چهار نفره از نیروهای حزب‌الله طراحی کرده و درصدد اجرای آن بودند، ناکام بگذارند. این افراد چند متری از خط آبی (که خط عقب‌نشینی اسرائیل پس از جنگ سال ۲۰۰۶ است)، عبور کردند و وارد اسرائیل شدند!

ادرعی افزود که نظامیان اسرائیلی به سمت نیروهای حزب‌الله آتش گشودند. در این درگیری‌ها آسیبی به نیروهای اسرائیلی نرسید.

هنوز ساعاتی از اقدام و ادعای صهیونیست‌ها علیه لبنان نگذشته بود که جنبش حزب الله در بیانیه‌ای ادعای رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه حمله و درگیری در جنوب لبنان از سوی نیروهای حزب الله آغاز شد، تکذیب کرد.

حزب الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد که ادعای رسانه‌های دشمن (صهیونیستی) مبنی بر ناکام گذاشتن عملیات نفوذ از خاک لبنان به فلسطین اشغالی و ادعای آنها درباره شهادت و زخمی شدن برخی نیروهای مقاومت در حملات توپخانه‌ای به مزارع شبعا، کاملا نادرست است و نوعی تلاش برای تدارک پیروزی‌های واهی و دروغین به شمار می‌رود.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که در حوادث عصر دوشنبه هیچ درگیری یا تیراندازی از سوی حزب الله رخ نداده و آنچه اتفاق افتاده، تنها از سوی دشمن ترسو و نگران بوده است.

به اعتقاد کارشناسان مسایل منطقه، خوددرگیری اسرائیلی ها در عصر دوشنبه در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که نیروهای ارتش صهیونیستی با ترس و نگرانی در این منطقه حضور دارند و به همین دلیل با توهم‌سازی حتی از سایه خود نیز می‌ترسند و همین امر موجب شده که آنها حتی با تکان خوردن علف ها توسط باد نیز فکر کنند که رزمندگان حزب الله در حال ورود به سرزمین های اشغالی برای گرفتن انتقام هستند، البته شکست سنگین و تاریخی ارتش اسراییل در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ از رزمندگان حزب الله کابوسی برای صهیونیست ها فراهم کرده که در سال های اخیر خواب خوش را از آنها گرفته و موجب شده تا نظامیان و مقامات صهیونیست با وحشت و نگرانی روزگار بگذرانند، وحشتی که تا شکست نهایی صهیونیست ها ادامه خواهد داشت.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه