ارسال به دیگران پرینت

استقلال و پرسپولیس بازهم در مرحله حذف از آسیا

حذف لوس‌های پایتخت از آسیا؛ چه مبارک خبری

چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که کاستی داریم؟ برخی فکر می‌کنند که اگر این دو تیم از آسیا حذف شوند، آسمان به زمین خواهد رسید و آبروی کشور خواهد رفت.

حذف لوس‌های پایتخت از آسیا؛ چه مبارک خبری

چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که کاستی داریم؟ برخی فکر می‌کنند که اگر این دو تیم از آسیا حذف شوند، آسمان به زمین خواهد رسید و آبروی کشور خواهد رفت.

مصطفی داننده- استقلال و پرسپولیس بازهم در مرحله حذف از آسیا قرار گرفته‌اند. این حذف می‌تواند یکی از مبارک‌ترین اتفاق‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران باشد. تیم‌هایی که به معنای واقعی کلمه آماتور هستند و به زمین و زمان بدهکار اما خود را حرفه‌ای جا می‌زنند و به گونه‌ای قیافه می‌گیرند که انگار نه انگار تعداد شکایت از آنها از تعداد شکایت از شرکت‌های خودروسازی بیشتر است.

البته دوباره مسئولان سیاسی و ورزشی کشور دست به دست هم دادند تا این دو سیب گندیده را به عنوان دو میوه تر و تازه به آسیا قالب کنند. الان کنفدارسیون فوتبال آسیا به ما گفته است که بروید خود را درست کنید اما ما همچنان اصرار داریم که نه؛ ما از سبک زندگی‌مان لذت می‌بریم و کار خود را می‌کنیم.

چرا نمی‌خواهیم قبول کنیم که کاستی داریم؟ برخی فکر می‌کنند که اگر این دو تیم از آسیا حذف شوند، آسمان به زمین خواهد رسید و آبروی کشور خواهد رفت. نه عزیزان؛ همین الان تیم‌هایی از عربستان، امارات، کویت و ... هم از آسیا حذف شدند. آنها برعکس ما فکر می‌کنند که این حذف به فوتبال آنها کمک می‌کند و می‌توانند به زودی لیگی با تیم‌های حرفه‌ای خواهند داشت.

شما وقتی با یک نهاد بین‌المللی روبرو هستید باید به صورت شفاف در عملکرد خود توضیح دهید. باید به قانونی که وضع کرده است، عمل کنید و گرنه آنها با ریش سفیدی و پارتی بازی، هیچ کاری را پیش نمی‌‎برند. ظاهرا کنفدراسیون آسیا سر و سامان دادن و انطباق با شرایط را به یک شرکت متخصص آلمانی سپرده و دیگر با من بمیرم تو بمیری و لپ کشیدن و قالیچه و تابلو فرش هدیه دادن قضیه رفع و رجوع نمی شود و راز سخت گیری به جای مماشات های گذشته همین است.

باید هزینه کردن از سرمایه کشور برای این دو تیم لوس پایتخت به پایان برسد و آنها به بخش خصوصی واگذار شوند تا زین پس عملکردی شفاف داشته باشند. چقدر از پول جیب مردم هزینه این دو باشگاه و بدهی‌های خارجی آنها شد. چه بازیکن‌های ضعیف خارجی که در حد لیگ سه کشور خود هم نبودند به این دو تیم آمدند، شکایت کردند و رفتند و با دلارهای دریافتی از استقلال و پرسپولیس، زندگی خود را شیرین کردند.

 

نه تنها باید از این سخت‌گیری آسیا استقبال کنیم بلکه خودمان هم دست به کار بشویم و مدیران سابق این دو تیم را به خط کنیم و آنها را بازخواست کنیم. کجای دنیا با مدیری که میلیون دلار بدهی  بار آورده است، کاری ندارند و تازه در جای دیگر به او پست هم می‌دهند. چرا هیچ کس به حیف و میل شدن پول بیت المال آنهم در این شرایط اقتصادی کشور حساس نیست؟

آنگونه که از شواهد پیداست نه تنها حساس نیستند بلکه دست به دست آنها می‌دهند تا همه چیز را عادی نشان بدهند و بگویند اوضاع این دو تیم دست کمی از رئال و بارسا ندارد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه