ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

واریزی‌های جدید برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران | افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای این دسته از بازنشستگان

لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری که در جریان تصویب در مجلس به لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ تغییر نام داد؛ در هفته سوم آبان ماه تشریفات قانونی را برای اجرایی شدن طی کرد و از سوی رییس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

واریزی‌های جدید برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران | افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای این دسته از بازنشستگان

حقوق بازنشستگان افزایش یافته است. حقوق بازنشستگان برای سال جدید هم افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان و کامندان 20 درص افزایش یافته است. متوسط افزایش حقوق بازنشستگان در سال آیند ۲۰ درصد پیشنهاد شده است. اخبار جدید درباره حقوق بازنشستگان را در ادامه دنبال کنید.

کشور از لایحه بودجه ۱۴۰۲، متوسط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده ۲۰ درصد پیشنهاد شده است.

روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که لایحه بودجه سال 1402 در سازمان برنامه جمع بندی شده و هفته آتی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال میشود.

میرکاظمی: معوقه افزایش حقوق‌بازنشستگان در آبان‌ پرداخت می‌شود

بر این اساس در حالی که مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در سنوات اخیر 15 اذر ماه بوده است، به نظر میرسد امسال دولت سیزدهم حداکثر تا اوایل آذر ماه لایحه بودجه 1402 را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین هفته گذشته لایحه بودجه شرکتهای دولتی نیز به مجلس ارائه شده است.

گفتنی است، در لایحه بودجه 1401 (جدای از افزایش 25 درصدی حقوق حداقل بگیران) میزان افزایش حقوق کارمندان به صورت متوسط 10 درصد بود که در مهر ماه امسال مجددا لایحه‌ای برای افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان به مجلس ارائه و در نهایت بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد.

این احتمال وجود دارد که افزایش متوسط 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402 در هیئت دولت نیز با تغییراتی مواجه شود، هرچند احتمال کاهش این میزان افزایش حقوق در دولت بسیار بعید بوده و حتی احتمال افزایش بیشتر متوسط حقوق ها نیز وجود دارد.

ترمیم حقوق بازنشستگان محقق شد؟

- وعده دولت برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری که در تابستان داده شده بود، در نیمه پاییز به ثمر نشست و اکنون جامعه هدف در انتظار اجرای آن تا پایان آبان ماه هستند.

 لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری که در جریان تصویب در مجلس به لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ تغییر نام داد؛ در هفته سوم آبان ماه تشریفات قانونی را برای اجرایی شدن طی کرد و از سوی رییس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

 این لایحه با عنوان متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به مجلس راه یافت اما بندهای متعددی دارد که بر اساس آن اقشار دیگری چون مستمری بگیران تحت پوشش تپنهادهای حمایتی، کارکنان نیروهای مسلح، معلمان طرح مهرآفرین ، اعضای هیات علمی و قضات از منافع آن بهره مند می شوند.

این قانون را در حقیقت می توان اقدام عملی دولت برای عدالت در پرداخت ها نیز قلمداد کرد؛ موضوعی که در بازدید نظارتی رییس جمهور در سازمان اداری و استخدامی کشور نیز بر آن تاکید شد تا منابع در اختیار دولت با رویکرد عدالت محور در بین حقوق بگیران توزیع شود.

نگاهی به آنچه که باعث شد دولت این لایحه را تدوین کند نیز موید همین رویکرد عدالت محورانه است زیرا افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان دستگاههای اجرایی که مشمول قانون کار بودند در مقابل افزایش پلکانی و ۱۰ درصدی کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری یک نظام ناعادلانه در پرداخت ها و شکاف درآمدی را رقم زده بود به طوری که دو نفر با شرح وظایف یکسان اما با قراردادهای متفاوت، درآمد یکسانی نداشتند و این شکاف در درآمدها در صورت تداوم می توانست به نارضایتی بدنه نظام اداری منجر شود.

در هر صورت قانون ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری اکنون آماده اجراست و آنطور که مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داده، این افزایش از ابتدای مهرماه در احکام کارمندان و بازنشستگان اعمال و در پایان آبان پرداخت می شود.

در حقیقت شاید اگر دولتی جز دولت مردمی سیزدهم روی کار بود، ترجیح می داد با وجود در اختیار داشتن منابع، ایده افزایش حقوق از میانه سال را نادیده بگیرد و آن را در لایحه بودجه سال بعد اعمال کند اما دغدغه معیشت مردم و تمرکز و تاکید رئیس دولت بر عدالت در پرداخت ها، مجموعه دولت را بر آن داشت تا در اولین فرصت نسبت به ترمیم حقوق کارکنان نظام اداری و بازنشستگان اقدام کنند.

نگاهی دوباره به بندهای این قانون فضای روشنی از هدف گذاری دولت برای حمایت از اقشار کارمند، بازنشسته، حقوق بگیران و مستمری بگیران را روشن می سازد و نشان می دهد که می خواهد گامی برای رفع دغدغه تامین معیشت این قشر که طبقه متوسط و پایین جامعه را تشکیل می دهند، بردارد.

مهمترین بندها و نکات قانون اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

- اعمال سه هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان «ترمیم حقوق» که به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می شود.

- اجرای افزایش حقوق برای نیروهای مسلح با اعمال تبصره (۳) ماده (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکتهای دولتی

- پیش بینی حداکثر پانزده درصد (۱۵ %) به عنوان «فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاههای اجرایی

- افزایش ۹۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی

- افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و ۱۰۰ درصدی کمک هزینه اولاد

- برداشته شدن سقف فوق العاده ویژه برای دستگاههای اجرایی که کمتر از میزان مقرر در قانون مدیریت خدمات کشوری آن را اعمال کرده بودند

- افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور

- مجاز بودن دستگاههای اجرایی برای افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات هزینه ای در سقف مصارف خود

- افزایش کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد (٢۵ ٪) و بالاتر فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر

- اعمال رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مجدد و صدور شناسه برای آنان

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      آقا ول کنید کدوم حقوق کدوم افزایش ، چرا بازار رو علیه بازنشسته ها خراب میکنید ، هنوز یک ریال افزایش دو تومن نداریم ماشین ۱۰ درصد گرون کردن ،،، تورم این ماه چند برابر افزایش رو در خودش گم کرد ، آیت تیتر ها رو نزنید لطفا

      • احمد ارسالی در

        باسلام ،آیا این عقل کل ها تورم راهم درنظر میگیرند؟!!!!

      • احمد ارسالی در

        دروغ،دروغ،دروغ شما رابه مقدسات قسم بس کنید.

    • محسن ارسالی در

      هنوز حقوقها افزایش پیدا نکرده است جنسهادوبرابر شده است

    • ناشناس ارسالی در

      اصطلاح قدیمیهاگفتندبزک نمیربهارمیاد بهرهم امد۸ماه ازسال هم گذشت حقوق ابان ماه بازنشستگان هم واریزشدولی همیشه کذب ازاول سال همش شعار داده شد۳۸درصدافزایش بازنشستگان یکریال هم خبری نیست تاکی ملت سرکارگذاشته شوند

    • معصومه ارسالی در

      سلام وقتتون بخیر خدایی راستشو بگید این ماه حقوق‌ها افزایش پیدا میکنه بابام بخدا بااین اندک پول نمیشه گذر زندگی کرد

    • ناشناس ارسالی در

      این همه خبردروغ می نویسید مریضی خداشفا بده یه چوب هم لای درزت

    • بازنشسته بهداشت و درمان ارسالی در

      به داد ما بازنشستگان بهداشت و درمان برسید و فکری به حال ما بکنید چرو هیچ کس حرفی نمی زند چرو هیچ صدایی از افزایش حقوق ما در سال ۱۴۰۱ نیست و چرو ما هنوز طبق حکم سال ۱۴۰۰ حقوق می گیریم و هیچ افزایشی در سال ۱۴۰۱ نداشته ایم.
      ای لعنت خدا و خلق خدا بر وجدان تون که به فکر ما نیستید.

    • ناشناس ارسالی در

      کم دروغ سر هم کنید

    • گیتااشرفی ارسالی در

      میرکاظمی پس این افزایش آبان کجا رفت اون چند قاز مبلغ فقط وعده سرخرمن بدهید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام تور خدا به فکر مردم فقیر باشید کمک مالی کنید به خدا دیگه همه ملت ایران خسته شده آمد شما بگین مردم با این پول کم چجوری زندگی کنم همه چیز را هم گران کردید شوهرم بازنشسته مستمر حداقل بگیر هست ما چکار کنیم حسرت میوه غذای خوب ماند تو دلمون خدا رو خوش نمیاد انصاف داشته باشید به داد مردم برسید خواهش میکنم رسیدگی کنید حقوق زیاد کنید حداقل بگیر زیا د کنید حقوق پول آب و برق گاز ندارم بدم همش پیام میاد میخواهند قطع کنند اخطار داده به داد مردم برسید باتشکر لااقل وام بدین تا گره از مشکلات زندگی باز کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      واقعاا با ۵و ۶و۷ میشه زندگی کرد وکرایه داد همه افتادند ب فساد تورم را حل کنید.ب علی قسم نمی تونم ی لباس گرم برای خودم بخرم..ازبس گرونه با این مستمری چکار کنم خودم هم‌مستاجرشماها رحم‌ندارید..

    • محمد ارسالی در

      چرا دولت اینقد دروغ میگه .کدوم افزایش.
      ضمنا با این همه گرونی وتورم حقوقها کلا ۱۰ درص سال جدید افزایش داشت.تورم وگرونی ۱۰۰۰درصد

    • مصطفی ارسالی در

      از این حرفها برای فاطی تومان نمیشه

    • ایرج پرنگ ارسالی در

      محض رضای خدا یک بار هم که شده ی کلمه راست بزنید ؛ هنوز نشنیده ایم اخ دین بدبخت بدست چ کسانی افتاده ای

    • عدالت ارسالی در

      افزایش حقوق کارمندان دولت خیلی راحت ولی یک سال کشمکش هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتمایی باید چند نهاد درکشور به عنوان بازی به اندازن گردن هم مثلا فیلم سینمای پاس دادن به دیگر

    • ناشناس ارسالی در

      ما از تورم هرسال۴۰درصد عقبیم اینطور آقایان پیش برند با خاک یکسان میشیم منتظر انفجار بزرگ مردم باشید

    • مهناز ارسالی در

      خداوندریششونودربیاره من هوشبری هستم ماهی ۸تومن میگیرم به والا ازگرسنگی مردیم بی شرفا

    • بازنشسته ارسالی در

      بازنشستگان بهداشت و درمان جزء کدام گروه از بازنشستگان هستند که هنوز در سال ۱۴۰۱ هیچ گونه افزایشی نداشته و طبق سال ۱۴۰۰ حقوق می گیریم.
      میرکاظمی لعنتی حق و حقوق سال ۱۴۰۱ را درست کن سال ۱۴۰۲ پیشکش.....

    • نامدار بازنشسته بهداشت و درمان ارسالی در

      رئیسی لعنتی لااقل برای اینکه دور دوم رای بیاری ..حقوق ها رو درست کن
      تا کنون هیچ کشوری رئیس جمهوری مثل تو به خود ندیده که با اینکه هشت ماه از سال گذشته و هنوز هیچ افزایش حقوقی نداشته و ما بازنشستگان بهداشت و درمان طبق سال ۱۴۰۰ حقوق می گیریم.

    • بازنشسته ارسالی در

      دروغگو ، دروغگو ، دروغگو ، دروغگو ، دروغگو، دروغگو

    • بی نام ارسالی در

      اتفاقا هم حقوق ها زیاد شده هم پزی نمیکنه آقای رییسی خوش بحال مادری که شیر در دهان این عزیز گذاشته

    • گ.ف ارسالی در

      حالا مگه چقدر میخوان حقوقها روافزایش بدن بااین وضعیت تورم حتی اگر۵۰درصد هم به حقوق بدبخت بیچاره ها اضافه کنند باز هم حقوق زیر۱۰ میلیونه وفاصلشو تا۱۸میلیون خط فقر حساب کنید بعد ببینید الان ما کجای این خطیم برای همینه که مردم دیگه ازاین زندگی خسته شدن ومیریزن تو خیابون که یکدفعه کشته بشن نه بصورت تدریجی

    • ناشناس ارسالی در

      فرزندان چهل ساله مجرد مفت خور شدند بلای جان بازنشستگان مثل زالو دارن از جیب پدر میخورند درحالی که خودشان باید الان پدربزرگ میشدند

    • قجر ارسالی در

      بقول خودشان بعضی جنسها 850برابرشده ولی حقوق 10درصدیااینکه 20درصدهم اضافه بشه مگرجواب میده هرچی داشتیم فروختیم خوردیم.برابرحقوق هم درامدمیاریم جون میکنیم.جواب نمیده.شمارابه هرچی که اعتقاد دارید.به فکربازنشسته خانم باشدکهدیگه توان کارکردن نداریم.شرمندهزن وبچه نشین.خداخیرتان بده....





    • ناشناس ارسالی در

      توخدا زندگی نمی چرخه خسته شدیم.حقوقها جواب نمیده.نمیتونیم میوه بخوریم.

    • ناشناس ارسالی در

      تو را خدا به قرآن قسم ی فکری به حال مستنری بگیران تامین اجتماعی بکنید به خدا با سن ۶۵ سال هنوز مستاجریم چرا این همه فرق هست برا حقوقها اونا که وضع مالی خوبی دارند حقوقهای بالایی هم دارن

    • ناشناس ارسالی در

      به مردم وصنفهااجازه بدهید درد دل‌های خودشان را بگن خواسته هایشان را اعلام کنند.

    • ناشناس ارسالی در

      6ماهه جنسها چندین برابر شده ولی حقوقها 10درصداضافه شده پولدار پولدارشد.حقوق بگیر ومزدبگیرفقیرتر.اشتباه کردیم درس خواندیم کارمندشدیم .جوانی ماناگذاشتیم.حالااذاب میکشیم.نه رفاهی نه تفریحی دیوانه شدیم.

    • ناشناس ارسالی در

      نتنها20درصدجواب نمیده بلکه بااین بازار100درصدهم جواب نمیده.

    • ناشناس ارسالی در

      ایکاش ماهم بازنشسته کشوری لشگری یودیم

    • ناشناس ارسالی در

      بی وجدانها ودروغگویان درراس کارند.دروغ بس است.

    • عزرائیل ارسالی در

      خاک برسرتان کنند با این متناسب سازی. یه عده گوسفن تو مجلس نسستند نه نماینده. رئیسی ونمایندگان وشورای پیزوری نگهبان بدرد نخور ملعون گمشد از این مملکت برید. وای به روزی که پرونده های شما برای ملت افشا شود. به امید خدا وکمک ائمه اطهار این اتفاق قبل از ۲۲بهمن امسال خواهد افتاد. شک نکنید. ظالم هرگز حکومتش پا برجا نخواهد ماند.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خدا به مردم رحم کن دیگه نمیشه زندگی کرد

    • مرتضی گروسی ارسالی در

      دروغ گوها به بهشت میروند لعنت به اون افرادی که دروغ وشایعه سازهست

    • شما ارسالی در

      سلام و صد سلام بفکر کارمندان بانک باشید بیچاره ها آز گرسنگی نمیرن

    • بدبخت ارسالی در

      چرا همسان سازی شد متناسب سازی متناسب با چی قبل از متناسب سازی گرانی شد چندین برابر

    • ناشناس ارسالی در

      اصلا عدالت برقرار نشده همه تو این مملکتیم چرا کسب که با من بازنشسته شده همکار بنده ۹ تومن میگیره من ۷ تومن چه فرقی داره همسان سازی نشده ان شا ا...خدواند خودش ناظره بینیم چه میکنه عدالت کجاست

    • احسنی ارسالی در

      باسلام بنده که حقوق ابان ماه رادر۲۰هرماه میکیرم اینماه بعلت بیستم جمعه بودبیست ویکم واریزکردندازاضافه ومعوقات خبری نیست مثل ماهای قبل واریزشد

    • ملیحه ارسالی در

      من مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم حقوق منم اضافه شده؟

    • ناشناس ارسالی در

      کمتر دروغ شاخدار بگید کدوم افزایش همش شرووره و چرته.

    • بنده خدا ارسالی در

      کمتر دروغ تحویلمون بدید عرضه ندارین کاری ازپیش ببرین برید گمشید تا کاربلدش بیاد فقط دزدی ویادگرفتین خدا ازشمانگذره نفرین پشت سرتونه بلخره خدا حق وناسشو میگیره

    • من ارسالی در

      تورو خدا مستمری ماروهم اضافه کنید من الان دوتابچه مدرسه ای دارم هزینه های زندگیم بالاست الان رفتم براشون کاپشن بخرم 700تومن من باحقوق 5تومان چطورخوردو خوراک بخرم چطور لباس بخرم برابچه وکلی هزینه های دیگه که 5تومن جوابگونیست

    • ناشناس ارسالی در

      تورا خدا به فکر مستمربگیران باشید ۴/۲تومن چکارکنم شوهرم بعداز ۲۵سال خدمت فوت کرده زن چکا رکنه باااینگرونی اجاره نهگوشت نه میوه لباس به خداهر روز ده بارمیمرم زنده میشم به فکرمستمربگیران لشگری ناجا هم باشید خدا کمکون کنه امیدوارم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه