ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

عیدی یلدایی برای بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در راه

مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال 1401 تامین و پرداخت خواهد شد.

عیدی یلدایی برای بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در راه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال 1401 تامین و پرداخت خواهد شد. باید دید دولت این مطالبات را تا شب یلدا پرداخت می‌کند و با پرداخت مطالبات و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را سورپرایز می‌کند یا خیر. هنوز مشخص نیست این اتفاق تا شب یلدا می‌افتد یا نه.‌ در صورت روشن شدن این ماجرا، اطلاع رسانی صورت می‌گیرد. در ادامه آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان را ملاحظه می‌کنید.

اصلا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی چه؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.

حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه‌ی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در برنامه‌ی هفتم و قانون بودجه ۱۴۰۲ باید سهم سازمان تامین اجتماعی دیده شود. الان فصل خوشه چینی است و اگر وزارت کار و تامین اجتماعی نتوانند سهم سرانه‌ی ما برای سال ۱۴۰۲را ببینند، ما مجبور به اعتراض خواهیم شد.

صادقی گفت: دولت برای خانواده‌ی خود نسخه‌ی روشنی دارد. برای آن‌ها متناسب‌سازی و ترمیم حقوق اجرایی می‌شود اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: یک میلیون تومانی که به حقوق حداقل‌بگیرانِ کشوری و لشکری اضافه شد متاثر از افزایش مزایای جانبی است. یادمان باشد که همواره به بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته شده افزایش مزایای مزدیِ شما متأثر از تصمیم دولت است. پس باید امروز هم مزایا مزدی ما متاثر از تصمیم دولت باشد و باید به همان میزان به بازنشستگان تامین اجتماعی هم اضافه شود. اگر این کار را نمی‌کنند افزایش ۳۸درصدی را برای مزایا مزدی ما اعمال کنند.

صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است.

وی به ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان دولت اشاره کرد و گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

صادقی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تکلیف متناسب‌سازی باید مشخص شود. اگر ندارید سهام بانک رفاه را به ما واگذار کنید. ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته اما حاضر نیستید سر این موضوع با ما جلسه بگذارید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: اگر وضع سازمان تأمین اجتماعی بحرانی است، وضع زندگی بازنشستگان از آن بحرانی‌تر است. اگر سازمان به دلیلِ به هم خوردن نسبت پشتیبانی و ورودی و خروجی و بدهیِ کلانِ دولت به آن دچار مشکل شده است، بازنشستگان هم به دلیلِ تورم دچار مشکل شده‌اند.

صادقی به بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: ما بیمه تکمیلی را از روی رضایت نپذیرفتیم. اگر مسئولان به تکلیف خود عمل می‌کردند و قانون الزام را رعایت می‌کردند، ما دیگر به بیمه تکمیلی نیازی نداشتیم.

وی گفت: به جایی رسیدیم که شرکتِ ورشکسته‌ای به نام آتیه‌سازان حافظ برای ما ناز می‌کند! اسم آنچه به ما می‌دهند نه بیمه تکمیلی بلکه بیمه‌ی مکمل است و ما آن را پذیرفتیم تا پرداخت از جیبِ بیمه شده کاهش پیدا کند اما برعکس شده است. بیمه شده پول بیشتری بابتِ درمان از جیب خود می‌پردازد.

صادقی گفت: بیمه تکمیلی یعنی گرفتنِ صد درصد هزینه‌ی درمان، اما ما درصد کوچکی از هزینه را آن هم به سختی دریافت می‌کنیم. بسیاری از بیماران سرطانی و صعب العلاج ما امروز خانه و زندگی خود را می‌فروشند تا هزینه‌ی درمان بدهند. این مغایر با قانون الزام است.

تأکید کرد: ما در ابتدا باید به دنبال اجرای قانون الزام باشیم و بعد به سراغ بیمه تکمیلی برویم. آنچه باعث شده امروز به سمت بیمه تکمیلی برویم، ناکارآمدی قانون الزام است. چرا سازمان می‌تواند ۵۰هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بدهد اما نمی‌تواند این رقم را برای بیمارستان‌های خود هزینه کند؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی صورت گرفت. قرار بود اگر افزایش حقوق مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ نبود، با متناسب‌سازی این فاصله پر شود. اگرچه من نگران بودم این موضوع بدعت شود و دولت هرساله به جای مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی برای ما تصمیم بگیرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

منبع : خبر آزاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولان حقوق مستمری بگیران با30 سال یا بیشتر چراباید اینقدر پائین باش که کفاف یک هفته را نمی دهد چه کنیم خودشان نگاهی به حقوق خودشان با گرانی بکنند عدالت چه می شود

      • ناشناس ارسالی در

        عدالت سالهاست ترسیده و خودش را تغییر چهره داده تا ........

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولان حقوق مستمری بگیران با30 سال یا بیشتر چراباید اینقدر پائین باش که کفاف یک هفته را نمی دهد چه کنیم خودشان نگاهی به حقوق خودشان با گرانی بکنند عدالت چه می شود

      • حمید ارسالی در

        اینهانیامدندبرای ماکاری کنند آمده اندجیب خودوبچه هایشان راپرکنند وبروند خداریشه شون رابکندازتوایران

    • ناشناس ارسالی در

      ۲۵درصدکه ازابتدای۱۴۰۰مانده است حق من وخانواده وهمکاران مستمری بگیرمیباشد.افزایش مزایای جانبی قانونی است که تصویب شده وازاول۱۴۰۱طلب داریم.شهریوربعدازاعمال۳۸درصد.گفتندمزایای جانبی۱۰درصدقانون است.حالاکه ازمهرقانون مزایای جانبی رااضافه کرده ماهم بیشترازقانون نمی‌خواهیم قانون برگرفته ازدستورات خداوقرآن است وبایداجراشود.خداراشکرکه مجریان قانون سادات ونهادهای پیغمبر.ص.هستند.وحق الناس نمی‌کنند.

    • حسن ارسالی در

      کسی که درد کشیده میفهمه بی پولی فشار اقتصادی یعنی چه دولتمردان مجلسی‌ها ریس مجلس برنامه بودجه چی میفهمه متناسب سا،ی یعنی دلخوشی یک بازنشستگان عیدی مال شما پول مال شما وکارکنان دل شما ما بازنشستگان مردیم نخواستیم خدایا اگه دنیا هست جواب بده

    • احمدیان ارسالی در

      اقای صادقی که خودرا نماینده کارگران بازنشسته میدانی کدام افزایش بعد از دوماه ده درصد به ما معلمان بازنشسته دادند که شش ماه انرا هم ندادند این حق خوری ما هم به چشمتان امده است ما بازنشستگان فرهنگی وقتی ۳۸درصد به اضافه ۵۱۵۰۰۰تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی دادندما اعتراض کردیم ، انصاف خوب چیزیه ./.

    • بازنشسته کشوری ارسالی در

      با سلام از مبلغ گروه داده شده در سال ۹۹ در حکم ها زده شد چه خبر ۹ همت سال ۱۴۰۰ که به بازنشستگان کشوری داده شده مجلس تصویب نموده و منابع ان معلوم بود کی پرداخت می شود از همترازی همسان سازی ۹۰ درصد شاعلان برای بازنشسته ها که با هم کاری مجلس و دولت انقلابی کنار گذاشته شد چه خبر از یک مقطع ارتقا به رزمندگان شاعل داده شد و بازنشستگان محر وم شدند چه خبر احتمالا بازنشسته ها زحمت نکشیدند در جبهه مفت خوردن و خوابیدن از پرداخت مناسبت های گونا گون که به شاعلان و فرهنگیان داده می شود به بازنشسته نمی دن چه خبر اگر این ها تبعیض بی عدالتی و خیانت نیست پس چه نام دارد روزی سه بار از افزایش حقوق بازنشسته ها می نویسید راستی خودتان را چه فرض کرده اید می دانم در سایت نمی زارید و فقط انچه با مرامتان هماهنگ است می نویسید

    • حمید رضا ارسالی در

      پول ایران که ارزش ندارد، پاداشی که دوسال بعد پرداخت شود ۵۰درصد ارزشش را از دست داده است. هرروز باید این مسئولین را نفرین کرد

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      سلام
      دولت فقط بفکر بازنشستگان خودش هست بازنشستگان تامین اجتماعی رو اصلا قبول نداره یا جزء این مملکت نیستن.آخه مگه ما تو این مملکت زندگی نمیکنیم.مگه میشه به 30سال سابقه و 22ماه جبهه زمان جنگ تحمیلی و ایثارگری بخدا قسم با دوتا بچه با 6میلیون تو این وضع و اوضاع مملکت نمیشه زندگی کرد
      اجناس روز به روز گرانتر میشه هیچ کس هم پیگیر تورم نیست.
      شکم سیر خبر از شکم گرسنه نداره

    • حمید ارسالی در

      فقط باید اجرای ۲۵ درصد همسان سازی از سال قبل باید از اول سال اعمال گردد و طلب ما را بدهند

    • ناشناس ارسالی در

      بیمه تکمیلی فایده نداره نه وزیت نه دارو حساب نمیکند یه بازنشسته بیشتر درمانش همین سر پای هست،برای آزمایش هم سقف گذاشتند، ۲ آزمایس در سال دادم نصف آزاد شد،
      این تصمیمات ضد بشریت هست.

    • امیررضایی ارسالی در

      بیمه ی تکمیلی یعنی چرت هزینه های هنگفت از ما بازنشستگان کشوری ولشگری وغیره بیمه ها دریافت می کنند .و تنها هزینه ویزیت آن هم سالیر۲۰۰ هزار تومان ونیز بیمارستان های دولتی آنهم فقط نیمی از هزینه ی بستری که در کل آنهم با هزینه های جانبی شاید حدود نیمی از هزینه آن هم بعداز پرداخت از جانب بیمه شده داده می شود .بیمه ی تکمیلی یعنی پوچ پوچ پوچ هزینه ی دندان زیبایی پلاتین جواهراتی وده ها وسائل جانبی برای عمل های جراحی یعنی دروغ ریا تکمیلی بی معنی ترین نام است برای بیمه های تکمیلی شاید تحلیلی ترجیحی وبه حق تحمیلی بهترین نام است .عدالت کجاست .از عدالت گر که می خواهی دلیل .یاد آر از آتش ودست عقیل.جان مولا حرف حق را گوش کن .شمع بیت المال را خاموش کن۰

      • رضا ارسالی در

        ای جانم . احست. ایولا
        شمع که چه عرض کنم .
        مشعل با چاه نفت نفتکش سکو بردند باز ول نمی کنند!!!

    • محمود ارسالی در

      واقعا برای دولت و سازمان تأمین اجتماعی متاسفم که حق و حقوق خودمان را می خواهد پرداخت آنهم با منت و تاخیر غیر موجه واقعا متاسفم

      • ناشناس ارسالی در

        لعنت بر ریا کاران که اهمال و قصور خود را به عنوان عیدی مطرح می کنند لعنت بر مقام و .......بجای شرمندگی و سر افکندگی در عدم مدیریت ثروت مستمری بگیر .....

    • ناشناس ارسالی در

      یک عیدی شب یلدایی گذاشته توی بشقاب برای مردم یعنی دماغش دراز میشه رو نمیبینید همه شدن پینوکیو

    • شعور ارسالی در

      بیمه تکمیلی بسیار نا کار امد است. ما از اتیه سازان راضی نیستیم نمی دانم مربوط به چه ارگانی است یا مال کدام اقا زاده است که با اینهمه مخالف باز هم با این بیمه میبندند؟!!!

    • ناشناس ارسالی در

      از فردا بترسید حقو حقوق بازنشستگان را هر چه حقشون هست بدید هی مرتبا به فرداها موکول نکنید نکنید

    • بازنشسته ارسالی در

      خسته نباشید20درصدمیخوایدبه حقوق بازنشسته بدبخت که دستش ازهمه جابریده اضافه کنیدبیشترازاین بازنشسته راخارنکنیدخودتونم سبک نکنیددستتون درد نکنه که اینقدربفکربازنشسته هستیداخه 20درصدمگه چقدر میشه یک میلیون میشه بابک میلیون چی میشه خریدوجدانتان راخودتون قاضی کنید

      • ناشناس ارسالی در

        اون 20 در صد نه برای کارگر است نه پرستار برای سر کار است

    • خلیل الرحمن امیری ارسالی در

      من دردیماه سال۹۹ ازدانشگاه علوم پزشکی ایرانشهربلوچستان بازنشست شدم وتازه درتاریخ۱۳آذرپاداش آخرخدمتم پرداخت شده آنهم براساس سال۹۹آیااین ارزشی داردبعضی ازهمکارای من دربرج۷-۱۴۰۰بازنشست شدن که چهاربرابرمن پاداش گرفتنودایا این عدالت است،باهمین مدرک ویکی رسته اداری مالی واون خدماتی پیشخدمت

    • ناشناس ارسالی در

      شما اول گفتید 20درصد به طور متوسط و بایستی برابر تورم و تا 80درصد افزایش یابد و همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بایستی به طور تمام و کمال اجرا شود و بعد الان می گوئید حدود 20درصد یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    • مستمری بگیرتامین اجتماعی ارسالی در

      اینهمه دوگانگی ، تبعیض ، اجحاف و......... در حق مستمری بگیران تامین اجتماعی که صاحبان اصلی سازمان هستند جای سوال دارد .... پاسخگو کیست ؟؟؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      هرگز عدالت برقرار نخواهد شد.دل خودتان را خوش نکنید.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعابرای مامستمری بگیران سخته فشارزندگی بچه دم بخت من الان سه پسربزرگ دارم خدمت تمام کردن بیکار چه کارکنم این وضعیت مارا ببینید خداسرشاهد بزور بدبختی میگذرونیم

    • سیروس اصغری اردلانیا ارسالی در

      سلام شماخوتان حقوقت نجوم باشد و بازنشستگان تامین اجتماعی بمیرند بشماچی ولی خدایی هم هست درست شماهامنکری تاببینم یاحق

    • ناشناس ارسالی در

      عدالت سالهاست که از این کشور رخت بر بسته است..........

    • ناشناس ارسالی در

      شما پاداش ما رو بده عیدی پیشکشت 🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥🤥😡😡😡😡😡

    • ناشناس ارسالی در

      هیچ کس به حرف خانواده مستمربگیران تامین اجتماعی گوش نمیده فقط حرفم با این رئیس ها هست خدا ازتون نگذره که حق این خانواده ها رو میخوردید فقط همین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه