ارسال به دیگران پرینت

رونمایی از چند سامانه گلوگاهی خودرو ساخت متخصصان صنعت دفاعی

مقیمی | در صنعت خودرو به دنبال قطع وابستگی به منابع خارجی هستیم

هم‌زمان با بازدید مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع، چند قطعه گلوگاهی خودرو اعم ازACU، توربوشارژر، ایربگ و باتری های ویژه خودروهای عمومی و تاکسی و مناطق گرمسیری، ساخت متخصصان صنعت دفاعی وزارت دفاع رونمایی شد.

مقیمی  |   در صنعت خودرو به دنبال قطع وابستگی به منابع خارجی هستیم

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمایی از این قطعات، گفت:‌ درحال حاضر ۱۰ شرکت در مجموعه وزارت دفاع در تولید و داخلی سازی ۳۰ پروژه ایران خودرو درحال همکاری هستند که با اجرای کامل این پروژه ها، گام بزرگی در داخلی سازی و قطع وابستگی به منابع خارجی برداشته می شود. 

فرشاد مقیمی، اظهار کرد: همکاری های خود با مجموعه دفاعی را از سال گذشته با قدرت و قوت بیشتری دنبال کرده ایم و در نهضت داخلی سازی که در خودروسازی کشور شکل گرفته به دنبال داخلی سازی و خودکفایی در تولید هستیم.  

وی ادامه داد: در چهار میز خودکفایی که توسط وزارت صمت برگزار شد، همکاری هایی با وزارت دفاع شکل گرفت که بخشی از قطعات در پروژه های تعریف شده به تولید انبوه و خودکفایی رسیده است. 

مقیمی با بیان این ‌در گذشته صنعت خودرو به کمک صنایع دفاعی کشور رفته و امروز صنایع دفاعی در بخش هایی که نیاز به دانش فنی بالا وجود دارد به حمایت خودروسازی کشور آمده است تصریح کرد: از ۳۰ پروژه همکاری با وزارت دفاع، برخی به تولید انبوه رسیده و برخی دیگر نیز در مرحله تست یک روز خط هستند، برخی دیگر نیز در مرحله نمونه سازی و یا انعقاد قرارداد هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: درحال حاضر با قطع وابستگی به منابع خارجی در بخش های زیادی از تولید، می توانیم میزان تولید را بهتر از گذشته مدیریت کنیم.

مجید هدایت، معاون وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع نیز در آیین رونمایی از این سامانه‌ها اظهار کرد: نمایشگاه نهضت قطعه سازی در دو حوزه نظامی و غیرنظامی دو هزار قطعه، دستاوردهای ارزشمند نیروهای مسلح را برای تأمین نیاز ملی و صنایع به نمایش گذاشته است.

وی با بیان ظرفیت و توانمندی بالای وزارت دفاع در حوزه تولید انواع قطعات پیچیده و حساسی که مورد تحریم کشورهای بیگانه است، گفت: امروز در وزارت دفاع  بیش از ۳۸ هزار قطعه تولید می شود که در این نمایشگاه تنها  دو هزار قطعه به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع با بومی سازی انواع سامانه ها، توانمندی خود را  در حوزه های مختلف  نشان داده است، گفت: کشور می تواند همه نیازهای خود را از طریق ظرفیت‌های موجود در صنعت دفاعی تامین کند؛ تمرکز ما برای تامین نیازمندی ها باید به داخل کشور باشد و از این طریق صنعت خودرو سازی نیزهمانند صنایع دفاعی می تواند از تحریم ها عبور کند.

هدایت در خصوص رونمایی از باتری های ویژه خودروهای عمومی گفت: این باتری ویژه خودروهای عمومی سبک با استارت مکرر است که ویژگی‌هایی از جمله مقاومت و اطمینان بالا در برابر استارت‌های پیوسته، ۷۰ درصد طول عمر بیشتر در دمای زیاد، ظرفیت بسیار بالا برای ذخیره بیشتر و همچنین ۲۵ درصد ایمنی و شارژ سریع بالاتر را دارا است.

وی در خصوص باتری ویژه مناطق گرمسیری  نیز افزود: در این نوع باتری ها عمر و مقاومت باتری افزایش یافته است که می تواند تا حد زیادی دغدغه رانندگان مناطق گرمسیری را در تعویض زود هنگام باتری رفع کند.

هدایت در خصوص ساخت توربوشارژر خودرو توسط متخصصان صنعت دفاعی گفت: توربو شارژر سامانه ای کمکی است که با تزریق هوای بیشتر به محفظه احتراق، توان خروجی و بازده موتورهای درون‌سوز را افزایش می‌دهد.

مجید هدایت در خصوص ساخت ACU توسط متخصصین صنعت دفاعی تصریح کرد:ACU  رایانه کنترل هوشمند ایربگ و همان یونیت کنترلی است که فرامین مربوط به فعال‎سازی ایربگ را صادر می‌کند و تا کنون حدود 3000 ACu  تحویل شرکت های خودروسازی شده است.

وی با بیان اینکه صنعت دفاعی در تعامل تنگاتنگ با شرکت های خودروساز بخش عمده ای از تعهدات خود در زمینه باتری، توربوشارژر ACU تأمین و تحویل داده و بخش دیگری از قطعات  نیز به تولید انبوه رسیده است، گفت: وزارت دفاع آماده تأمین نیازمندی صنایع مختلف برای قطع وابستگی است.

 

منبع : ایکو پرس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه