ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر خوش دولت برای بازنشستگان | واریز حقوق اضافه به مناسبت عید فطر برای بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: چیزی که ما می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود.

خبر خوش دولت برای بازنشستگان | واریز حقوق اضافه به مناسبت عید فطر برای بازنشستگان

حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

افزایش حقوق کارگران در سال 1402 به 60 درصد رسید | این دسته از کارگران مشمول افزایش حقوق می شوند

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: چیزی که ما می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی ماهانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از افزایش ۲۷درصدیِ دستمزدِ کارگران گفت: این مصوبه نه بر قانون پایبند است و نه حتی اصول انسانی؛ کدام اصول انسانی، شرافتمندترین افراد را از داشتنِ حداقل حقوقی که یک زندگی شرافتمندانه را برایشان تضمین کند منع می‌کند؟!

عید فطر دقیقا چه روزی است؟ | زمان عید فطر تغییر میکند؟

وی ادامه داد: همانطور که گفتم این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است؛ ماده ۴۱ قانون کار، شورایعالی کار را ملزم می‌کند که دستمزد را مطابق با نرخ تورم رسمی و سبد هزینه‌های زندگی تعیین کند اما ۲۷درصد با هیچ کدام از اینها مطابقت ندارد.

 کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد. چراکه دولت برای تأمین بودجه نیازمندِ فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتنِ مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه‌ی افزایش ۲۷درصدی را لغو کند درواقع به خود کمک کرده است. اگر نتواند تورم را کنترل کند و حقوق کارگران را ترمیم نکند، شاهد گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سطح کشور خواهیم بود.

صادقی در ادامه به افزایش ۲۵درصدی حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: موضوع ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی را پیگیری کردیم. مطابق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم سازمان تامین اجتماعی نظر مثبتی برای پرداختِ ۲۵درصد دارد اما در مورد نحوه‌ی پرداختِ این ۲۵درصد اطلاعاتی نداریم. هنوز مشخص نیست این ۲۵درصد بعد از افزایش حقوق اعمال می‌شود و یا قبل از آن. نمایندگان کانون در حال توافق بر سر این موضوع هستند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: در مورد حق عائله مندی نیز صحبتی با معاونت سازمان تامین اجتماعی داشتیم. حق عائله مندی، منطبق با آنچه بازنشستگان دولتی می‌گیرند نیست. صحبت من با ایشان این بود که اگر قرار است حق عائله مندی را پرداخت کنید متناسب با مصوبه‌ی دولت این کار را انجام دهید. طبق مصوبه‌ی ترمیم حقوق، دولت حق عائله‌مندی را برای کارمندان و بازنشستگان خود افزایش داد به گونه‌ای که بازنشستگانِ کف بگیر تأمین اجتماعی ۹۰۰هزار تومان از بازنشستگان دولتی عقب‌تر هستند. اراده‌ی معاونت سازمان را بر این دیدم که در این خصوص کاری انجام دهد. البته مناقشاتی بر سر این موضوع وجود دارد اما به هر حال گفته شده قرار است بازنگری‌ای در خصوص حق عائله‌مندی صورت بگیرد.

صادقی در پایان گفت: چیزی که ما می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود.

 

منبع : بازار بورس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمیدخان ارسالی در

      حقوق ماهانه یک مستمری بگیر با همسر و 2 فرزند و 12 سال سابقه بیمه ؛ بعد از کسر بیمه تکمیل درمان فقط یک میلیون و هشتصد هزار و حق اولاد 40 هزار تومان است!
      اما در سال 56 که سکه تمام طلا فقط 400 تومان بود ماهانه 110 تومان حق بیمه داده ایم . پیدا کنید عدالت اسلامی را

    • ناشناس ارسالی در

      شما فقط به فکر 25درصد هستید پس تکلیف بازنشستگانی که قبل از اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۰)بازنشسته شدند و طبق قانون باید همسان سازی حقوق شان انجام شود چه میشود خواهشاً به اطلاع مسیولین ذیربط برسانید تا نسبت به این امر مهم اقدام بفرمایند چون اختلاف حقوق آنها با بازنشستگان سالهای گذشته خیلی زیاد است چرا برای ما قدمی بر نمی دارید

    • ناشناس ارسالی در

      شما فقط به فکر ۲۵ درصد هستید پس تکلیف بازنشستگانی که قبل از اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۰)بازنشسته شدند و طبق قانون باید همسان سازی حقوق شان انجام شود چه میشود خواهشاً به اطلاع مسیولین ذیربط برسانید تا نسبت به این امر مهم اقدام بفرمایند چون اختلاف حقوق آنها با بازنشستگان سالهای گذشته خیلی زیاد است چرا به فکر بازنشستگان سال ۱۴۰۰ نیستید مگر اینها مظلوم واقع نشدند

    • احمد فولادوند ارسالی در

      اقای صادقی قانون قانون را برای ما نگو،

    • علیپور ارسالی در

      آقا اینها اصلا باز نشسته ها درک نمی کنند فقط بفکر جیب خود هستند چرا آخر سال به فکر افزایش می افتند افزایشی که هیچ دردی دوا نمی کند مرغ کیلو ۷۰ تومان وای بر شما چگونه جواب آقا امام زمان را می دهیدمارا دارید له می کنید اجاره خانه خوراک پوشاک به کدام برسیم با این حقوقها

    • محمد ارسالی در

      چرا بین ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی مخصوصا ازکارافتادگان و حداقلی بگیران تامین اجتماعی با کشوری و لشکری فرق میگذارید مگر ما آدم نیستیم چرا حق اولاد و حق عائله مندی و حق مسکن ما خیلی کمتر از کشوری و لشکری است چرا ظلم و اجحاف در حق ما تمامی ندارد عدالتی را که از اون دم میزنید کجاست؟ حقوق ما بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی مخصوصا حداقلی بگیران تامین اجتماعی بابت اجاره منزل پرداخت میشود و برای امرار معاش و گذران زندگی باید در سال جدید دنبال سطل های زباله باشیم نمایندگان ملت دولت و وزارت رفاه هیچ ارزش و احترامی برای ما قائل نیستند در این ماه رمضان خدا از شما نگذرد که زندگی ما در مسیر نابودی قرار گرفته است

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت خدا بر کسانیکه این حقوق را برای بازنشستگان تامین اجتماعی درسال 1402 را درست کردند که خرج 10روز هم نمی شود البته آنها نه خدا ونه آن دنیا را قبول دارند

    • ناشناس ارسالی در

      خسته شدیم ازپس پیام دادیم
      درست ریدید به قشر ضعیف جامع
      خدا لعنت کنه کسی ک باعث اش بود

    • افشین ارسالی در

      با درود
      من فکر نمی‌کنم اردیبهشت ماه هم برای بازنشستگان کاری به نتیجه برسد

    • بازنشسته تنبیه اجتماعی ارسالی در

      فقط برید گم شید مشتی دزد برای میلیونها خانواده تصمیم میگیرن که خودشان حقوق نجومی میگیرن شما از دزدان سر گردنه هم بدترید مگه میشه با این حقوق زندگی کرد ؟ چرا خودتان نجومی میگیرید ؟

    • اصغری رباب ارسالی در

      چیزی که مامیدانیم ......آنطور که فکر می کنیم ..........هم ۲۵درصد و هم حقوق احتمالا در اردیبهشت پرداخت میشه ......حالا این ۲۵ در صد قبل از اضافه حقوق یا بعد نمی دانیم باید صبر کنیم ببینیم .........یکی نشسته حساب کرده از سال ۱۴۰۰محاسبه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه