ارسال به دیگران پرینت

خواص چای ارگانیک | عملکرد بهتر کلیه‌ها و آرامش اعصاب

هشدارجدی، "چای"برای این افراد سم است! | خطرات نوشیدن چای

بسیاری از کاربران مصرف چای در طول روز را مفید می‌دانند اما معتقدند به دلیل کافئین بالا مصرف آن در درازمدت اعتیادآور است و عدم دسترسی به آن فرد را دچار سردرد می‌کند.

هشدارجدی، "چای"برای این افراد سم است! | خطرات نوشیدن چای

 اخیرا مطلبی مبنی بر توصیه مصرف محدود چای برای برخی افراد بیمار در فضای مجازی منتشر شده است که مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

در این مطلب آمده است که افراد کم خون، مبتلایان به فیبروم و کسانی که بیماری‌های خیلی سرد مانند ام اس دارند بهتر است مصرف چای خود را به حداقل برسانند.

از طرفی مصرف بیش از اندازه چای به دلیل کافئین بالا نیز مشکلات بسیاری را برای افراد سالم از جمله سردرد، عصبی شدن، اسهال و … را در پی‌خواهد داشت. بنابراین مصرف هر چیزی به اندازه معقول مفید است و اگر در خوردن آن زیاده‌روی شود، برای همه نیز مضر خواهد بود.

چای سیاه پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان است و در بین خانواده‌های ایرانی جایگاه خاصی دارد چای سیاه خواص و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد زیرا دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی زیادی است که اثرات قدرتمندی در بدن دارند.

این‌ها شامل بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایای چشمگیر دیگر است مصرف چای سیاه طبیعی که بدون رنگ اسانس و عطر مصنوعی باشد در طول روز به عملکرد بهتر کلیه‌ها و آرامش اعصاب موثر است.

چای سبز از دیرباز به خاطر محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان خود شناخته شده است و در کشورهای خاور دور استفاده می‌شده است. چای سبز حاوی انواع فلاونول‌ها است که بعضی از انواع آن به عنوان کاتچین شناخته می‌شود.

فراوان‌ترین و قدرتمندترین کاتچین موجود در چای سبز اپیگالوکاتچین گالات است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان در ارتباط است.

خواص چای ارگانیک

از خواص چای سبز برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت مو استفاده می‌شود. نکته قابل توجه اینجاست که تمام خواص چای به اصیلی و ارگانیک بودن آن است و حتی تا دم کردن آن نیز باید با روش خاص صورت پذیرد.

این نوشیدنی ایرانی باید ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت دم بکشد تا تانن موجود در آن آزاد شود تا بتواند اثربخشی دارویی و درمانی خود را اعمال کند.

بسیاری از کاربران مصرف چای در طول روز را مفید می‌دانند اما معتقدند به دلیل کافئین بالا مصرف آن در درازمدت اعتیادآور است و عدم دسترسی به آن فرد را دچار سردرد می‌کند. برخی از کاربران از خوردن دائمی چای در محل کارشان خبر می‌دهند و برخی دیگر عنوان می‌کنند چای را تنها با صبحانه میل می‌کنند.

 
 
مرتبط: 

خطرات وحشتناک چای کیسه ای که نمیدانید!

یک محقق به استفاده از چای کیسه ای به علت وجود ذرات میکروپلاستیک هشدار داد و استفاده از چای دمی را توصیه کرد.

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه