ارسال به دیگران پرینت

دلمیکرون از اومیکرون خطرناک‌تر است

دلمیکرون چیست؟ | همه چیز درباره دلمیکرون

متخصصان معتقدند که کرونا دلمیکرون از اومیکرون خطرناک‌تر است و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دلمیکرون چیست؟ | همه چیز درباره دلمیکرون

متخصصان معتقدند که کرونا دلمیکرون از اومیکرون خطرناک‌تر است و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دلمیکرون ترکیبی از دو گونه دلتا و اومیکرون است که هر دو به عنوان سویه‌های خطرناک پدیدار شد. گونه دلمیکرون ویروس کرونا با سرعت زیادی در اروپا و آمریکا شیوع پیدا کرده است و افراد بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است. در صورتی که گونه دلمیکرون ویروس کرونا به کشورهای دیگر در سراسر دنیا راه پیدا کند، میلیون‌ها انسان جان خود را بر اثر آلوده شدن به این گونه از ویروس از دست می‌دهند.

در زمان بروز موج دوم ویروس کرونا افراد زیادی به دلیل آلوده شدن به گونه دلتا فوت کردند، از طرفی گونه اومیکرون نیز با سرعتی بسیار بیشتر از دلتا در چندین کشور دنیا شیوع پیدا کرد و افراد زیادی را درگیر کرد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت گونه دلمیکرون که ترکیبی از این دو گونه است به سرعت شیوع پیدا می‌کند و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

از آنجایی که گونه دلمیکرون ترکیبی از اومیکرون و دلتا است، علائم آن شامل تب بالا، سرفه مداوم، از دست دادن حس بویایی و چشایی، آبریزش بینی، سردرد و گلو درد است. اگرچه گونه دلتا باعث بروز علائم شدیدتر بیماری کووید -۱۹ می‌شود، اما قدرت انتقال پذیری گونه اومیکرون بسیار بالاتر است. متخصصان معتقدند در صورتی که دو نوع امیکرون و دلتا به صورت همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدید ایجاد خواهد شد.

منبع : ایمنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه