ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان و کارگران

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران اعلام شد

عضو هیأت مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در اردیبهشت خبر داد.

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران اعلام شد

علی اکبر عیوضی، دبیر هیأت مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران، در گفت‌وگو با رادیو ایران در پاسخ به سوال مجری در خصوص داستان ویرگول‌ها در مباحث بازنشستگی و کارگری گفت: «بحث افزایش حقوق همه ساله در پایان اسفند در شورای عالی کار برای کارگران مشمول قانون کار و بازنشسته‌ها مصوب می‌شود. پایان سال ۱۴۰۰ هم این اتفاق با همکاری و تعامل همه‌ شرکای اجتماعی انجام و مزیت حداقل‌ها و سایر سطوح مشخص شده است.»

وی با بیان اینکه فروردین ماه معمولا با مدیریت سازمان تامین اجتماعی و با همکاری شرکای اجتماعی این موضوع برای تصویب به هیات وزیران پیشنهاد می‌شود، گفت: «امسال برای بازنشسته‌ها این مبلغ توسط شورای عالی کار برای حداقل‌بگیر‌ها ۵۷ و چهار دهم درصد مصوب شده، برای سایر سطوح ۳۸ درصد به علاوه‌ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان مبلغ ثابت تعیین شده است که این مبلغ مصوبه باید به بازنشسته‌های تامین اجتماعی که مشمول قانون کار هستند تسری یابد.»

 

یک ویرگول افزایش حقوق بازنشتگان را به هم ریخت

عیوضی افزود: «با توجه به جلسه‌ای که در مدیریت سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، کارشناسان به یک موضوعی برخورد کردند که بحث همان ویرگول یا کاما است که الان بحث گفت‌وگوی من و مجالس شده و حاشیه و شبکه‌های اجتماعی.»

عیوضی افزود: «معمولا به این نکته که سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح هم شامل شرکت‌های دولتی است و میزان افزایش ۱۰ درصد که مجلس تصویب کرده را در بر می‌گیرد، اشاره می‌شود، اما امسال بین کلمه‌ سازمان تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح یک کاما گذاشته شده که اشتباه تایپ است یا چیزی مشابه آن.»

وی گفت: «این موضوع اکنون مورد بحث کارشناسان قرار گرفته که اولا این ویرگول باید برداشته شود، زیرا تکلیف نیرو‌های مسلح باید روشن شود. در بند ۴ تبصره‌ ۱۲ قانون دستمزد در موضوع دولتی‌ها پرانتزی برای مستثنی کردن مشمولین قانون کار که بازنشسته‌های تامین اجتماعی و شاغلین تامین اجتماعی هستند باز شده. البته شنبه نامه از طریق مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به منظور اصلاح قانون در کمیسیون تصویب قوانین برای مجلس ارسال شده است.»

 
 

وضعیت بازنشسته‌ ها و کارگران روشن می شود

وی ابراز امیدواری کرد: «تا آخر فروردین پیگیری کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، کانون تهران، کانون استان تهران، همه‌ کانون‌هایی که با هم تعامل دارند به نتیجه برسد و همان‌طور که ریاست محترم کانون عالی گفتند تا آخر فروردین انشاءالله همین مصوبه شورای قانون کار تسری پیدا کند و وضعیت بازنشسته‌ها و کارگران روشن شود تا اردیبهشت ماه افزایش حقوق را دریافت کنند.»

پیش از این علی اصغر بیات گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری با توجه به مصوبات شورای عالی کار، ماده ۱۱۱ و ۹۶ تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار انجام خواهد شد و هیچ مانع و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیات با اشاره به جلسات برگزار شده فیمابین مسئولان کانون عالی با مدیر عامل و مسئولان سازمان اجتماعی در روزهای اخیر افزود: هر ساله پس از مصوبات شورای عالی کار و تعیین و ابلاغ سطوح مزدی، جلسات مربوط به تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز برگزار می‌شود که تصمیمات آن باید به تصویب نهایی هیأت وزیران برسد. امسال هم این جلسات در حال برگزاری است و انشاالله حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با اعمال افزایش‌های جدید پرداخت خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات جدی مجلس و دولت در خصوص تقویت سبد معیشتی و هزینه‌های زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: توجه به مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران باید در اولویت تصمیم گیری های دولتمردان باشد.

 

بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

دستور رئیسی درباره حاشیه اخیر برای پرداختی بازنشستگان

جمهوری اسلامی در یادداشتی به حاشیه اخیر برای پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخته است.

دستور رئیسی درباره حاشیه اخیر برای پرداختی بازنشستگان
 

جمهوری اسلامی در یادداشتی به حاشیه اخیر برای پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخته است.

به‌رغم خوش‌بینی ذاتی که دارم، این بار به صراحت یک "تعمدِ" آشکار می‌بینم و دست‌هایی عریان برای عصبانی کردن مردم. هرچه می‌خواهم خوش بین باشم اما در و تخته ماجرا جوری است که سنگِ گذاشته لای در، از دور هم به چشم می‌خورد. آنان که نزدیکند و مسئول ماجرا چرا توجه نمی‌کنند، دلیلش را نمی‌دانم! قصه پُر غصه بازنشستگان تامین اجتماعی را می‌گویم که "هنوز" میزان افزایش مستمریشان اعلام نشده است. بماند این عقب ماندگی که هر روز یک حرف می‌شنویم. یک نفر می‌آید و امید می‌دهد که تا آخر فروردین مشکل حل می‌شود و حقوق اردیبهشت را با حکم جدید خواهند داد و روز دیگر، یک نفر می‌گوید نخیر ما پشتِ یک "ویرگول" گنده‌تر از سلسله جبال زاگرس گیر کرده ایم! می‌گویند در قانون بودجه 1401، یک اشتباه کوچک تایپی وجود دارد و آن اینکه در تبصره 12 قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح»؛ درحالیکه منظور صندوقِ تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح یا همان صندوق لشگری است. این اشتباه تایپی، تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری‌بگیر را ده درصد درنظر گرفته است؟!!!! یعنی به همین "راحتی" دارند "ناراحتی" چند میلیون خانوار را فراهم می‌کنند. گیریم تایپیست محترم به اشتباه یک ویرگول گذاشت. آیا یک آدم با سواد پیدا نمی‌شد که آن را ویرایش کند؟ به خدا یک خبرِ ساده و یادداشت و مطلبی که ما در رسانه می‌نویسیم چند دست خوانده و ویرایش می‌شود تا به مرحله انتشار برسد، چطور موضوع مهمی چون لایحه بودجه که سرنوشت یک ملت بدان بسته است، بدون ویرایش به قانون تبدیل می‌شود و کار را می‌رساند به اینجا؟ حالا یک سوال دیگر. اگر-مثلا- تایپیست محترم 10 درصد را یک صفر اضافه و 100 درصد می‌نوشت حقوق‌‌ها را 100 درصد افزایش می‌دادید؟ این چه حرفی است که می‌زنید؟ گیریم حرف شما درست باشد و واقعا گیر یک ویرگول باشیم آیا پاک کردن یک ویرگول غلط و نا به جا این همه وقت لازم دارد و این همه باید با اعصاب میلیون‌‌ها آدم بازی شود؟ اگر در این میان پیرمردی، پیرزنی در فشار روحی دچار سکته شود، چه جوابی دارید؟ این به حساب شما نوشته می‌شود و "شما" را از سکه می‌اندازد؟

از خود نمی‌پرسید که تامین اجتماعی که دولتی نیست و دولت که جز پرداخت بخشی از بدهی خود، ریالی بودجه برای آن نمی‌گذارد چطور می‌تواند با یک ویرگول تغییر ماهیت بدهد؟ مگر می‌شود مال مردم را با یک ویرگول تصاحب کرد؟ مال مردم است، حق الناس است. خدا آن را بر شهید- که عزیز‌ترین است برای او- نمی‌گذرد، شما که تکلیف تان معلوم است. این را هم بدانند مسئولان سازمان و لایحه نویسان و ویرگول گذاران که شما حداکثر وکیل ما هستید. کارگزار بیمه گذاران و حق بیمه پردازان. حق ندارید هر روز به نوعی با روان اربابان خود بازی کنید. این هم حق‌الناس است. آرامش حق مردم است و هرچه آن را برآشوبد، تعدی به حق‌الناس است که خدا از آن نمی‌گذرد. این رفتار‌‌ها و تصمیمات عجیب و غریب می‌تواند مصداق همان خشت‌هایی باشد که جهنم تان را می‌سازد،درحالی که با اقدام درست می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید از آن مصالحی برای بهشت خود بسازید. دست از جیب و پس انداز و اعصاب مردم بردارید. قیامت را هم باور نداشته باشید، در همین دنیا هم باید پاسخ بدهید. بدانید بازنشسته هم خدایی دارد.

 

حرف آخر؛ جناب رئیس‌جمهور رئیسی نمی‌خواهند با دستوری سریع این ظلم را رفع کنند؟ به حساب شما نوشته می‌شود ماجرا. ماجرایی که پیش از این سابقه نداشته است. همیشه تعیین تکلیف مستمری بازنشستگانِ تامین اجتماعی، تابعی از تصمیم شورای عالی کار بوده است اما در اولین لایحه دولتِ جناب‌تان چنین بلایی بر سر این قشر نجیب و مظلوم آوار شده است. کاری نمی‌کنید سیدِ؟

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حداقل عرضه داشته باشین وتکلیف ویرگول رومعلوم کنید

    • محمد ارسالی در

      ضرب المثله که میگه: چیزی که عوض داره گله نداره
      با این حقوق ها قشر کارگر چطور میتونه ازدواج بکنه اگر ازدواج بکنه چطور میتونه با آرامش زندگی بکند و چطوری در کشور ثروتمندش با اعصاب راحت به زندگی ادامه دهد .

      • م ارسالی در

        اصلا چه معنی داره کارگر ازدواج کنه!!!
        بعدشم،چه معنی داره که به آرامش برسه!!!؟

    • ناشناس ارسالی در

      تکلیف ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی به کجا رسیده اقای بیات عزیز یادت باشه پایمال نشود

    • 1 ارسالی در

      آخرش تا وسط اردیبهشت باید حل گردد و الا خودشان خواهند دید

    • احمد ارسالی در

      نمایندگان کارگران بازنشسته هی میگویند این کارباید بشود ومیشود مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم ویرگول رابهانه کرده ومیگوید اگرمقدورات وامکانات مااجازه داد بازنشستگان راراضی میکنیم خبرگزاری هاهم هی حرف آنطرف راواینطرف راتکرارمیکنند واقعن کمدی شده جای عزیر نسین ودیگرطنز پردازان خالی تابیایند این سوژه کمدی رابه تحریر ودرتاریخ ثبت کنند
      اماتمام این دعواها برسرلحاف ملانصرالین است امیدوارم طرفداران سیاست های نئولیبرالی عقب نشینی کنند تابازنشستگان به حق قانونی خودبرسند

    • ناشناس ارسالی در

      باور کنید هم توان ندارید وهم قسط وکم کاری های کسانی که در گیر این اضافهدرصد هستن سهلانکاری کردن چرا باید این هم مدت نتوانستن اضافه ها را با حقوق ۱۴۰۱ بپردازن چه کشوری وچه صندوقهای دیگر باید از بازنشته ها عذر خواهی کنید چون تورم شوخی ندارد چون دیگر کسی به حقوق بگیر قرضی وسایل نمیدهد بقیه ماجرا را درک کنید

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      اول یه ویرگول حالا هم بهانه دیگه!!! این نقشه های کثیف برای بالا کشیدن پولهای بازنشسته ها بخصوص حداقلی بگیرها ادامه داره...به این بهانه میخوان همسان سازی رو به حداقل بگیرها ندن فقط همین!!!

    • ه ارسالی در

      حالا که مدیر و کارشناس لایق نداریم از خارج
      وارد کنید تا جریان ویر گول پیش نیاد

    • احمد ارسالی در

      همش فیلم هست.اشتباه تایپی این دستگاه به وسعتی که داره ینی یک آدم باسواد داخلش نبود که دقت کند ینی همه کور و بیسواد بودن.احمق خودتون هستید یک جماعتی را یکماه مجدد با بدبختی روبرو کردید بابا از بنده خدا هراسی نداری از خدا بترس.صبرش سربیاد.....

    • ناشناس ارسالی در

      این ملت گناه دارن جواب خدارو چطور میدین عمر زود میگذرد بچه های شما در اخرت جای شما جواب نمیدهند پس برای چی اخخرت خود را خراب میکنید این جملات را به حضور مسعولین ونمایندگان برسانید شاید فکر اخرت خود بیفتند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام به همهکسانی که مشکلات بازنشسته هاراپیگیری میکنند نمیدانیم این بازیها چیه درمیارند بابا کماین قشرزحمت کش راخون بدل کنید وقتی که شورای عالی کار افزایش داده دیگه چی میگن یعضی ها ویلگون دیگه چه صیقه ایه دست وردارید ترا به خدا

      • یگ بنده خدا ارسالی در

        خدا بائس بانی اینکارهارو خودش جواشانو بده بحق قرآن

    • ناشناس ارسالی در

      پارسال هم همسانسازی که میخواستند ندهند بعد از اعتراض بازنشستگان اشتباه تایپی حسابدار را بهانه کردند

    • ناشناس ارسالی در

      خجالت،اوره،همیشه قبل،از،عید مشخص،بوذ الان،که اجازه،خونه،اضافه،شده،مواد غذایی،دوبرابر،شده،یک مستمری،بگیر ۳۸۰۰بادو میلیون،اجاره،خونه که،۲۰فروردین،اضافه میشه،چکاز کنه،اونها که،حقوق،نحومی مجلس،رو میگیرن،باهزار کار هاشیه دیگه چکار میکنن ویرگول وپاک کنید هزار مرتبه از دی ماه گفتید اینقدر،اضافه،شد وهنوزهم هر روز یکنفر،یه،چی،میگه سخنگو نداره،که،دائم مردم،اینقدر،عذاب ندید هردفعه،اعلام،میشه مواد،غذایی بالامیره ،تکلیف ملت چی میشه

    • ناشناس ارسالی در

      سلام شما فقط فقط میخواید بازنشسته تأمین اجتماعی گرسنه باشن بابا بخدا فردا تو هم باید تو جواب قبر بدی یه لازه فکر بهشت زهرا باش نکنید این کار رو 35سال پول بیمه ریختم حال 1چهارم پول خودمون نخواین بدین خدا لعنت کنه

    • ناشناس ارسالی در

      این همه مردم دیدگاهشونا نوشتند برای اونا چکار کردند... که حالا ما بنویسیم... دیدگاه الان چهارده ساله مردم بدبخت بازنشسته را دارند اذیت میکنند.. بخاطر همسان سازی و افزایش حقوق.. از خدا و مرگ نمی ترسند تو مملکت دزدی های چند هزار میلیاردی هر روز داره میشه.. مهم نیست.. فقط چندر غاز حقوق به بازنشسته بیچاره خزانه دولت را خالی میکنه.. انشاالله آه این مردم بگیره دست اندر کارانیکه اینقدر حق حقوق مردم را پایمال میکنند. خودشون پنجاه میلیونی الی سی میلیونی حقوق دارند.. فکر بازنشسته بدبخت که با خون دل زندگی میکنه نیستند. 😭😭😭 باتشکر.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا فکر می کنید با دسته نادان ها طرف هستید؟
      شما هرسال کلی با کلمات تاثیر گذار شعور ملت رو به بازی می گیرید ودر نهایت همه جا تاثیرات تورمش قطعی که شد مبادا از جیبتون بپره همون چند درصد سالانه رو اعمال می کنید که به درد عمه تون می خوره جمع کنید این حاشیه های مسخره رو ویرررررررگگگگول

    • علی ارسالی در

      تا ۲۵۰۰ رئیس دوران ظلم و سیستم بانک‌ها عوض نشه و بخصوص مدیران میانی/اش همینه/خسته شدیم هر سال راننده قطار عوض کردیم/سیستم بانکی/مدیران کلاش سفته بازها نفوذی ها وگرنه حرف ضد انقلاب که میگه همه با همند باور میشه

    • عطاالله فلاحی ارسالی در

      سلام چرا در پرداخت ها دیگه که به باز نشسته لشکری اضافه می شه یا عیدی پاداش کارگران که باید بازنشسته ها هم تعلق میگیره ویرگول نمیزنه دقیق همه کارا را میکن بازنشسته ما امروز فردا باید بمیریم پس آماده باشیم دو روز زودتر بخاطر حق خودمان بمیریم اینا دارن ما را مسخره میکنم شدیم مسخره دست چند مدیر عامل تا عامل که خودشان ماهیانه از جیب من تو حقوق نجومی میکیرن

    • بی نام ارسالی در

      خر را باخور می‌خورید مرده را با گور این حرف مزخرف چیه تحویل مردم می‌دهید ویرگول مسخره تر از این هست تو یک دستگاه دولتی کوچک تر ازاون چیزی پیدا نکردید بهانه کنید

    • عبدو ارسالی در

      ویرگول ؛ایرگول===بازنشسته ها گول بخورند!!!
      آخر و عاقبت همه ی شما مسولین بازنشسته میشوید.!!!!امیدوارم از روی همسر فرزندان و نوه هایتان خلق و خالق شرمنده و درمانده باشید.،تا حس وحال ما پیاده ها را بدانید!!!فعلا سوارخرمراد برانید

    • ناشناس ارسالی در

      مسعولان ما همه خوبند فقط کنراهند خذا هدایتشان کند تا ملت هم اسوده باشند

    • ناشناس ارسالی در

      فقط بنویسید چرا نظر می خواهید می خواهید شهر ها را قررمز کنید

    • ققنوس ارسالی در

      عده ای نفوذی عمداً و عده ای ساده لوح به تبعیت از نفوذی های ظاهرالصلاح سهواً ، اقداماتی انجام می‌دهند که مردم را به واکنش وادار کنند و بعضی از دلسوزان نظام هم به اعتبار اعتمادی که به نفوذی ها و ساده لوهان ظاهرالصلاح پیدا کرده اند اقدامات انجام یافته را درست پنداشته و واکنش نشان نمی‌دهند غافل از اینکه اگر حرکتی آغاز شود شاید دیگر قابل کنترل نباشد و خسارات مادی و معنوی زیادی دامن نظام را بگیرد که قبلاً در سال‌های ۸۸ و ۹۶ تجربه شده است ! چرا مسئولین از تجربه های گذشته عبرت نمی گیرند باعث تعجب است ! حتماً باید صدها نفر کشته و زخمی شوند و دهها هزار نفر دل از نظام بکنند و میلیاردها تومان به اموال عمومی خسارت وارد شود و ماه‌ها خوراک تبلیغاتی علیه نظام درست شود تا از خواب گران بیدار شوند ؟ از زمانی که برای‌ حذف یک ویرگول اشتباه صرف می‌شود باید حساب زمانی را که برای‌ اصلاح اشتباهات بزرگتر صرف می‌شود محاسبه کرد!

    • وحیدی ارسالی در

      ماپیرو کسی هستیم که برای گرفتن حق از جان عزیزان خود گذشت وحق گرفتنی است.وتحت هرشرایطی حق خودرا میگیریم ومدیر عامل تامین اجتماعی این پنبه را از گوش خوددربیاره که بخواهد بایک ویرگول الکی حق مارا پایمال کند.

      • دهقان ارسالی در

        سلام اگر اینا خدا رو درنظر داشتن که ندارن اینجوری حق و حقوق ما بازنشسته ها رو پایمال یه ابم روش نمی‌کردند فقط مونده بگن شما اضافی هستید حق زندگی ندارید چاره کار تجمع همه هست تا حساب بیاد دستشون

    • حجت‌الله......الله وردیان ارسالی در

      من خود‌اگر‌زنده ماندم چند صباحی دیگر بازنشسته‌میشوم ...ومدتی است که این کانال رو دنبال می‌کنم .فقط به این نتیجه رسیدم که آنهایی حقوق نجومی می‌گیرند کارگشایی کاربازنشسته ها نیستند وبخاطر‌بقای‌خود حقوق بالا از حق بازنشسته چشم پوشی میکنند ..کارگری بادرد‌ورنج‌هرسال بیشتر از گذشته حق بیمه پرداخت کرد الان وظیفه تامین اجتماعی است که هرطبق تورم به حقوق بازنشسته بیافزاید ...وسلام‌نامه‌تمام

    • ناشناس ارسالی در

      پس حقوق ماه فرورین چی میشه!؟! جزء 12 ماه سال قبل حساب میشه!؟؟ یعنی 13 ماه داریم!؟؟ یااینکه 1 ماهه ازامسال جزء خقوق جدید حساب نمی سه وهاپولی میشه!؟!

    • محمود جهاندیده ارسالی در

      والله هرکس در حقوق بازنسشه تدبیر غیر حقی باعث شود .درهمین دنیا عذاب خواهد دید.زمانیکه سید بزرگوار آقای رییسی ورهبرمعظم برای تکریم بازنشسته دستور اکید میدن حقوق بازنشسته پایمال نشود .شما به خاطر یه کاما سایت رو سوختین .هرروز یه شوک به جمعیت ۲۵میلیونی میدهید خدا از شما نگذره اگه کوتاهی کنین

    • ناشناس ارسالی در

      هر چی هست که کارکنان زحمت کش دولت چه کارگر چه کارمند و چه بازنشستگان دولت میبرن دیگه چیزی به بقیه نمیرسه

    • محمد ارسالی در

      دوستان صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح،نه سازمان تامین اجتماعی،سازمان،متوجه شدید از اولشم ربطی نداشت ویرگول جهت تاخیر ماه اوله تمام شدو رفت

    • ناشناس ارسالی در

      اگر جرات دارید طبق ماده ۱۱۱ اضافه نکنید

    • ناشناس ارسالی در

      کارکنان دولت در ایام کار ،راحتی و حقوق و مزایا نجومی و عشق و حال ،بازنشستگی هم حقوق نجومی ،کارگر بدبخت شرکت شخصی کار زیاد و حقوق کم ،بازنشستگی هم یا نمیرسن از بس غصه میخورن اگه هم برسن چندرغاز حقوق ،این است عدالت اجتماعی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه