ارسال به دیگران پرینت

تعطیلی مدارس | گرد و غبار

آخرین وضعیت آب و هوا | امروز 7 خرداد تعطیلی مدارس داریم؟ | کدام مناطق گرد و خاک است؟

وضعیت آب و هوا برای تعطیلی مدارس و ادارات امروز 7 خرداد 1401 به خاطر آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت.

آخرین وضعیت آب و هوا | امروز 7 خرداد تعطیلی مدارس داریم؟ | کدام مناطق گرد و خاک است؟

بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، صادق ضیاییان از رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق، و وزش باد شدید و موقت در برخی نقاط کشور خبر داد.

هنوز درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و ادارات برای امروز شنبه ۷ خرداد تصمیمی اتخاذ نشده و تعطیلی با توجه به شرایط جوی و آلاینده ها دور از انتظار نخواهد بود و تا ساعاتی دیگر بروز رسانی خواهیم کرد.

با شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به مرزهای غربی، جنوب غرب و برخی مناطق غرب و جنوب کشور کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و در روز شنبه (۷خردادماه) ادامه خواهد داشت و تعطیلی مدارس برای امروز شنبه هفتم خرداد دور از انتظار نخواهد بود

بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، صادق ضیاییان از رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق، و وزش باد شدید و موقت در برخی نقاط کشور خبر داد.

 از شنبه تا دوشنبه (۷ تا ۹ خردادماه) نیز در برخی مناطق شمال غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب حاکم خواهد بود.

با شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به مرزهای غربی، جنوب غرب و برخی مناطق غرب و جنوب کشور کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود و در روز شنبه (۷خردادماه) ادامه خواهد داشت.

ضیائیان گفت: شنبه (۷ خرداد) در شمال شرق، نوار شرقی و بخش هایی از مرکز، یکشنبه و دوشنبه (۸ و ۹ خرداد) در نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود، گفت: لازم به ذکر است جمعه و شنبه (۶ و ۷ خرداد) در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل، افزایش نسبی دما رخ می دهد و از امروز تا شنبه (۵ تا ۷ خرداد) خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان، مواج است.

وضعیت تعطیلی مدارس خوزستان و آبادان و اهواز امروز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ آلودگی هوا

قابل توجه کاربران محترم که هنوز درباره تعطیلی مدارس خوزستان و اهواز ، آبادان و … در روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ تصمیمی اتحاذ نشده و تا ساعاتی دیگر این خبر بروزرسانی میشود

شاخص هوای خوزستان و شهرهای خوزستان امروز 7 خرداد

در پی ورود توده گرد و غبار، شاخص کیفی هوای هشت شهر خوزستان را در شرایط خطرناک اعلام کرد.

بر اساس گزارش های ارسالی از سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز ۵۰۰، امیدیه ۴۶۶، بندرامام ۵۰۰، حمیدیه ۳۲۶، رامشیر ۴۷۸، شادگان ۵۰۰، هندیجان ۵۰۰ و ماهشهر ۵۰۰ را در شرایط خطرناک اعلام کرد.

 

بیشتربخوانید:

لرستان و ایلام هم فردا تعطیل هستند

 

در همین زمان شاخص کیفی هوای شهرهای اندیمشک ۱۵۴، سوسنگرد ۱۸۱ و شوشتر ۱۸۸ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها؛ شاخص کیفی هوای بهبهان ۱۳۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شاخص کیفی هوای مسجدسلیمان در شرایط قابل قبول (سالم) گزارش شده است. همچنین ایستگاه‌های پایش آبادان، ایذه، شوش، گتوند، خرمشهر، دزفول، کارون و رامهرمز قطع بوده و داده‌ای برای نمایش ندارد.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح نارنجی، تاثیر گرد و خاک از کشور عراق ابتدا بر مناطق غربی و جنوب غربی، سپس بخش‌هایی از مرکز استان از اواخر وقت پنجشنبه تا اواسط وقت جمعه را پیش بینی کرده است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته را به دلیل گرد و غبار در استان خوزستان تعطیلی سراسری اعلام کرده بود.

شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است. در شرایط هوای ناسالم همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند. همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

هنوز درباره تعطیلی مدارس فردا برای هیچ استان و شهری خبری منتشر نشده است و در صورت اعلام هر شهر در این صفحه درج خواهد شد.

منبع : صدای ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه