ارسال به دیگران پرینت

محصولات کم چرب / مصرف نوشابه رژیمی / تغذیه نامناسب

از زیاده روی در مصرف میوه پرهیز کنید

اگر در چای و قھوه خود شکر نریزیم و به نوشابه و شیرینی ھم لب نزنیم، باز ھم ممکن است که در حال مصرف مقدار زیادی شکر باشیم.

از زیاده روی در مصرف میوه پرهیز کنید

ر اینجا ۹ رفتار غلطی که بعد از ترک شکر و محصولات حاوی قند باید از آنها اجتناب کنید، معرفی شده است:

ترس از چربی: تحقیقات نشان میدھند که محصولات کم چرب یا بدون چربی در واقع حاوی شکر بیشتری ھستند زیرا برای جبران طعم از دست رفته به آنها شکر اضافه میکنند تا خوش طعمتر و قابل خوردن باشند. پس این اشتباه را نکنید که در مصرف این محصولات زیادهروی کنید چون در واقع، مقدار زیادی شکر مصرف میکنید.

زیاده روی در مصرف میوه: افراط در خوردن میوه باعث تحمیل مقدار زیادی فروکتوز به کبد و تبدیل آن به تری گلیسیرید میشود و سایز دور کمر شما را افزایش میدھد. فروکتوز موجود در برخی از میوهھا به قدری زیاد است که اگر در تعداد زیاد مصرف شوند، مقاومت به انسولین را در بدن افزایش میدھند.

فریب خوردن از شکرهای پنهان: بعضی از منابع شکر، آبزیر کاه ھستند! از جمله این منابع میتوان به سرکه بالزامیک، سس مارینارا، ماست میوهای، اشاره کرد. پس ھر خوراکی که شیرین نباشد، لزوما کم شکر یا بی شکر نیست.

مصرف نوشابه رژیمی: اکثر ما نوشابه رژیمی را به تنھایی نمینوشیم بلکه آن را به عنوان نوشیدنی در کنار فست فود و سیب زمینی سرخ کرده، مصرف میکنیم و عجیب اینجاست که فست فود و سیب زمینی سرخ کرده بیشتری ھم میخوریم چون فکر میکنیم که به دلیل مصرف نوشابه رژیمی، این امکان را داریم که غذای بیشتری بخوریم.

مصرف شیرین کننده‌ھای مصنوعی: به دلیل ماھیت شیرین این محصولات، این تصور برای بدن پیش میآید که شیرینی واقعی مصرف کرده است. یکی از عواقب مصرف شیرینی این است که بعد از مدت کوتاھی دوباره ھوس خوردن شیرینی به سراغ ما میآید. وقتی که از شیرین کننده مصنوعی استفاده میکنیم ھم بدن دقیقا ھمین واکنش را نشان میدھد و دوباره طلب شیرینی میکند. محصولاتی ھم که برچسب «بدون قند» دارند از ھمین نوع شیرینی کنندهھا استفاده میکنند.

خوردن خوراکیھایی که شاخص گلایسمیک پایینی دارند: شاخص گلایسمیک نشان دھنده این است که یک ماده غذایی با چه سرعتی میتواند قند خون را بالا ببرد. شاخص گلایسمیک شکر بالا است و قند خون را به سرعت افزایش میدھد. مشکل اینجاست که ما فکر میکنیم که چون شاخص گلایسمیک یک غذا پایین است، میتوانیم بدون نگرانی، ھر قدر که میخواھیم از آن غذا مصرف کنیم. پس، علاوه بر شاخص گلایسمیک، حجم غذای مصرفی ھم اھمیت زیادی دارد.

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      نترسید بااین قیمتها مردم دیگه میوه نمیخورند که زیاده روی هم بخواهند بکنند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه