ارسال به دیگران پرینت

سکته قلبی | سرطان | گیاه چای

با این روغن از سرطان و سکته قلبی در امان باشید

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات چای کشور گفت: اسیدهای چرب موجود در روغن بذر چای از لحاظ علم داروشناسی و تغذیه بسیار حائز اهمیت است، چون این روغن باعث کاهش فشار و کلسترول خون می شود و از سکته قلبی و سرطان جلوگیری بعمل می‌آورد.

با این روغن از سرطان و سکته قلبی در امان باشید

فاطمه پارسا با بیان اینکه گیاه چای  به طور عمده برای تهیه نوشابه چای از برگ های لطیف آن کشت و توسعه داده می شود، گفت: علاوه بر آن در پایان دوره رشد، شروع به گلدهی و تولید بذر می کند و استخراج روغن از بذر چای به کمک روش های دستگاهی استخراج به کمک نیروی فشار در دمای بالا انجام می شود.

وی افزود: بذر چای حاوی 32 - 30 درصد روغن خوراکی است که به دلیل اسیدهای چرب غیراشباع مانند اولئیک اسید و لینولئیک اسید خاصیت دارویی دارد.

پارسا ادامه داد: اسیدهای چرب اصلی در روغن بذر چای شامل اولئیک اسید، لینولئیک اسید، پالمتیک اسید و استئاریک اسید است.

وی افزود: بیشترین درصد از اسیدهای چرب، مربوط به اولئیک اسید حدود 70 درصد، مشابه درصد آن در روغن زیتون است، که باعث شده است خصوصیات شیمیایی آن شبیه روغن زیتون شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات چای کشور گفت:درصد لینولئیک اسید در روغن بذر چای حدود 22 درصد است که جزء روغن های ضروری در رژیم غذایی انسان محسوب می شود.

وی گفت: اسیدهای چرب موجود در روغن بذر چای از لحاظ علم داروشناسی و تغذیه بسیار حائز اهمیت است، چون این روغن باعث کاهش فشار و کلسترول خون می شود و از سکته قلبی و سرطان جلوگیری بعمل می آورد.

پارسا خاطرنشان کرد:از سوی دیگر، کیفیت روغن بذر چای در طول انبارمانی به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پلی فنل که خاصیت به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پلی فنل که خاصیت آنتی اکسیدانتی دارند، بسیار خوب حفظ می شود.

وی گفت: همچنین، روغن بذر چای در صنایع غذایی بعنوان ماده خام در تهیه کره کاکائو ومارگارین استفاده می شود.

مرتبط:
 

با هربارنوشیدن نوشیدنی‌های شیرین یک گام به سرطان روده بزرگ نزدیک تر می شوید

یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین و سرشار از قند، مانند نوشابه، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در اوایل بیماری افزایش دهد.

منبع : بهداشت نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه