ارسال به دیگران پرینت

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

جزئیات مهم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

جزئیات مهم درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

محمد اسکندری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، با بیان اینکه «اختصاص ۹هزار میلیارد تومان به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری است» در عین حال گفت: بحث قانونی شدن همسان‌سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری شده و به نتیجه برسد و ما هم پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.

اسکندری تصریح کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت‌ها پوشش داده شود.

افزایش‌های حقوق امسال هنوز ابلاغ نشده است

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش‌های حقوق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش‌های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش فروردین ماه نیز در آن زمان پرداخت شود.

او همچنین مطالبه روسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران و سایر بازنشستگان برای تاخیر در پرداخت کسورات حقوق را به حق و درست عنوان کرد و گفت: این موضوعی است که هرماه صندوق بازنشستگی طبق وظیفه از سازمان برنامه و بودجه مطالبه می‌کند و درتلاشیم تا کسورات حداکثر تا دهم هر ماه پرداخت شود البته تعلل دستگاه‌ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح برخی مطالب درباره بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بازنشستگان و اغراق در این زمینه را نوعی اجحاف در حق نهاد دولت دانست و افزود: دولت طبق تکلیف موضوع ماده ۱۰۰ قانون استخدام کشوری، هرماه نسبت به تامین منابع حقوق بازنشستگان اقدام می‌کند که اگر منصفانه نگاه کنیم دولت در این زمینه مسوولانه عمل میکند. هرچند که صندوق در صورتهای مالی خود، دریافت ارزش روز برخی مطالبات ناشی از کسور و یا تحمیل بار مالی در سالهای گذشته را گنجانده است و به دنبال دریافت آن است.

وی حذف بند «و» ماده ۲ را در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن برای تامین حقوق بازنشستگان را تصمیم درستی عنوان کرد و گفت: این رویکردی اشتباه در قانون بودجه سال گذشته برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بود که امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و حذف شد.

اسکندری به پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان این صندوق نیز اشاره‌ای کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در ۲۶اسفندماه توانست بخشی از منابع پرداخت حقوق را از شرکت‌ها و منابع داخلی تامین کند و چون دلیلی برای نگه داری این منابع در حساب خود نداشت، تمام منابع در همان روز به حساب بیش از ۵۰۰ هزارنفر از بازنشستگان با حقوق‌های پایین‌تر واریز شد.

وی تصریح کرد: تلاش شد تا در آن شرایط هرچه منابع تامین می‌شود، به تدریج و در کمترین زمان به حساب بازنشستگان، به ترتیب پایین‌ترین حقوق‌ها تزریق شود.

ماده ۸۵قانون مدیریت خدمات کشوری با وجود همه پیگیری ها، در بودجه تصویب نشد

اسکندری در ادامه پاسخ به مطالبات و سوال‌های مطرح شده از سوی روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران، قدرت عمل و مسئولیت قانونی این صندوق را محدود به اعتبارات تخصیصی عنوان کرد و افزود: دیون ۶ ماهه مربوط به یک گروه، ایثارگری و همچنین ۱۵درصد بهداشت و درمان به صورت مستمر از طریق نامه‌نگاری، تلفنی و جلسات حضوری با مسئولان مربوطه در سطح مقام عالی وزارت پیگیری می‌شود؛ اما اختیارات قانونی صندوق و به ویژه اعتبارات، بیش از این را اجازه نمی‌دهد.

او در ادامه به پیگیری‌ها و مذاکرات‌های جدی صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره و اظهار داشت: ما به طور جدی این مطالبه را در تمام مراحل تدوین و تصویب بودجه پیگیری کردیم، اما هربار به بحث «تامین بار مالی» گره خورد و با وجود همه پیگیری‌ها بی‌نتیجه ماند.

اسکندری تاکید کرد: صندوق بازنشستگی وابسته به بودجه دولت است و به همین دلیل هم برای اجرای بسیاری از طرح‌ها از جمله پوشش‌های درمانی بازنشستگان با محدودیت منابع روبرو است، اما با این وجود برای بهبود خدمات حتی از محل منابع داخلی خود همواره تلاش می‌کند؛ همچنین همه تلاش ما بهبود خدمات از طریق اصلاح فرآیندها است.

افزایش ۵۰ درصدی حق بیمه تحلیل کاملی نیست

وی مطالب مطرح شده در خصوص افزایش ۵۰درصدی حق بیمه بازنشستگان در مقابل افزایش ۳۰درصدی پوشش‌های درمانی را تحلیلی ناکامل برشمرد و افزود: حق بیمه بازنشستگان از سال ۹۹تغییری نکرده بود در حالیکه در همان سال پوشش‌های خدمات درمانی دو برابر شد و برخی خدمات دیگر هرچند ناچیز، به تعهدات و پوشش‌ها اضافه شد.

او ادامه داد: این درحالی است که امسال پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، این سهم برای هر نفر از ۳۰هزار تومان به ۴۵هزار تومان افزایش یافت و پوشش خدمات درمانی هم مجددا تا ۳۰درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به‌عدم ایفای وعده غیرمتعهدانه و کذب مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اسکندری اجرای ماده ۸۵ توسط دستگاه‌های اجرایی را راه‌حل برون رفت از مشکل بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری عنوان کرد و گفت: در اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت و وزارت مردم نیز با جدیت به دنبال اجرای آن است، این موضوع به صراحت دنبال خواهد شد و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین مطالبه بازنشستگان پس از حقوق است، در همه دستگاه‌ها به صورت عادلانه عملیاتی شود.

صدای بازنشستگان را «هم می‌شنویم و هم پیگیری می‌کنیم»

وی با بیان اینکه «نظرات و مطالبه بازنشستگان از روش‌ها و ابزار مختلفی در صندوق بازنشستگی کشوری رصد شده و شنیده می‌شود» گفت: راه اندازی کمیته مطالبات بازنشستگان، اجرای طرح سنجش رضایت بازنشستگان که به صورت تلفنی و تصادفی هر هفته اجرا می‌شود، رصد آخرین نظرات بازنشستگان در مرکز پاسخگویی ۲۵۰۰، مطالباتی که در فضای مجازی یا به صورت حضوری مطرح می‌کنند، همگی شنیده و پیگیری می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با تاکید بر اینکه نظرات بازنشستگان به طور قطع در تصمیمات صندوق دخیل است، ادامه داد: براساس همین روش‌ها و رصد مستمر نظرات بازنشستگان، اقداماتی چون پیگیری همسان‌سازی حقوق، ماده ۸۵، حذف الزام کارت‌های بانکی عکسدار، اصلاح طرح‌های یاری یا تمدید آن‌ها و اضافه شدن برخی طرح‌های دیگر رفاهی و سایر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اجرایی شده یا در دست پیگیری مستمر است و اینها نتیجه همین اهتمام جدی برای شنیدن صدای بازنشستگان است.

اسکندری، پیگیری روشن شدن وضعیت قانونی کانون‌های بازنشستگی، رایزنی برای افزایش تعداد وام گیرندگان و در ادامه سقف وام ضروری، تلاش برای پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به همه افراد واجد شرایط درخواست کننده تا مرداد ۱۴۰۰، احیای تورهای گردشگری و سفر بازنشستگان، پرداخت سریع هزینه خسارت درمان زیر ۵۰۰هزار تومان، حضور موثر بازنشستگان در هیات‌های نخبگانی و اتاق‌های فکر، ایستادگی در برابر دخالت‌ها و تصمیمات ناگهانی در حوزه شرکت‌ها و … را از جمله اقدامات صندوق بازنشستگی در راستای پیگیری مطالبات به حق بازنشستگان عنوان و البته بر این موضوع تاکید کرد که میزان ثمربخشی و موفقیت این تلاش‌ها بستگی به همکاری و همراهی بخشهای دیگر و به ویژه تامین اعتبار لازم را نیز دارد که در این راستا هم تلاش می‌شود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فراخوان بدید بازنشستگان داوطلب رو سوار کشتی کنید ووسط اقیانوس بریزید تازودتر راحت بشیم ازدست امثال شماها.بهتره تایک عمر بااسترسی که شماها به وجود اوردید زندگی کنیم.تاکی باید تاوان سیاسی کاری شماها رو قشر ضعیف پس بدن درحالی که همتون تو رفاه کامل زندگی میکنید وهیچکدوم ازشما دغدغه نان ندارید وبرای خرید سیسمونی بچه تشریف میبرید ترکیه خرید میکنید

    • حافظ صاکی ارسالی در

      بازنشسته اموزش وپرورش هستم. دردولت های قبلی سلاطین مسلط براقتصادمانع می شدند وامسال باوجودمجلس ودولت انقلابی سلاطین تغییرژنتیکی پیداکردند وبه ویروس ویرگول مبدل شدند. وحوزه کاری انها دررشدنقدینگی، تورم، گرانی نیزجهش ژنتیکی پیداکرد. وهمین به اصطلاح افزایش منفی شد

    • حافظ صاکی ارسالی در

      درظاهرحداقل حقوق بگیران زیادمی شود. ولی کلاه قانونی باتوجه به قانون هفت برابری حقوق به سودنجومی هاست. دست دولت ومجلس انقلابی وسازمان برنامه وبودجه دردنکند. بنام ماوبه کام شما..... واریزنشده درگرانی وتورم ذوب شد.

    • فیدل کاسترو ارسالی در

      قابل توجه مسئولان.
      ۳۷ سال سابقه کامل و مفید با حق بیمه بالا در بیمه تامین اجتماعی و حاصل یک عمر کار برای بازنشستگی که آسایش باشه. اما خیلی راحت رسای جمهور نالایق وام از تامین اجتماعی گرفته و پرداخت نکرده و دود تمام این بی عدالتی ها برچشم ما رفته. کمی وجدان برای مجلسی ها و
      مدیرانی که سنگ جلوی پای افزایش حقوق ما می‌شوند بد نیست. ما خواهان افزایش حقوق ۵۷ درصدی سال۱۴۰۱
      و افزایش حقوق ۲۵ درصدی سال ۱۴۰۰ که طلب از سازمان تامین اجتماعی هستیم.
      ما نباید زجر و تحمل بی کفایتی وزرای نالایق که بودجه سازمان تامین را بکشیم .
      شما بزرگواران بفرمایید بدهی دولت چه شد؟ کجاس؟چرا دریافت نمیکنید؟ مگر حق ما نیست؟ مگر از جیب و حق ما خارج نشده؟
      پس خواهان حق خود هستیم.
      و خواهان افژایش ۵۷ درصدی
      و معوقه ۲۵ درصدی ۱۴۰۰ که طلب داریم.

      • ناشناس ارسالی در

        مگر دیدگاه ماهم مهم است برای شما وتوفیری میکند ما میدانیم که هیچ تاثیری ندارد و سر کاری است //فقط بلدید ادای عدالت پیشه ها را در بیاورید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خسته نباشید ظلم پاییدار نیست فردی سی سال با بد ترین شرایط کاری و سخت خدمت کرده باید راحت باشدیا بااسترس شب به صبح برسانندو تعداد زیادی ازاین گروه همان بچه های زمان جنگ هستند از خشم خدا بترسید که گریبان نابکاران ونا به خردان میگیرد

    • حسین دانکو ارسالی در

      آخه این چه دولتی مردمی است که پول بازنشستگان تامین را میگیره شرکتهای زیان ده وبدهکار را می داند ورشکسته که تمام حق کارگران جمع شده را می دهد به کارکنان خود تامین اجتماعی را با باز نشسته را استرس بلا وارد می کند لعنت به همه شما أه بچه های این صاحبان صندق را برای خودشان می خرد لعنت خدا بشما دیگه برای این دولت حرام است قانون محل رسیدگی ندارد همه دستشان تو جیب این صندوق است

    • ناشناس ارسالی در

      ناشناس
      الهی به روزمردم بی گناه دچاربشید وکاسه چه کنم تودستتون باشه چرابرااختلاس ودزدی پول هست براکارگروبازنشستههاوزنان بی سرپرست پول نیست خداریشه ظلم بسوزونه باباخودتون باماهی ۵۰میلیون وچندشغل کم میاریدنمیتونیدبریدآمریکاسیسمونی بخریدترکیه میرید مانون خالی می خوایم بخوریم نمیتونیم بااین حقوق گوجه هم باش بخوریم کرایه خونه وآب وبرق وقندوچای ونون حتی به سبزی هم نمی رسه بی وجدانها الهی هرکس حق مارومی خوره خیرنبینه دودمانش به فنابره ازخدابترسید

    • ناشناس ارسالی در

      افزایش حقوق وهمسان سازی حقوق بازنشسته از حق وپول خودمان هست که از هرکس در طول سنوات خدمت سی وچند ساله بعنوان مالیات وبیمه عمرو....کم کردید وسرمایه گذاری کردید ازسود اون همسان سا زی را به همه بدهید هیچ منتی دولت برای هم نشسته ها ندارد مال خودمان وحق خودمان است صندوق ذخیره فرهنگیان که ذخیره آخرت شد به چه درد ما می خورد شکم گرسنه ایمان ودین ندارد

    • نا شناس ارسالی در

      این حقوقهارو که میدید به مستمری بگیران پول تو جیبی ودورهمی بچه هاتون هست خدا ازتون نگذره که خیانت در امانت در این مملکت کردید با این مستمری کرایه خونه بدم خرج خونه خرج دارو درمان خرج چی کنم قسط بدم حق وناحق کردن جواب داره

    • ناشناس ارسالی در

      فقط حرف مفت میزنید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام ، درپرداخت حقوق وهمسان سا زی جهت قشر بازنشسته شفافیت وعدالت اجتماعی وفاکتورهای شاغلی مد نظر قرار گرفته وفاصله حقوقی کنتر شود . همچنین به بازنشسته قبل از سال ۹۶ یک ارتقا رتبه عطا گردید لطفا به بازنشسته بعد از سال ۹۶ هم تسری داده شود.

    • ناشناس ارسالی در

      تاکی باید طبقات پایین مثل بازنشستگان که سال ها از عمر خود رادر خدمت کشور عزیز بوده به نحو شایسته خدمت بی منت کرده تا باعث پیشرفت کشور شود بایستی تاوان بی لیاقتی مسولین مفت خور و ظاهر ساز باشد .

    • رضا ارسالی در

      اگر تمامی صندوقهای باز نشستگی ادقام و یکی شود دیگر نیازی به پیدا کردن فورمولهای متعدد
      و دستگاه های اداری موازی نداریم
      از همه مهمتر اداره تمامی صندوقها با مدیریت دولت است و دولت میتواند با یک سازمان و صرف جوی در وقت آن را اداره کند

    • ناشناس ارسالی در

      آقاجمع کنید این چرت وپرتا رو بگید چه روزی چه ساعتی حقوقهای فروردین روپرداخت میکنید اردیبهشت شدهانفهما مگه ما هم مال مردم رو خوردیم که زندگیمون روبچرخونیم

    • علی پوریزدانپناه ارسالی در

      سلام ،چرا معوقه شش ماهه اول سال 1400بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت نمی شود طبق قانون که اجرای آن از اول سال بوده،اما اگر حق بیمه ویا مالیات ویا.....افزایش یابد از حقوق بلافاصله کم میشود مگر کاندیدای محترم نمایندگی مجلس در تبلیغات خود نگفت بازنشستگان دیگر نگران نباشند همیشه یخچال شان پر خواهد بود کو آن وعده ها،بابا از امیر کویت یاد بگیرید که آنقدر مواد عذابی به مردم داده که دادشان بلند شده که امیر ول خرجی میکند،آن ها یخچالها یشان پر وجای نگهداری ندارند آن موقع در ایران حضرات اقایان میفرمایند بازنشستگان کار نمی کنند که قرار باشد حقوق بگیرند

    • ناشناس ارسالی در

      ما جنگ کردیم وانقلاب کردیم مملکت را دادیم دست ادمهای مومن که به مملکت وملت کار وخدمت کنند خودمان انهاراانتخاب کردیم ولی انها فراموش کردند که بما خدمت کنند وبه خود وخانواده خود خدمت میکنند،وان قدر مشغولند که صدا ی له شدن استخوان کارمندان باز نشسته را زیر فشار زندگی را نمی شنوند، وعده ها دروغها دیگر ما خسته کرده ودر این شبهای قدر به خدا پناه میبریم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام گاه ما این که خبرگزاری‌ها روزنامه‌ها هر روز تیتر میزنین حقوق بازنشسته ها اضافه شد خبر خوش برای بازنشسته ها در رتبه بندی معلمان حقوق کشوری حقوق لشکری اضافه شد حقوق کارگران اضافه شد خبر خوش برای بازنشسته ها و چوپان دروغگو شدید انقدر خبر دروغ دادید این چند سال این همه خبر خوش دادید به بازنشسته ها بسه دیگه نمی خوای ما را خوشحال کنید دست سری بازنشسته ها بردارید کم دیگه تیتر بزنید خبر خوش برای بازنشسته ها خیلی خوشحالمون کردی بزارین از از درد خودمان بمیریم دیگه نمیخوام خوشحال باشم

    • ناشناس ارسالی در

      تا زمانی که این مدیران نفوذی در کشور از طریق اسرائیلی ها ویا آمریکایی ها وجود دارند همین اش است و همین کاسه مگر ان که همه آنها را از بیخ بیرون از خدمت امورات دولتی و دور از اموال عمومی و در نهایت اخراج از هر گونه شغل دولتی بشوند چون این افراد همه تلاش شون بر علیه کارگران و بازنشستگان است و همه اش به فکر چاپیدن اموال مردم هستند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه