ارسال به دیگران پرینت

همسان سازی حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان جدید

همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد | افزایش حقوق بازنشستگان تصویب شد

رحمت الله پورموسی؛ فعال حوزه کارمهمترین اولویت وزیر کار پس از استقرار در این وزارتخانه را پیگیری و ساماندهی قرارداد‌های کار دانست و گفت: در شرایط حاضر مهمترین دغدغه جامعه کارگری، بحث امنیت شغلی است و قرارداد‌های کار همچنان یک معضل بزرگ برای کارگران است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد | افزایش حقوق بازنشستگان  تصویب شد

همسان سازی حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. همسان سازی حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش​ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است و این نگرانی مستمری بگیران را بیشتر از قبل کرده است.

رحمت الله پورموسی؛ فعال حوزه کارمهمترین اولویت وزیر کار پس از استقرار در این وزارتخانه را پیگیری و ساماندهی قرارداد‌های کار دانست و گفت: در شرایط حاضر مهمترین دغدغه جامعه کارگری، بحث امنیت شغلی است و قرارداد‌های کار همچنان یک معضل بزرگ برای کارگران است. لغو دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت نیز در دستور کار است و انتظار داریم با حضور وزیر کار این مساله هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

 

وی افزود: دغدغه دیگر بحث اشتغال است که یکی از مسایل جدی کشور به شمار می‌رود و باید برای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی جدید برنامه مدونی داشته باشیم.

این فعال حوزه کار در ادامه استفاده از نظرات مشورتی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌ها را خواستار شد و گفت: از وزیر کار انتظار داریم که یک تیم قوی از نخبگان حوزه کار را برای کمک به اداره این وزارتخانه بزرگ تشکیل بدهد و مدیران با تجربه و متخصص که انگیزه لازم برای پیگیری مسایل و مشکلات کارگران و بازنشستگان را دارند، به خدمت بگیرد.

 

پورموسی متذکر شد: آقای مرتضوی بر اساس سوابق اجرایی خود مدیری توانمند است و امیدواریم این سابقه در وزارت کار به کمک ایشان بیاید و مشکلات پیش روی جامعه کارگری و به ویژه بازنشستگان با درایت و جدیت برطرف شود.

وی بر لزوم پرهیز از نگاه سیاسی در وزارت کار تاکید کرد و گفت: وزارت کار جامعه هدف بزرگی است که فارغ از مسایل سیاسی باید مسایل صنفی با جدیت دنبال شود و حقوق، دستمزد و بهبود وضع معیشت کارگران و بازنشستگان از اهم مطالبات صنفی است.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه ۶۵ درصد جامعه بازنشستگان کشور را حداقل بگیران تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: موضوع معیشت مطالبه بازنشستگان است و بر همین اساس از وزیر کار انتظار داریم که اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا قبل از پایان سال عملیاتی شود چراکه این مساله در حقوق و دریافتی و معیشت بازنشستگان اثرگذار است.

پورموسی همچنین تجهیز بیمارستان‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، کاهش هزینه‌های درمانی و توسعه مراکز ملکی تامین اجتماعی را از دیگر مطالبات بازنشستگان عنوان کرد. 

سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

‌پیرو وعده قبلی، دولت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری را با قید دو فوریت، به مجلس ارسال کرد و سقف افزایش حقوق بارنششتگان و کارکنان مشخص شد .

علی بهادری گفت: انشالله با همکاری مجلس، حقوق دریافتی کارکنان و بازنشستگان محترم افزایش خواهد یافت.

در بیان اولویت‌هایی که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای اداره این وزارتخانه مدنظر قرار دهد، گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برنامه دقیقی برای اداره شرکت‌هایی که زیرمجموعه این وزارتخانه هستند، داشته باشد و این موضوع را به طور جدی مدنظر قرار دهد همچنین برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی از دیگر موارد مهمی است که باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

همسان‌سازی حقوق از مهمترین مطالبات کنونی جامعه بازنشستگان کشور است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دیگر موضوعات بسیار مهمی است که باید در اولویت برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد چرا که این موضوع از مهمترین مطالبات کنونی جامعه بازنشستگان کشور است.

وی تصریح کرد: تفاوت چشمگیر بین میزان دریافتی بازنشستگان کشوری و لشکری با کارگران و نحوه افزایش حقوق آنها از دیگر موضوعات حائز اهمیتی است که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مورد توجه قرار دهد آن هم در شرایطی که متاسفانه امسال حقوق این افراد تنها ۱۰ درصد افزایش یافته و به یکی از معضلات مهم آنها تبدیل شده است بنابراین آقای زاهدی‌وفا باید رفع این مشکلات را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و این مسئله را در دولت حل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آنچه مسلم است وضعیت دریافتی بازنشستگان به ویژه کارگران باعث شده که آنها در زمره اقشار آسیب‌پذیر جامعه قرار گیرند چرا که به لحاظ شرایط سنی هزینه زندگی و حتی درمان آنها به مراتب بیشتر از سایر افراد جامعه است بنابراین نیازمند حمایت جدی هستند که لازم است وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این امر توجه ویژه داشته باشد.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اشتغال یکی دیگر از موضوعات مهمی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، زمینه ایجاد آن در سراسر کشور را فراهم کرده و با این روش رونق تولید را نیز دنبال کند.

سازمان تامین اجتماعی ۳.۶ میلیون بازنشسته دارد. در مصوبه جدید، حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از ۱۰ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافت. براین اساس ۱.۶ میلیون بازنشسته سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی ۵ ماه مابه التفاوت طلبکار هستند.

 

 

منبع : بازار بورس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      باتشکر از دولت 🙏

    • ابراهیم ارسالی در

      با افزایش ۵۸درصدی و۵۱۵هزار تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق يک بازنشسته تامین اجتماعی با مدرک زیر دیپلم وسی سال سابقه از یک فوق لیسانس کشوری باهمین سابقه بسیار بیشتر است

    • ناشناس ارسالی در

      سالها پیش افزایش حقوق به خانه شور وشعف به ارمغان می آورد امید آفرین بود ولی امروز وقتی خبر افزایش حقوق به گوش می رسد لرزه به اندام ادم میاندازه نور از چشم می گیره دیدگاه ادم را تیره و تار می کنه
      در اسفند سال ۹۸ حقوق من ۱۰۰۰دلار بود دقیقا ولی از ان تاریخ حقوق هی افزایش می یابد ولی حقوق و قدرت خرید ماهانه ام شده ۳۶۰ دلار
      لعنت به زمانه لعنت به خبر لعنت به عصر برده داری مدرن نوین ایران زمین لعنت به خودم
      لعنت به همه .
      چقدر مرگ من بر حکمران اثر داره ؟
      آیا کسی هست بر ماتمم اشک بریزد ؟

    • ناشناس ارسالی در

      چرا دولت ومجلس تناسب سازی دایمی حقوق بازنشستگان کشوری رو با ۹۰درصد شاِغلین پشت گوش می اندازند وخودشان را بخواب زده اند و۱۳ساله اعتراض دارند ولی گوش شنوایی نبوده که بشنوه بعد میگن چرا اعتراض میکنند یکی ا ز نارَضایتیها همینه که اعمال نکردین پس منتظر نباشید که سلام وصلوات بر اتون بفرستند

    • طیبه غزنین چی ارسالی در

      باین همه نوشتیدحقوق زیاد این همه توضیح تفصیل نداره خوبه یک کلم بگید چقدر اضافه شده خجالت نمیکشید
      میخواهیدصدقه بدهید کارمند کشوری لعنت خدابرشما باد بااین حقوق که می‌دهیدبااین گرانی بخوریم یا پول دوا دکتروفیزتوتراپی بدهیم واقعازندگی سخت کردید برامون خدا ازتون نگذره حق مارانمیدهیدباعث وبانی خدالعنت من یکی ازحقم نمی گذرم چندنف آدم باسواد بیارید که حق ما پیمال نشه

    • مستمری بگیر سرپرست خانوار ارسالی در

      سلام
      تا زمانی که حقوق ها نا عادلانه تقسیم می شود و فقط حرف و حرف و جلسات الکی و وعده های الکی داده می‌شود وضعیت بازنشستگان درست نمی شود !!!
      خبرهای تکراری میذارید !!!!

    • سید منصور اسدی از تهران ارسالی در

      سلام وقت بخیر مسئولین محترم سازمان های مربوطه فکر کنم حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی با اینکه سی سال سابقه کار بازنشسته شدن. از کشور خارج آمده به اندازه یک افغانی هم نگاه نمی‌کنند. مگر میشود به بازنشسته دروغ گفت.. کو این ۵۷/۵درصد ویا۳۸و ۵۵۰تومان به کیا اضافه شده ؟؟ ممکن با سی سال به بالا سابقه کار دارم یک ملیون هفتصد هزار تومان اضافه شده.. فقط به حقوق بالای ها باهم کشوری کارمندان مجلس نمایندگان ووو

    • سلما ارسالی در

      من 25 سال توی اداره کار کردم سرپرست خانواده با خانه اجاره ای یک سال بازنشسته شدم به خاطر عمل کمر بعد از تصادف قرار دادی بودم گفغتن فرق ندارد من قبل از انقلاب چهار رسمی در اداره فرهنگ و هنر سابق بعد هم همادامه کار حالا با ماهی 5 هزار تومان من در فرانسه رشته هنر آرت و دیپلم زبان فرانسه خدا خوشش میاد توی این سن راه نمیتوانم بروم با ماهی 5؟

    • حسین ارسالی در

      کجا همسان سازی بازنشته فقط بفکر دولتیهاتون هستید بازنشته حداقل تامین اجتمای ۵۸۰۹ حقوق چکار کنه خدا ازتو نگزره

    • بازنشسته انتظامی ارسالی در

      باسلام بابا سران مملکت ایران بازنشسته ها را بازیچه دست کثیف خود کرده اند...یک گروه خاص در مملکت دارن سود میلیاردی می برند مابقی در فلاکت زندگی می کنند لعنت بر عدالت جمهوری اسلامی

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت بر پدر و مادرتون با این اضافه کردنه تون

    • ناشناس ارسالی در

      حقه باز هستید

    • جمشید زارعی ارسالی در

      شرف داشته باشید راجب حقوق یک‌میلیون سیصد حرفی بزنید ماخلاف من چیست کی شما نو سال حق بیمه مرا بلا کشیدید حالا شدم ده سال سابقه وبا ایم حقوق

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه