ارسال به دیگران پرینت

واتساپ

ترفند آسان برای ضبط مکالمات در برنامه واتساپ

تعدادی از افراد به دنبال ضبط مکالمه‌های خود هستند ما در این مطلب نحوه ضبط مکالمات در برنامه واتساپ را به شما آموزش می دهیم.

ترفند آسان برای ضبط مکالمات در برنامه واتساپ

تعدادی از افراد به دنبال ضبط مکالمه‌های خود هستند ما در این مطلب نحوه ضبط مکالمات در برنامه واتساپ را به شما آموزش می دهیم.

ممکن است شنیده باشید، افرادی به دنبال ضبط تماس‌های خود در واتساپ هستند. بر این اساس برخی از تلفن‌های هوشمند دارای ویژگی ضبط تماس داخلی اند که شما از آن آگاه نیستید.

فرآیند ۱:

گفته شده گوشی‌های OnePlus یک برنامه داخلی با قابلیت ضبط تماس دارند. شما می‌توانید این ویژگی را در بخش تنظیمات برنامه ارائه شده از طرف شرکت آن پیدا کنید. در زمان استفاده از این ویژگی، ضبط تماس به شخصی که در آن طرف تماس قرار دارد اطلاع رسانی نمی‌شود.

همچنین کاربران سامسونگ با استفاده از برنامه داخلی ارائه شده می‌توانند، تماس‌های خود را ضبط کنند. ابتدا گوشی هوشمند Samsung Galaxy خود را باز کنید، سپس روی سه نقطه ضربه بزنید تا بخش تنظیمات باز شود. روی «ضبط تماس‌ها» ضربه بزنید و سپس «ضبط خودکار تماس‌ها» را روشن کنید.

نحوه ضبط تماس‌های واتساپ

 
 

روش ۲:

اگر گوشی سامسونگ یا وان پلاس ندارید، می‌توانید برنامه Google را از فروشگاه Play نصب کنید. برنامه را باز کنید و روی نماد سه نقطه > تنظیمات > ضبط تماس ضربه بزنید.

در بخش «همیشه ضبط شود»، روی اعداد انتخاب شده ضربه بزنید > همیشه اعداد انتخاب شده ضبط شود را روشن کنید > گزینه «افزودن» را که در گوشه بالا سمت راست قرار دارد، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک مخاطب را انتخاب کرده و بر روی گزینه «همیشه ضبط شود» ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که گوگل هشدار می‌دهد که کاربر باید در کشور یا منطقه‌ای باشد که ضبط تماس در آن پشتیبانی شود. اما، گوگل می‌گوید که به شرکت کنندگان تماس اطلاع داده می‌شود که تماس در حال ضبط است.

روش ۳:

در نهایت می‌توان به راحتی یک برنامه را از گوگل پلی استور دانلود کرده و از آن برای ضبط تمام تماس‌های دریافتی در تلفن و واتساپ استفاده کنید. ابتدا باید اپلیکیشن Cube Call Recorder را دانلود کنید و پس از باز کردن برنامه به WhatsApp بروید. سپس با فردی که می‌خواهید با او صحبت کنید تماس بگیرید.

اگر در این مدت ویجت مکالمه مکعبی را مشاهده کردید، به این معنی است که تماس شما در حال ثبت شدن است و اگر خطا در تلفن شما نشان داده شد، یک بار دیگر ضبط مکالمه مکعب را باز کنید.

این بار به تنظیمات برنامه بروید و در تماس صوتی بر روی Force Voip کلیک کنید. بعد انجام این فرآیندها، یک بار دیگر تماس واتساپ را برقرار کنید. اگر ضبط مکعب مکالمه این بار هم نمایش داده نشد، به این معنی است که گوشی شما قادر به انجام این عملیات نیست.

 

مجرمان سایبری

با شیوه جدیدی از کلاهبرداری در واتساپ آشنا شوید

در این گزارش به شیوه جدید کلاهبرداران اینترنتی در واتساپ و راه‌های جلوگیری از آن اشاره می‌کنیم.

با شیوه جدیدی از کلاهبرداری در واتساپ آشنا شوید
 

مجرمان سایبری اکنون از توانایی ارسال پیوند‌های خارجی کاربردی در واتساپ برای فریب قربانیان و سوء استفاده از اطلاعات شخصی و حتی حساب بانکی استفاده می‌کنند. کلاهبرداری جدید واتساپ با نام"Rediroff.com" یا "Rediroff.ru" فاش شده است که قربانیان را با ارسال پیوندی در واتساپ فریب می‌دهد.

کلاهبرداران پیوندی را برای کاربران واتساپ ارسال می‌کنند و ادعا می‌کنند که کاربران می‌توانند با پر کردن یک نظرسنجی ساده برنده جایزه شوند. پس از اینکه کاربر به سؤالات پاسخ دادند، به وب سایتی هدایت می‌شود که در آنجا از آن‌ها خواسته می‌شود اطلاعات حساس مانند نام، سن، آدرس، اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات شخصی را پر کنند. وب سایت اطلاعات حساس کاربران مانند آدرس IP، نام دستگاه و سایر اطلاعات شخصی مانند نام، سن، آدرس و ... را جمع آوری می‌کند. این اطلاعات می‌تواند برای انجام معاملات متقلبانه یا سایر فعالیت‌های غیرقانونی مورد سوء استفاده قرار گیرد.

 

نکاتی در خصوص جلوگیری از کلاهبرداری

 

اگر اخیراً پیام‌های متنی مشابهی دریافت کرده‌اید، در اینجا به چند نکته برای جلوگیری از کلاهبرداری در واتساپ اشاره می‌کنیم.

 

اگر نمی‌توانید منبع پیام دریافتی را تأیید کنید، هر چقدر هم که وسوسه انگیز به نظر برسد، از کلیک روی پیوند خودداری کنید. شماره‌ای را که از آن پیام دریافت کرده اید مسدود یا ریپورت کنید.

 

نصب یک نرم افزار امنیتی موبایل (آنتی ویروس برای گوشی‌های هوشمند) نیز می‌تواند سرمایه گذاری خوبی باشد، زیرا شما را از تهدیدات نجات می‌دهد حتی زمانی که در حال نصب نرم افزار شخص ثالث، گشت و گذار در اینترنت یا دانلود فایل هستید.

برخی از این پیام‌ها حتی از دستور زبان بد، جمله سازی نادرست استفاده می‌کنند که به وضوح مشخص است. به چنین پیام‌هایی مشکوک شوید. در نهایت مخاطب را ریپورت و مسدود کنید.

 

از کجا بفهمیم چه کسی ما را در واتساپ بلاک کرده است؟

یکی از قابلیت‌های واتساپ بلاک کردن است، که در این بسته خبری شیوه فعال کردن آن برای شما آورده شده است.

از کجا بفهمیم چه کسی ما را در واتساپ بلاک کرده است؟
 

یکی از قابلیت‌های واتساپ بلاک کردن است، که در این بسته خبری شیوه فعال کردن آن برای شما آورده شده است.

 

برای همه کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش آمده که از سمت مخاطبان خود مسدود یا بلاک شوند، اما اکثر کاربران واتساپ وقتی در این پیامرسان از سمت کسی بلاک می‌شوند نمی‌دانند آیا بلاک هستند یا خیر.

 

این اتفاق به دلیل برخی از ویژگی‌های حریم خصوصی این پیامرسان است که برای محافظت از کاربران ارائه داده شده است، از جمله اینکه به کاربر نمی‌گوید که یکی از مخاطبانی که با او در حال تبادل پیام است او را مسدود کرده، اگر کاربری از سمت کاربر دیگر در واتساپ بلاک شود، نمی‌تواند اعلان‌ها، پیام‌ها، تماس‌ها و به روزرسانی‌های وضعیت او را مشاهده کند.

 
 

فقط با یک کلیک می‌توان به راحتی در WhatsApp شخصی را مسدود و رفع انسداد کرد، اما نمی‌توان فهمید که او قبلاً چنین کاری را انجام داده، اما خوشبختانه این برنامه محبوب روش‌های پنهانی دارد که از طریق آن‌ها می‌تواند فهمید چه کسی دیگری را مسدود کرده است.

 

در ادامه به چند روش آن اشاره شده است:

 
 

آیا می‌دانید این شخص آنلاین است؟

 

دلیل عدم فعالیت فردی در واتساپ ممکن است این باشد که او دیگر از برنامه استفاده نمی‌کند، یا دلیل دیگری مانند حذف وضعیت آخرین دیده شده خود در WhatsApp باشد. اگر می‌خواهید بدانید مخاطبی شما را بلاک کرده یا خیر، صفحه چت با او را برای مدتی باز نگه دارید تا ببینید آنلاین است یا خیر. اگر کلمه آنلاین یا آخرین مشاهده را نمی‌بینید، ممکن است مسدود شده باشید.

 

آیا می‌توانید عکس پروفایل او را ببینید؟

وقتی در WhatsApp بلاک شوید، دیگر نمی‌توانید تغییراتی در عکس نمایه مربوط به مخاطبی که شما را مسدود کرده را مشاهده کنید یا در صورت تغییر عکس صفحه نمایش فعلی، همان تصویر قبلی برای شما باقی خواهد ماند. در این حالت می‌توانید عکس را از طریق حساب دیگری در WhatsApp که دارای همان مخاطب است مقایسه کنید تا ببینید آیا در تصاویر نمایه تفاوتی وجود دارد یا خیر.

 

آیا پیام‌های شما ارسال می‌شود؟

 

هنگامی که مخاطب شما را مسدود می‌کند، پیام‌های شما با یک علامت خاکستری باقی می‌ماند، به این معنی که آن‌ها هرگز تحویل داده نشده‌اند، اما ممکن است دلیل دیگری نیز برای عدم تحویل پیام وجود داشته باشد، آن هم عدم اتصال تلفن گیرنده به اینترنت است.

 

آیا می‌توانید با واتساپ او تماس بگیرید؟

هرگز نمی‌توانید با مخاطبی که شما را مسدود کرده تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید، اگرچه زنگ را به گونه‌ای خواهید شنید که گویا تماس از قبل در حال انجام است. اگر سعی کردید با آن شخص تماس بگیرید و تماس برقرار نشد، شما بلاک شده‌اید.

 
 

آیا می‌توانید مخاطب مربوطه را به یک گروه اضافه کنید؟

 

وقتی گروه جدیدی ایجاد می‌کنید و مخاطبی که شما را مسدود کرده به آن اضافه می‌کنید، این برنامه برای شما پیامی ارسال می‌کند که مجاز به افزودن شخص مورد نظر نیستید در این صورت است که متوجه می‌شوید توسط این شخص بلاک شدید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • نیازآتی|درج آگهی اینترنتی ارسالی در

      بابت ارسال این مطلب مفید از شما سپاسگذارم.

    • تورا من چشم در راهم ارسالی در

      عزیز دل اطلاعات غلط ندین لطفا
      شرکت سامسونگ خیلی وقته بخاطر حفظ حریم شخصی ضبط مکالمات را از روی گوشی‌ها برداشته وهیچ گوشی سامسونگی ضبط نداره

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه