ارسال به دیگران پرینت

مجلس |شرایط عمومی نامزدهای مجلس

تعیین شرایط عمومی جدید نامزدهای انتخابات مجلس؛ حداقل سن داوطلبان ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال

تعیین شرایط عمومی جدید نامزدهای انتخابات مجلس؛ حداقل سن داوطلبان ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال / داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزوی / ۵ سال سابقه کار اجرایی، آموزشی یا پژوهشی

تعیین شرایط عمومی جدید نامزدهای انتخابات مجلس؛ حداقل سن داوطلبان ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال

علی حدادی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: بررسی ادامه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت. بر اساس ماده ۱۴ این طرح که به تصویب اعضای کمیسیون رسید وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداو سیما مکلف هستند که به منظور ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آنها در فرهنگ عمومی گام بردارند. آنچه که امروز مهم است تبیین جایگاه مجلس و وظایف نمایندگان و قوائد و ضوایط حاکم بر فرآیند انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی  است.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما با این مصوبه کمیسیون مکلف شدند تا نحوه تبلیغات توسط نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها و همچنین جرایم و تخلفات انتخاباتی را به شکل مناسب آموزش و اطلاع رسانی نمایند. آنچه که در ارتباط با تخلفات و یا جرایم انتخاباتی مطرح است لازم است که قوه قضاییه به تعداد کافی شعبی را در هر حوزه انتخابیه اختصاص دهد تا به صورت فوری و خارج از نوبت به این جرائم رسیدگی کند.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این طرح از زمان ثبت نام تا پایان تایید نهایی انتخابات جلب یا بازداشت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از نامزد یا تخلفات یا جرایم انتخاباتی ممنوع است؛ مگر اینکه در مواردی با استدلال کتبی دادستان مرکز استان تعویق در تعقیب یا رسیدگی به پرونده موجب تضییع حقوق افراد یا حقوق عمومی شود. یکی از مواردی که در بخش رسیدگی به جرایم و تخلفات مطرح است هیات‌های اجرایی و یا نظارت در بخش یا هر شهرستان است. بر اساس این طرح مصوب شد که رسیدگی به جرم‌های خاص انتخاباتی اعضای هیات های اجرایی و نظارت بخش و شهرستان به ترتیب در صلاحیت مراجع صالحه حوزه قضایی شهرستان و مرکز استان است. بنابراین جرم‌های خاص انتخاباتی اعضای هیات های اجرایی و یا نظارت بخش در حوزه قضایی شهرستان و آنچه که مربوط به شهرستان است در حوزه قضایی مرکز استان محل وقوع جرم رسیدگی می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بخشی دیگر به جرم های خاص انتخاباتی اعضای هیات های اجرایی و نظارت استان و یا مرکزی باز می گردد که در دادگاه های کیفری تهران به آنها رسیدگی خواهد شد. در اینجا اگر فرمانداران تخلف یا جرائمی داشته باشند در دادگاه های کیفری تهران به آنها رسیدگی خواهد شد. فرمانداران مراکز استان ها و اعضای هیات های اجرایی و نظارت در سطح استان مشمول این بند می شوند. بر اساس ماده ۹ این طرح تخلف های اشخاصی که رابطه استخدامی ندارند اجازه داده می شود در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور رسیدگی شود، اما این ماده به کارگروه تخصصی ارجاع شد تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ایرانی ارسالی در

      اگر قراره مجلس آینده از این دست نماینده داشته
      باشه همان بهتر.. رای بی رای..دود از دل مردم در آوردند
      خدا وکیلی هیچ زمانی بسختی الان ندیدم گرانی دروغ
      درمان دروغ کمر مان شکست وعده دروغ ندید . حق کشها

    • ناشناس ارسالی در

      خداوکیلی یک فرد۷۵ساله ایاتوان وکالت مردم روداره؟سن که میرسه به ۵۰ واقعا۵۰درصداز ادم ازهرنظرکم میشه ودیگه خیلی ازمواردبرات مهم نیست وانکارتمام شوق وذوق واشتیاقت رو ازدست دادی بعدشماحساب کن یک فردپیرچروکیده که یک ربع میکشه بشینه وبلندبشه توانایی چه کاری وبرای مردم داره؟؟یکروزماست خورده سردیش کرده ولوبیاخورده گوزپیچ شده ودیرخوابیده یکهفته توی چرته مثل عملیا!!متاسفم برای خودمون.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه