ارسال به دیگران پرینت

گیاهان آپارتمانی | گیاهان آپارتمانی در آب

اگه دوست داری فوت و فن نگهداری گیاه داخل آب رو یاد بگیر بخون! | نگهداری از گیاهان آپارتمانی در آب

یکی از سختی های نگهداری از گیاهان در آب، این است که باید همیشه آب گیاه را بررسی کنید و از بدون جلبک بودن آن اطمینان حاصل نمایید. پمپ های آبیاری هیدروپونیک با گردش آب به تازه نگه داشتن آن کمک می کنند.

اگه دوست داری فوت و فن نگهداری گیاه داخل آب رو یاد بگیر بخون! | نگهداری از گیاهان آپارتمانی در آب

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در آب

یکی از سختی های نگهداری از گیاهان در آب، این است که باید همیشه آب گیاه را بررسی کنید و از بدون جلبک بودن آن اطمینان حاصل نمایید. پمپ های آبیاری هیدروپونیک با گردش آب به تازه نگه داشتن آن کمک می کنند.

شاید تعجب آور باشد، اما بسیاری از گیاهان آپارتمانی برای رشد نیازی به خاک گلدان ندارند. هیدروپونیک یا آب‌کشت، یکی از روش های خلاقانه کاشت گیاهان بدون نیاز به خاک و سم است که از آلوده شدن فضای آپارتمان توسط خاک های گلدانی جلوگیری می کند و موجب می شود گیاه شما دیگر به قارچ آلوده نشود. نحوه پرورش گیاهان در آب بسیار ساده است. من اکنون یک گیاه کالاتیا و یک آنتوریوم دارم که در آب نگهداری می کنم. قلمه زدن گیاه در آب به منظور تکثیر برای همه ما روشی آشنا است. با این حال جالب است بدانید که می توان بسیاری از گیاهان بالغ را نیز بدون هر گونه آسیبی درون آب نگهداری کرد.

بهترین گیاهانی آپارتمانی را بشناسید| چه گیاه‌هایی برای آپارتمان مناسب‌اند؟

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در آب

برای شروع یک گلدان شیشه ای با دهانه پهن و بدون سوراخ زهکشی انتخاب کنید. انتخاب یک گلدان شیشه ای رنگی به جلوگیری از رشد جلبک ها کمک شایانی می کند. در مرحله بعد، ریشه گیاه را از خاک خارج کنید و آن را به آرامی بشویید. بهتر است با احتیاط ریشه ها را بتکانید و مقداری آب با استفاده از یک بطری اسپری دار، بر روی آن اسپری کنید. پس از اینکه ریشه گیاه را از هرگونه خاک تمیز کردید، آن را در داخل گلدان شیشه ای حاوی آب با دمای اتاق قرار دهید. بهترین آب برای نگهداری گیاهان آب باران، آب مقطر، آب تصفیه شده یا آب آکواریوم می باشد.

 ظرف را تا پیش از رسیدن به برگ ها پر از آب کنید. زیرا تماس برگ ها با آب می تواند منجر به پوسیدگی گیاه شود. از آنجایی که خاک گلدان معمولا حاوی مواد مغذی است، توصیه می شود به منظور تغذیه گیاه، هر ماه مقداری کود مایع به آب آن اضافه کنید. علاوه بر این، توصیه می کنیم که هر چند هفته یک بار آب ظرف را عوض کنید. این کار از تجمع جلبک ها درون ظرف جلوگیری خواهد کرد. وجود پوشش‌های لزج بر روی ریشه گیاه ممکن است نشان دهنده پوسیدگی باشد. حتما هر چند وقت یک بار ریشه ها را بررسی و مناطق آسیب دیده را اصلاح کنید.

گیاه

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در سنگ، ماسه و کریستال

گیاهان هوازی یکی دیگر از انواع گیاهانی هستند که برای زنده ماندن و رشد نیازی به خاک ندارند. این گیاهان که با نام اپی‌فیت‌ نیز شناخته می شوند، روی گیاهان دیگر مانند درختان رشد می کنند و بدون صدمه رساندن به آن ها رطوبت و موادغذایی را از هوا، باران و گاهی‌ زباله های اطرافشان می گیرند. شما می توانید این گیاهان را در مکان هایی مانند کاسه های پر از سنگ، ماسه یا حتی کریستال بکارید. گیاهان هوازی برای زندگی و رشد به مراقبت چندانی نیاز ندارند؛ شما باید هر هفته به مدت یک ساعت این گیاهان در آب تصفیه شده قرار داده و سپس در یک مکان آفتابی رها کنید تا خشک شوند. همچنین باید هر ماه این گیاهان را با کود مخصوص گیاهان هوازی تغذیه نمایید

ساکولنت‌ها از جمله گیاهانی هستند که برای رشد نیازی به خاک ندارند و می توان آنها را درون محیط های سنگی یا ماسه ای پرورش داد. در واقع ساکولنت ها گیاهان بیابانی هستند که به محیط های خشک عادت دارند و بسیاری از آنها در صورت قرارگیری در خاک گلدان معمولی از بین می روند. زیرا رطوبت بیش از حد برای این گیاهان مضر است. ساکولنت های کاشته شده در سنگ یا شن را باید هر هفته آبیاری کنید و به صورت دوره ای آنها را کوددهی نمایید.

گیاه

معایب کشت هیدروپونیک چیست؟

یکی از سختی های نگهداری از گیاهان در آب، این است که باید همیشه آب گیاه را بررسی کنید و از بدون جلبک بودن آن اطمینان حاصل نمایید. پمپ های آبیاری هیدروپونیک با گردش آب به تازه نگه داشتن آن کمک می کنند. این پمپ ها معمولا هزینه بالایی دارند و به مرور زمان دچار آسیب خواهند شد. برای نگهداری از گیاهان در محیط های سنگی یا ماسه ای باید آنها را به طور مداوم آبیاری و کوددهی نمایید. در غیر این صورت ممکن است شاهد از بین رفتن آنها باشید.

سیستم نیمه هیدروپونیک چیست؟

سیستم نیمه هیدروپونیک یا هیدروکالچر روشی برای کاشت گیاهان در محیطی آبی و غیر آلی است که به جای ترکیبات ارگانیک و آلی مثل کمپوست و خاک و پیت ماس، از ترکیبات خنثی و معدنی مانند لیکا یا پرلایت و یا پشم سنگ و ریگ برای استقرار گیاهان استفاده می شود. در این روش گیاهان هر چند هفته یکبار نیاز به آبیاری خواهند داشت و مانند روش هیدروپونیک کوددهی آنها ضروری است.

منبع : راهنماتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه