ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تصمیم شبانه‌ی دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

همسان سازی حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است.

تصمیم شبانه‌ی دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

تاکید رئیس جمهور و اهتمام سازمان برنامه و بودجه، با اعتباری بالغ بر ۳۸هزار میلیارد تومان، پرداخت مطالبات مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری در سراسر کشور آغاز شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. همسان سازی حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش​ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است.پرداخت مطالبات بازنشستگان آغاز شد. این مطالبات شامل بازنشستگان لشکری و کشوری خواهد بود.

تاکید رئیس جمهور و اهتمام سازمان برنامه و بودجه، با اعتباری بالغ بر ۳۸هزار میلیارد تومان، پرداخت مطالبات مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری در سراسر کشور آغاز شده است.

بابک افقهی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه‌و‌بودجه اظهار کرد: چنانچه بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی همچنان پاداش خود را دریافت نکرده باشند، این هزینه باید توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه از خزانه درخواست شود.

افقهی گفت: بعد از طی فرایندی در دستگاه اجرایی برای تطبیق کد ملی و سایر مشخصه‌های مورد نیاز، پرداخت انجام خواهد شد. گفتنی است تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱، تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری یک‌میلیون و هفتصد‌هزار نفر و بازنشستگان لشکری یک‌میلیون نفر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، با آغاز پرداخت ۳۸هزار میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان لشکری و کشوری، دستگاه‌های اجرایی موظفند به منظور پرداخت به ذینفع نهایی، مشخصات کامل افراد مشمول دریافت پاداش پایان خدمت تا پایان سال ۱۴۰۰ را به ترتیب تاریخ بازنشستگی شامل کد ملی،مسوولیت صحت اطلاعات یاد‌شده و تعیین میزان پاداش پایان خدمت قابل‌پرداخت به هر فرد با دستگاه اجرایی ذیربط خواهد بود. لازم به ذکر است، در مهر ۱۴۰۱ هم نمایندگان مجلس خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده بودند.

معوقات بازنشستگان کارگری تا پایان سال تسویه می‌شود

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح کارگری گفت: یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آن‌ها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

به گفته‌ وی، پرداخت‌ها به روال هر ماهه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ده درصد و سی و هشت درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود.

ایزدان در ارتباط با تسویه‌ی مطالبات بازنشستگان گفت: به امید خدا تا اسفند همه‌ معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ در دی، معوقه خرداد، در بهمن معوقه‌ تیر و در اسفند معوقه‌ مرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. تاریخ بازنشستگی، شماره شبا و مبلغ قابل‌پرداخت با رعایت جزء (۶) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اعلام کنند.

 

منبع : سانا پرس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه