ارسال به دیگران پرینت

مصرف ویتامین | پیری

این هشت ویتامین را مصرف کنید تا هرگز پیر نشوید

حفظ سلامت بدن در هر سنی مهم است؛ اما باید بدانید که گنجاندن ویتامین‌های ضروری ضدپیری به شما کمک می‌کند تا دوران طلایی پیری را خوب سپری کنید. مصرف ویتامین‌ها برای سالم ماندن ضروری است

این هشت ویتامین را مصرف کنید تا هرگز پیر نشوید

هشت ویتامین ضدپیری که باید مصرف کنید

حفظ سلامت بدن در هر سنی مهم است؛ اما باید بدانید که گنجاندن ویتامین‌های ضروری ضدپیری به شما کمک می‌کند تا دوران طلایی پیری را خوب سپری کنید. مصرف ویتامین‌ها برای سالم ماندن ضروری است. در این مطلب هشت ویتامین ضدپیری را به شما معرفی می‌کنیم.

1-امگا3

ما با افزایش سن مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مثل فشارخون بالا می‌شویم. پس گنجاندن ویتامین‌های ضروری در رژیم غذایی امری واجب است. روغن‌های امگا3 پاسخ‌های ضدالتهابی را در بدن تقویت می‌کنند و اسیدهای چرب ضروری را برای غشای سلولی فراهم می‌آورند. امگا3 به عملکرد مغز، بینایی، سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند.

2- ویتامین ث

ویتامین ث ضدپیری محسوب می‌شود و می‌توان آن را در میوه‌ها و سبزیجات یافت. بدن برای تولید کلاژن به ویتامین ث احتیاج دارد. این ویتامین چین و چروک را کاهش می‌دهد. با مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی مثل فلفل، مرکبات، گیلاس، انواع توت‌ها، سیب، گلابی و آلو این ویتامین مهم را به بدنتان برسانید.

3- کوئرستین

تحقیقاتی که روی کوئرستین انجام شده نشان می‌دهد که این ویتامین دارای خاصیت ضدالتهابی است. کوئرستین در سیب، جعفری، پیاز و مرکبات یافت می‌شود.

4- لوتئین

گنجاندن مواد غذایی حاوی لوتئین در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند که قوه بینایی خود را سالم نگه دارید. لوتئین را می‌توانید در خوراکی‌های سبز مثل بروکلی، کلم‌پیچ، کاهوی رومی، لوبیا سبز، مارچوبه، آووکادو، زرده تخم‌مرغ و فلفل نارنجی پیدا کرد.

5- اسید آلفا لیپوئیک

این ماده مغذی کمتر شناخته شده می‌تواند به بهبود حافظه کمک کند و زوال عقل را کاهش دهد. اسید آلفا لوپئیک آنتی‌اکسیدان قوی است و به جلوگیری از آسیب به سلول‌ها، کاهش التهاب و کند کردن روند پیری کمک می‌کند. خوراکی‌هایی مثل جگر، دل و قلوه حاوی این ماده هستند. همچنین می‌توانید این ماده را از بروکلی و اسفناج نیز دریافت کنید.

6- بتائین

بتائین مانند امگا3 و ویتامین دی به سلامت مغز کمک می‌کند و می‌تواند التهاب در بافت مغز را کاهش دهد. منابعی که می‌توانید از آن بتائین دریافت کنید عبارت‌اند از: چغندر، اسفناج، صدف، جوانه گندم و غیره.

7- ویتامین ای

ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست استفاده می‌شود. این ویتامین در جو، غلات، محصولات لبنی و آجیل نیز وجود دارد. ویتامین ای به سلامت پوست و بهبود بینایی کمک می‌کند و در تحقیقات جدید مشخص شده که در بهبود عملکرد مغز نیز مؤثر است.

8- کلاژن

کلاژن پروتئین قوی است که بافت‌های همبند پوست را می‌سازد. کلاژن برای حفظ سلامت و لطافت پوست مؤثر است و به سلامت استخوان، مفاصل و رگ‌ها نیز کمک می‌کند. کلاژن در آب استخوان و غذاهایی که با گوشت پخته می‌شود و همین طور در ماهی یافت می‌شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه