ارسال به دیگران پرینت

حقوق خرداد بازنشستگان تأمین اجتماعی | تکمیل واریزی

مصوبه افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان ابطال شد

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابطال شد

مصوبه افزایش ۱۰درصدی حقوق بازنشستگان ابطال شد

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابطال شد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

هیئت تطبیق مقررات، مصوبه ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده ۹۶ قانون کار تشخیص داده است.

بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان ابطال و به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز (دوشنبه 30 خرداد ماه) هیئت تطبیق مصوبات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: هیئت تطبیق مصوبه 10 درصد افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر با ماده 96 قانون کار تشخیص داده است و بر اساس اصل 138 قانون اساسی این مصوبه را ابطال و در نهایت این مصوبه برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را 38 درصد و دولت 10 درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته هیئت تطبیق مصوبات دولت به صورت رسمی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.

اسماعیلی گفت: این جلسه پیرو تصمیمگیری نشست روز شنبه برای تصمیمگیری نهایی پیرامون مصوبه هیئت دولت در هیئت تطبیق مقررات برگزاری شده بود.

بر اساس این گزارش، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه اول این هیئت درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تسنیم گفته بود که این نشست پیرو مباحثی که در مورد مصوبه هیئت دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطرح شده بود و کمیسیون اجتماعی آن را مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی دانسته بود، برگزار شد. ضمن اینکه هفته گذشته نیز نشست هیئت تطبیق مقررات جهت بررسی این مصوبه برگزار شده بود و روز شنبه هفته جاری نشست کارشناسی این هیئت برگزار شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی بیان کرد: حقوقدانان حاضر در این نشست مخالف مغایرت این مصوبه با اصول قانون اساسی و ماده 96 قانون تأمین اجتماعی بودند و معتقدند در این ماده تصریح شده است که دولت باید این افزایش حقوق را مصوب کند بنابراین می‌تواند در آن دخل و تصرف هم داشته باشد.

اسماعیلی یادآور شد: اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس هم بر این مهم تأکید دارد که هم طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که آن را یک مؤسسه عمومی غیردولتی می‌دانیم، دولت حق دخالت در امور اداری و منابع این سازمان را ندارد. همچنین بر اساس ماده 96 قانون تأمین اجتماعی که در آن تصریح شده است افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید مطابق با افزایش هزینه زندگی آنها و متناسب با تورم سالانه صورت گیرد و این در حالی است که در مصوبه هیئت دولت حقوق این قشر تنها 10 درصد افزایش یافته است که مغایر با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی و مصوبه هیئت امنا و هیئت مدیره تأمین اجتماعی است که مصوب کرده بودند سایر سطوح 38 درصد افزایش داشته باشند اما دولت در این مصوبه دخالت کرده و آن را به 10 درصد کاهش داده است.

وی با اشاره به یکی دیگر از موارد مورد تأکید کمیسیون اجتماعی که در این نشست مطرح شده است، افزود: با توجه به اینکه در این مصوبه به مالکیت فرد و پرداختی‌های حق بیمه اشاره شده است، با اصول 46 و 47 قانون اساسی مغایرت داشته و نقض آشکار حقوق مالکیت در پرداخت‌های بیمه افرادی است که حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه به حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نداشته است. از سوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ‌گونه اشاره، اعتبارات و تکلیفی برای سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه دیده نمی‌شود بنابراین مواردی که در مصوبه هیئت دولت به آن اشاره شده مثل جزء (4) بند (الف) فصل (12) قانون بودجه سال 1401 هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان تأمین اجتماعی ندارد و تنها مرتبط با بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است.

اسماعیلی اظهار کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه به حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نداشته است. از سوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ‌گونه اشاره، اعتبارات و تکلیفی برای سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه دیده نمی‌شود بنابراین مواردی که در مصوبه هیئت دولت به آن اشاره شده مثل جزء (4) بند (الف) فصل (12) قانون بودجه سال 1401 هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان تأمین اجتماعی ندارد و تنها مرتبط با بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است.

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      امیدوارم دولت مانع تراشی نکند وبخصوص متوسط بگیران را که تعداشان هم زیاد است نظر ویژهای داشته باشد با تشکر از نمایندگان واقعی ملت سر بلند ایران عزیز ودولت مردمی وعدالت

    • حمید ارسالی در

      بعد از سه ماه انتظار و بدبختی با این کرایه خانه های نجومی و گرانی همه اجناس دولت چطور به خودش اجازه میدهد که در افزایش حقوقها دست ببرد حتما کسانی هستند در دولت که میخواهند دولت را از چشم مردم بندازد ان شا الله که دیگر تعلل نمیکند و فورآ اقدام میکند غیر این باشد دگر باز باید منتظر اعتراضات باشیم و دشمن شاد کن بشود با تشکر

    • H ارسالی در

      چنانچه مصوبه شورای عالی کار اجرا نشود با توجه به مصوبه مجلس دولت میبایست قانون تامین اجتماعی را باید اجرا کند دیگه تعلل جایز نیست افراد بی لیاقت که در بدنه دولت نفوذ کرده اند که تولید نارضایتی کنند و باعث اعتراضات و دشمن شاد کن میشود

    • ناشناس ارسالی در

      آیا سرپرست جدید وزارت کار سکته خواهد نمود. شیطنت بعدی هیئت دولت برای خنثی کردن و اسیر نمودن بازنشستگان چه خواهد بود؟

    • نادر ارسالی در

      خدا را شاکریم به لف خدا و نمایندگان محترم مجلس مصوبه غیر قانونی ۱۰درصد دولت ابطال شد و امیدواریم مصوبه ۳۸درصد شورای عالی کار اجراشود از تمام نمایندگان مجلس و نمایندگان کارگری که در این زمینه زحمت کشیدند و دل هزاران بازنشسته و خانواده هایشان را شاد کردند ممنونیم

      • ابوالفضل عباسی ارسالی در

        با سلام و عرض خسته نباشید به نمایندگان کارگری و نمایندگان مجلس که در اجرای مصوبه شورای عالی کار زحمت کشیدند

    • ناشناس ارسالی در

      امیدواریم که فردا خبرهای خوبی از خروجی این جلسات مطرح بشه و بازنشستگان هم خوشحال بشند امید به خدا داریم

    • رحیم ملک محمدی ارسالی در

      باسلام وخسته نباشیدبه همه ای کسانی که دراحقاق حق وحقوق مابازنشستگان تلاش کردن سپاس گذاریم خداپشت وپناهنتان باشه

    • علمی ارسالی در

      وای به حال ماکه چه کسانی رابرای سیانت ازقانون انتخاب کردیم....!!!؟ادعاشون الا ماشاالله ...درعمل.....خدایا برس به داداین مردم بیچاره که به هرکس که ازراه میرسه اعتماد می‌کنند...

    • ناشناس ارسالی در

      جناب اسماعیلی و نمایندگان محترم و دلسوز که عدالت رابا برگرداندن حق موسفیدان امروز و رزمندگان دیروز پیگیری کردید و انشاالله اجرایی هم بکنید ثواب بزرگ این حق الناس گوارای شما باد.

    • امیر ارسالی در

      اگر دولت مصوبه شورای عالی کار را فورا اجرا میکر فبها ولی الان که تورم به ۵۰ درصد رسیده بمنظور تحقق قانون ۹۶ تامین اجتماعی باید تورم موجود را در نظر بگیرند نه تورم پارسال را!

    • ناشناس ارسالی در

      سلام امیدوارم دولت نظر ویژه ای به متوسط بگیران داشته باشه چون خیلی بهشون ظلم شده بعد از سی سال تلاش و پرداخت بیمه این حقوق واقعا ناچیزه

    • اکبر شاه ارسالی در

      دولت هیچ بودجه ای برای تامین اجتماعی نگذاشته بعد تازه میخواد ازما بکنه عجب .....

    • ناشناس ارسالی در

      کاش که مصوبه افزایش ده درصدی حقوق کارمندان نیز باطل بشه و مثل کارگران 38 درصد اضافه می شد چون اینبار باید شاهد تجمعات کارمندان و بازنشستگان خدمات کشوری باشیم . هر دم از این باغ بری می رسد .........

    • ناشناس ارسالی در

      افزایش حقوق باید شامل بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوقهای بازنشستگی هم بشود چرا قانونها اینقدر ضد و نقیض هستن ؟مگر این بازنشستگان با این تورم تو این جامعه زندگی نمی کنن؟ چرا مسئولان ما اینقدر احمقن؟

      • ناشناس ارسالی در

        بازنشستگان لشکری و کشوری چند برابر بازنشستگان تامین حقوق دریافتی دارند

    • حمید ارسالی در

      تا آنجایی که من اطلاع دارم افزایش حقوق باید مطابق با نرخ تورم سالانه باشد.چرا کسی معترض برای بازنشستگان کشوری و لشکری نیست که ده درصد افزایش حقوق داشتن.

    • ناشناس ارسالی در

      تا نخورد ه اید، شکرنکنید،فعلا صبر کنید

    • شهریار پوراحمدی ارسالی در

      از همان ابتدای اولین ماه سال که مسئولین باوعده های گول زننده صحبت از سرعت عمل دراضافه کردن حقوق‌ها برای جبران تورم کمرشکنی که اتفاقادردوره رییسی از همان شروع کارش برمردم تحمیل شده میکردندمن می‌دانستم که پوچ وتوخالیه واکنون که واردماه چهارم سال شدیم میبینیم که تازه با ابطال مصوبه و برگشت به ابتدای داستان قضیه همچنان درحال سیرکردن دردالانهای تمام نشدنی کاغذبازیه درعین حال آقایان برای زندگی سخت حقوق بگیرهااشک تمساح می‌ریزند .

    • ناشناس ارسالی در

      سلام امیدواربم باپشتکار مسؤلین کانونها وهمراهی ریاست‌جمهوری م هرچه. زودتذنتیجه بگیریم خداوند خیرتان بدهد

    • حجت اله صادق زاده ارسالی در

      حقوق بازنشستگی بیمه طبق پرداختی ایام اشتغال است بیمه تأمین اجتماعی صندوق خیریه نیست که دولت تعیین کنه به کی چقدر پول بده بیمه خودش قانون داره جدول باز پرداخت داره اگه اینجوری باشه دیگه کسی ۳۰ سال ۳۵ سال نمیاد با حقوق بالا بیمه پرداخت کنه بعد موقع بازنشستگی با دستور دولت همه اون پرداختیهای با حقوق بالاش دود بشه بره هوا همه میان حداقل پول پرداخت میکنن اون موقع به ضرر خود تأمین اجتماعیه پرداختی حقوق های متوسط به بالا ست که تأمین اجتماعی رو نگه داشته شما هرچی بریزی تو کاسه ات همون میاد تو قاشقت

    • خبرنگار شهروند ارسالی در

      چرا مسولین توجه ایی به حقوق بازنشستگان حداقل بگیر کشوری بخصوص اموزش و پرورش نمیکنند و با افزایش ۱۰٪ حقوق ایا بازنشستگان فرهنگی زندگی بهتری نسبت به تامین اجتماعی دارنند و چرا تبعیض مگر تورم ۴۰٪ که مسولین اعلام نمودنند مخصوص تامین اجتماعی میباشد ، مگر بازنشستگان فرهنگی چقدردریافتی دارنند که دولت و نمایندگان این تبعیض را بین دو قشر در حامعه اعمال نمودنند ، بازنشسته کشوری چگونه با ۱۰٪افزایش با تورم ۶۰ الی ۷۰ درصدی و تورم نقطه به نقطه میتواند با داشتن خانواده بزرگ و سالمند بودن قشر بازنشسته کشوری و بعلت سالمندی با داشتن بیمارهای مختلف و سایر هزینه ها چرا بازنشستگان کشوری و فزهنگیان نسبت به افزایش حقوق ۱۰ ٪ حرفی نمیزنند و این تبعیص را مشاهده نمیکنند مگر چقدر حقوق دارنند و چه مسله ایی باعث شده فشار تورم، را متحمل میشوند قانون کار ایا فقط مربوط به کارگران است بازنشسته کشوری دینفع نمیباشد من بازنشسته که ۷۰ سال از عمرم را سپری نموده ام با داشتن عائلمند بودن و داشتن یک جوان بیکار با داشتن تحصیلات دانشگاهی و سایر مشگلات واقعا زندگیم بسختی میگدرد دولت محترم اگر افزایشی در نطر میگیرد باید شرایط را یرای همه بازنشستگان در نظر داشته باشد اعمال چه فرقی بین بازنشستگان کارگری و کارمند وجود دارد حداقل افزایش باید به گونه ایی باشد ،تمام بازنشستگان عادلانه افزایش حقوق در یافت نمایند و عدالت بر قرار گردد

    • ناشناس ارسالی در

      ابطال مصوب ده درصدی دولت یعنی اجرای مصوب شورای عالی کار ،پس چرا ظالمان دولتی آنرا اجرا نمی‌کنند ظلم وستم تا کی

      • ناشناس ارسالی در

        30 %پرداخت حق بیمه کارگری درمقابل 10% کارمندی کمتر پرداختید بیشتر هم گرفتیید طرف شما دولت نه صندوق پسانداز کارکر

    • فریور ارسالی در

      درو د خداه بر چنین نماینده ای دلسوز که تمام قدر جلو قلدری دولت ایستاد افرین جوان مرد خداه جونت سالم کنه

    • فریور ارسالی در

      واقعا باید این نماینده دلسوز وزیر کار باشد افرین مرد که جلو دزدی وحق ناس گرفتی

    • ناشناس ارسالی در

      خدارو شکر انشالله که اقای زاهدی
      دل بازنشسته های تامین اجتماعی رو شاد میکنه انشالله

    • علی ارسالی در

      بازنشستگان لشکری و کشوری چرا به فکرتان نمیرسد اگر سیهشت درصد افزایش تامین اجتماعی داشته باشه پس جوابگوی خانواده‌های دیگر بازنشستگان و کدام از خدا بیخبر باید بدهدماندهایو دست بدهیها ومخارج افزایش یافته نسنجیده ازطرف دولت خدا ازتون نگذره

    • بازنشسته ارسالی در

      عجیبه چرا افزایش ۳۸ درصدی رو آنقدر کش میدن! داستان چیه؟

    • ناشناس ارسالی در

      نمیدانم چرا حقوق باز نشستگان کشوری ولشکری واریز نمیشود به خداوندی خدامن یک زن سرپرست خانوار هستم ده روزه هیچی نداریمقسم خدا را خوردم فقط برنج داشتیم خشک کخالی ترا خدا بهفکر ما بد بخت بیچاره ها هم باشید

    • ناشناس ارسالی در

      هنوز معلوم نیست تا تو حسا بت نیامده باورنکن ببخشید توحساب نه چون ممکنه مثل یا انه بیاد توحساب ولی حق برداشت نداشته باشی ولی تابوده همین بوده به مرگ بگیر تابه تب راضی بشه حالا دیگه کسی از 25 درصد باقیمانده همسان سازی حرفی نمیزنه

    • شهریار پوراحمدی ارسالی در

      باتوجه باینکه واردماه چهارم سال شدیم و باتوجه به برنامه های دولت رییسی درجهت بالابردن تورم وگران شدن کالاهای مصرفی مه بتدریج قشرمستمری بگیرراتوان مقابله بااین بازارخصوصابامبلغ حقوق ناچیزسال قبل نیست امیدواریم که این بده بستان هاهرچه شریعتی به سرانجامی برسدکه باعث که بازنشستگان توان تهیه مایحتاج مصرفی هایله را داشته باشند .

    • افشین ارسالی در

      باسلام .یک عده بیسواد تو رده های بالا جمع شدن و تصمیمات احمقانه میگیرند.مگر با ۱۰ درصد میشه زندگی کرد اون آقایی که میگه لشگری و کشوری چندین برابر حقو ق میگیرند واقعا برات متاسفم .با ۳۰ سال خدمت مدرک دیپلم ۷۰ ماه حضوردر جبهه که کل خدمت در ۵۰ درجه خوزستان ۷ میلیون زیاده .اولا پول خون ما را دادن .دوم اگر شما بتونی یک روز در منطقه جنوب فارق از جنگ بدون آب و برق و امکانات زندگی کنی .لازم نیست بگم خط فقر ۱۰ میلیون است .بجای حسادت به حقوق لشگری و کشوری باید همه باشن تا حقمان را بگیریم .پولی که صرف کشور شود به ۱۰ کشور بدبخت وبه قاتلین شهدا خرج میشه .جرات داری این را بگو .

    • ناشناس ارسالی در

      اینها همش بازی سیاسی است خواهید دید دولت جواب مجلس را نخاهد داد و بازی موش و گربه در خواهند آورد بازنشستگان را به بازی گرفتن و دولت به بازنشسته ها خیانت خواهد کرد این خط واین نشان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه